Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1

    Standaard Kleuren van Mockingbird Exotic

    Halloooo beste mensen,

    Tis weer eens tijd voor een nieuw gitaartje, mooie deal gevonden voor de B.C. Rich Mockingbird Exotic. Nu zit ik echter op die afbeeldingen te kijken, en valt mij het volgende op: niet alleen zijn er twee verschillende kleuren (Spalted maple-->licht met zwarte strepen, en "KOA"-->donker met lichtere strepen), maar ook verschilt dan weer per type de kleur! Zo is er een heel donkere Spalted maple, en een heel lichte.

    Mijn vraag hierover was: lijken deze kleuren slechts anders door de belichting bijvoorbeeld, of zijn er echt donkere en lichte tinten? En als het laatste het geval is, heeft iemand hier ervaring mee ( je bestelt er een, en krijgt vervolgens in principe een heel andere tint dan je verwacht had).

    Aangezien ik hier nieuw ben zal ik eens ffkes gaan uitvogelen hoe ik afbeeldingen moet invoegen, maar misschien snapt iemand zelfs zonder plaatjes wat ik bedoel.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2010
    Locatie
    Markelo, Overijssel
    Berichten
    283

    Standaard

    kan inderdaad de belichting zijn maar als je afbeeldingen wilt posten dan upload je ze naar een site als imageshack en dan plak je de forum link tussen de [IMG ] jouwn http [/IMG ] je kan ook op de klikken in het menutje en daar de url invoeren

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Belichting kan al heel veel verschil maken bij foto's van gitaren. Zelfs een gitaar met een volledig dekkende lak kan er in het echt dus anders uitzien dan op het plaatje.

    In dit geval komt de kleur ook nog eens van het hout, wat natuurlijk een natuurproduct is waardoor het per exemplaar net wat anders kan zijn. Let op dat dit ook voor de tekening kan gelden! Het plaatje kan een hele mooie tekening hebben, terwijl het exemplaar dat je krijgt een vrij saaie tekening heeft. Zie alleen dit maar:





    Beide Spalted Maple, heel andere tekening.

    Het is dus goed mogelijk dat de gitaar die je thuisgestuurd krijgt er anders uitziet dan op het plaatje.
    Laatst gewijzigd door bat; 12 maart 2011 om 21:54
    Turn it up • Bring the noise

  4. #4

    Standaard

    aangezien ik al jaren liefhebber ben van michael hampton ben ik genoodzaakt een bich te kopen!kom jij met deze foto's!gvd.....en ik wil nu net gitaren weg doen....ze spelen ook zo goed he....wel wat prijzig.......

  5. #5

    Standaard

    Dit zal je altijd hebben bij een gitaar die niet dekkend gelakt is, hout is en blijft een natuurproduct, en is dus nooit gelijk.
    Overigens, als je de gitaar zelf ophaalt in een winkel zie je gewoon welke plank je precies koopt, en kun je diegene kopen die je zelf het mooist vindt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

  6. #6

    Standaard

    Achja jullie zullen gelijk hebben, klink wel aannemelijk ja, de ene boom is de andere niet. Desalniettemin wel een gokje waard lijkt me, heb er veel goede reacties over gelezen. 30 dagen geld terug garantie, dus als hij niet mooi is stuur ik hem gewoon weer terug :P

    Onwijs bedankt voor alle hulp iedereen, zodra ie binnen is zal ik uiteraard de foto's uploaden (wat ik nu dus kan, danku broeder6x6)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2009
    Locatie
    ergens in West-Friesland (NH)
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Dat is het mooie van een natuur product, geen enkele gitaar is hetzelfde.
    Mits je van quilted maple houd, dit is mijn Bich:


    En dit is ook een maple Bich, zie het verschil:

  8. #8

    Standaard

    Okeeee nu ben ik bang dat ik toch van dit plan af ga zien. Als ik hem besluit terug te sturen is dat op mijn kosten, plus het zal waarschijnlijk een hoop rompslomp zijn. Daarnaast heb ik kans dat het er (hoopt dat mijn gloednieuwe uploadskills werken) zo uitziet:



    Ewwwwww!

    Dus uhm, aangezien veel andere mockingbirds niet meer of nog niet beschikbaar zijn bij de meeste handelaren (Pro X, Special X tobacco burst/amber/cherryburst, Archtop, NJ classic); gedachten over ST Trans red/burst, Special X ghost black? Allemaal ook quilted maple tops, maar die lijken vrijwel allemaal hetzelfde ->fatsoenlijke<- patroon te hebben.

    Nogmaals alvast bedankt

    EDIT: Zeeeeer mooie bich speed!

    Heeft binnenkort een sig nodig
    Laatst gewijzigd door This Is Sparta!!!; 15 maart 2011 om 23:28

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Smaken verschillen maar weer, ik vind die laatste juist geweldig\!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Hier nog een!! Metal.. maar toch sjeik... nice!!! Maar inderdaad.. op een gitaar moet je verliefd worden.. als de liefder er niet is.. tja..
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top