Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 69
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 april 2010
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    875

    Standaard Gibson Les Paul Standard vs Gibson Les Paul Custom

    Hallo allemaal zoals sommige van jullie weten sta ik op het punt een LP Custom te gaan kopen. Om alvast een custom vastgehad te hebben ben ik gisteren naar Rockpalace geweest om exact dezelfde alvast te proberen en .... (zonder de knuppel in het hoenderhok te willen gooien) ik merkte weinig verschil met de standards en dat verbaasde me een beetje. Het verschil tussen een studio en een Standard was erg groot dus ik verwachte het zelfde verschil tussen een Custom en een Standard.

    Nou mijn vraag, is het verschil echt alleen de looks? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    echt veel verschil is er niet
    grootste vind ik, de ebben toets
    verder is het vooral meer sjiek gewoon

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Yep de ebben toets was ook voor mij doorslaggevend
    Gibson, what else...?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 april 2010
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    875

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    echt veel verschil is er niet
    grootste vind ik, de ebben toets
    verder is het vooral meer sjiek gewoon
    Ja dat vind ik dus ook, en ik vind zelf wel dat iedere gitaar die ik heb ook echt iets toe moet voegen. Een custom (behalve de bling) voegt dus aan geluid of mogelijkheden niets toe want een Standard niet doet. Dus dan ga ik maar eens kijken of ik voor de standard niet een leuk bedrag kan krijgen (onmogelijke opgave natuurlijk nu) en gaan we nog maar eens kijken naar een PRS voor erbij.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard



    ben je te lui om zelf te zoeken en kijken? dit is al honderd keer voorbij gekomen.

    leg de specs van de een eens naast de anders.

    body: maple cap, mahogany back.
    neck: mahogany, quartersawn

    yada yada yada

    afhankelijk van het model standard heb je maar 2 inhoudelijke verschillen: pickups (kan, hoeft niet) en vooral: DE TOETS.

    custom = ebben (zwart gemaakt coromandel)
    standard = (iets dat door moet gaan voor) pallisander.

    en de rest is uiterlijk. multiply binding op top en back vs enkellaags op top. block inleg ipv trapezium (beiden MoT als ik me niet vergis, de standard is zeker weten MoT), binding op headstock en de split diamond.

    hiephoi, thats it.

    lastig he, effe googlen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BobvanKempen Bekijk bericht
    Ja dat vind ik dus ook, en ik vind zelf wel dat iedere gitaar die ik heb ook echt iets toe moet voegen. Een custom (behalve de bling) voegt dus aan geluid of mogelijkheden niets toe want een Standard niet doet. Dus dan ga ik maar eens kijken of ik voor de standard niet een leuk bedrag kan krijgen (onmogelijke opgave natuurlijk nu) en gaan we nog maar eens kijken naar een PRS voor erbij.
    wat moet het toevoegen? een espresso-machine? een blikopener? een PRS Mccarty is feitelijk ook een LP, met wat minder knopjes, en een coiltap. wieh, big whoop. dat kan je er zelf in solderen. als het perse moet.

    je koopt een custom, omdat je een CUSTOM wilt hebben. idem met standard. Bas en ik zijn echt 'custom' spelers. de toets, de binding, de algehele looks... the works baby! en daar betaal je dus voor, en dat weet je ook als je een custom koopt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 april 2010
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    875

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    wat moet het toevoegen? een espresso-machine? een blikopener? een PRS Mccarty is feitelijk ook een LP, met wat minder knopjes, en een coiltap. wieh, big whoop. dat kan je er zelf in solderen. als het perse moet.

    je koopt een custom, omdat je een CUSTOM wilt hebben. idem met standard. Bas en ik zijn echt 'custom' spelers. de toets, de binding, de algehele looks... the works baby! en daar betaal je dus voor, en dat weet je ook als je een custom koopt.

    Orpheo is het weer de tijd van de maand dat je hormonen opspelen? Voor mensen die 2000 per maand uitgeven is een Custom kopen misschien de normaalste zaak van de wereld maar voor mij is het een klap geld en ik laat me graag goed informeren. Daar is dit forum ook voor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    over de ebben toets.. dat merk ik nu weer meer sinds ik weer fulltime op mijn oude zwarte speel, die van die brede lage frets heeft, dat ik op de plekken waar de MOP blocks zitten een ander 'gevoel' heb.
    maar die plank is ook wel eens een keer aan nieuwe frets toe, plan daarvoor is al in de maak, mijn zwager gaat het doen en ik ga er een mooi filmpje van maken

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik kan het ook niet volgen , je wilt een custom ,maar vind hem eigenlijk niet beter dan een standaard die je nu hebt , die ga je nu verkopen om een PRS aan te schaffen .
    Allemaal erg logisch ja.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 april 2010
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    875

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    wat moet het toevoegen? een espresso-machine? een blikopener? een PRS Mccarty is feitelijk ook een LP, met wat minder knopjes, en een coiltap. wieh, big whoop. dat kan je er zelf in solderen. als het perse moet.

    je koopt een custom, omdat je een CUSTOM wilt hebben. idem met standard. Bas en ik zijn echt 'custom' spelers. de toets, de binding, de algehele looks... the works baby! en daar betaal je dus voor, en dat weet je ook als je een custom koopt.
    Overigens voor iemand die pretendeert dat al zijn gitaren iets toevoegen en allemaal hun eigen karakter en sound hebben is dat wel een ontzettend stom antwoord.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Ik heb het teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeering of schurft aan mijn reet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top