Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard Nieuwe gitaar: Epiphone Sheraton

    Ik heb gisteren een nieuwe gitaar kunnen ophalen. Ik wilde altijd al een semi-hollow en zag deze op Marktplaats staan.

    het gaat om deze: http://link.marktplaats.nl/475465502

    Foto's post ik morgen wel. Ik had er wel nog een vraag over. Nu werd er beweerd dat deze gitaar uit de '80er jaren komt. Hij ziet er nog wel erg goed uit voor zo'n leeftijd. Kan iemand mij meer vertellen hoe ik er achter kan komen van wanneer deze is? Het serienummer zou op een stickertje staan...maarja die is er dus af. Wellicht dat de koffer uitkomst bied? Hier staat naast "Ëpiphone" ook "quality since 1910". Dit heb ik voorheen nog niet gezien op Epiphone koffers.

    En ik moet maar eens gan bekijken wat voor pups ik er in gaat zetten

    Alvast dank!
    Gibson, what else...?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Is inderdaad een Koreaan eind '80, begin '90, gekenmerkt door het lettertype van het logo en het ontbreken van serienummers (inderdaad stickertjes die er af vallen). Ik heb dezelfde! Als ik het goed heb meen ik ooit eens uitgezocht te hebben dat ze toen uit de Samick-fabriek kwamen.

    Geen SD '59 er in zetten..... been there, done that en de mid-dip van die elementen past totaal niet bij de wat hifi-achtige klank met veel hoog van deze volledig esdoornen gitaar.... tenminste dat vond ik. De goedkopere StewMac Golden Age bevalt me vééél beter. Een beetje modderig element werkt het best..... gewoon stanaard Epi-elementen doen het dus waarschijnlijk uitstekend ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Ah okay dankje! Dan ben ik erg blij met mij deal want hij is dus nog in erg goede staat!

    Nee ik zat er al aan te denken om er een gibson dirty finger in te proppen. Ik wilde het altijd al een proberen
    Gibson, what else...?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Mooi ding hoor! Fijne gitaren, die Sheraton's. Beetje groot, maar speelt en klinkt heerlijk.

    Hier hangt een zwarte Sheraton II, die heeft een serienummer achterop de kop gestempeld
    en komt volgens Guitar Dater uit de Samick fabriek in Korea, gemaakt in april 1994.
    Heeft exact dezelfde kop als de jouwe, zelfde logo, lettertype, inlay, trussrodcover, tuners,
    en hij heeft ook dezelfde slagplaat en blockmarkers, en binding op de toets.
    Mijn vermoeden is dat jouw Sheraton ook een II is, uit dezelfde fabriek, en misschien een jaar of twee ouder?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.607

    Standaard

    Prachtkleurtje! Ik heb de cheapo-variant ervan (Epiphone Dot Cherry), heel fijn klankje

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Gaaf congratz! Heb ook nog heel even zitten twijfelen toen ik die ad zag...
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Sow die heeft een flinke toptater gehad. Lastig repareren. Ik vind de vraagprijs erg hoog voor het gebodene, deze gitaren gaan nu nieuw voor ~ca. 460 € NIEUW dus met elementen.

    Ik zou er gezien de schade enz nooit meer dan 100 € voor geven en dat is al veel.

    Ik heb zelf een Sheraton II gehad ik schat uit 2001 ik dacht ook Korea nieuw, heel fijne gitaar, speelde als boter, heel goed afgewerkt. De elementen ben ik oneens met de vorige suggesties mbt een modderige pu - dat zijn de standaard epi pu's iig wel. Ik heb er een SD JB/Jazz combo ingezet en vond de gitaar er enorm van opknappen. Ook vergeleken met een echte ES335 en qua klank zat er met die pu's geen wereld van verschil meer tussen (getest op een Holland jazz amp). Bij de vergulde hardware was het 'goud' laagje erg dun, dat sleet snel.

    O ja, het vermeende kwaliteitsverschil tussen huidige productie en dit Koreaanse model: op welke feiten is dat gebaseerd? Zij de huidige Sheratons Chinees?
    Laatst gewijzigd door crapton; 24 augustus 2011 om 06:49
    Me Crapton, you ...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Gaaf congratz! Heb ook nog heel even zitten twijfelen toen ik die ad zag...
    Ik ook . Maar hij is goed terechtgekomen , zullen we maar zeggen .
    Ben benieuwd naar betere beelden van die schade eraan en hoe je dat op gaat lossen . Gefeliciteerd met je aanwinst !
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Dank voor de reacties!

    nou de schade bij de input valt reuze mee hoor. Het is alleen wat cosmetische schade. Alleen de toplaag is eraf, dus geen cracks of iets in het hout Op de foto lijkt het erger dan dat het in werkelijkheid is.

    Foto's komen vanavond, ben nu nog op het werk.
    Gibson, what else...?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Alsjeblieft geen Dirty Fingers erin, wat een schelle kutelementen zijn dat zeg! Ik zou een SD Pearly Gates in de brug hangen, werkt echt fantastisch in mijn Dot!
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top