Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: "meetweerstanden"

  1. #1

    Standaard "meetweerstanden"

    Hoi luitjes,

    Kreeg in mijn "rustroomvraag" van iemand nog een tip om 10 ohm weerstanden
    te plaatsen aan de katodes van de 6l6en, om zodoende de rustroom temeten/instellen.

    Vraag: moet/mogen deze blijven zitten, of moeten de katodes danwel weer
    rechtstreeks aan de massa.?

    Verder:...................
    Is het allemaal weer uitstekend gelukt, situatie op het ogenblik: fasedraaier, 6l6en ,voor de fasedraaier nog een "halve" ecc83" als bufferbuisje( afgekeken van de HIWAT CUSTOM TUBE 20), de boel onder spanning gezet, hangende aan diverse meetapparatuur. En stuur de hele "kermis"met een tapedekie aan.

    De geloso OT, die ik in deze versterker gebruik, ingesteld op 8 ohms, heb dan eerst 2 philips hifi boxen van ,van elk 4 ohm in fase , in serie gezet.

    Resultaat: nu al een geweldig stuk vermogen met een prachtige kwaliteit, geen brom en osscillatie verschijnselen, rode wangetjes enz enz SUPER!!!!!!!

    Morgen verder met de volgende ECC,s betreffende de toonregeling, en ECC tje voor een tremolo.

    Okay tot zover maar weer.

    PS: kan ik op dit forum ook een fotooke posten?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soundforge Bekijk bericht
    Kreeg in mijn "rustroomvraag" van iemand nog een tip om 10 ohm weerstanden
    te plaatsen aan de katodes van de 6l6en, om zodoende de rustroom temeten/instellen.
    Dat werkt wel maar ik vraag me dan af "waarom niet 1 Ohm." Minder verlies en je kan de spanning direct als stroom aflezen. Zo'n lage waarde heeft ook geen enkele invloed op de werking en kun je rustig laten zitten. Houd wel in het achterhoofd dat deze stroom Ik zowel anode- als schermroosterstroom is.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3

    Standaard

    Ja, ik gebruik altijd 1 ohm weerstanden en laat ze altijd zitten voor de volgende ronde.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top