Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: Hardwire pedalen

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Almere
    Berichten
    406

    Picker Hardwire pedalen

    Heej allemaal.

    Ik kwam vandaag op internet naar het zoeken van stompboxjes deze 2 tegen.
    Hardwire SC-2 Valve Distortion
    Hardwire CM-2 Tube Overdrive

    Ze zijn beide 99 pleuro.
    En klinken in mijn oren best goed.

    Maar wat vind het forum ervan en hebben jullie ook enige ervaring met Hardwire pedalen?

    Zit te denken om mijn MI-AUDIO Crunchbox voor een SC-2 te ruilen.
    Verstandig of niet?

    Laters


    Valve Distortion
    http://www.youtube.com/watch?v=hl0Kw...feature=relmfu

    Tube Overdrive
    http://www.youtube.com/watch?v=HuQrG...feature=relmfu

  2. #2
    Tankman
    Guest

    Standaard

    De Tube Overdrive heb ik even getest, maar daar was ik vrij snel op uitgekeken. De Valve Distortion heb ik heel grondig getest en bijna gekocht, totdat er een doosje Blackstar pedalen binnen kwam. Uiteindelijk ben ik voor een HT-Dist gegaan, maar de Hardwire is zeker een hele goede 2e keuze geweest. Te gek en veelzijdig ding. Kan echt overal tussen heerlijke felle crunch tot aan dikke metal distortion. Zeker een aanrader.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2005
    Locatie
    A, A
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Heb er net een reverb van binnen. Heb hem nog niet echt uitgebreid getest, maar zodra ik dat heb gedaan laat ik even weten wat ik er van vond!
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Almere
    Berichten
    406

    Picker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    De Tube Overdrive heb ik even getest, maar daar was ik vrij snel op uitgekeken. De Valve Distortion heb ik heel grondig getest en bijna gekocht, totdat er een doosje Blackstar pedalen binnen kwam. Uiteindelijk ben ik voor een HT-Dist gegaan, maar de Hardwire is zeker een hele goede 2e keuze geweest. Te gek en veelzijdig ding. Kan echt overal tussen heerlijke felle crunch tot aan dikke metal distortion. Zeker een aanrader.
    Die valve distortion klinkt vrij goed.
    Wat deed je veranderen van smaak?
    Althans waarom was de Blackstar in jouw ogen beter?

  5. #5
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tias Bekijk bericht
    Die valve distortion klinkt vrij goed.
    Wat deed je veranderen van smaak?
    Althans waarom was de Blackstar in jouw ogen beter?
    Ik speel normaal over een Peavey 6505+ combo die verbouwd is tot head waar ik al mijn drives ook uit haal. Ik speel dus niet met drive of distortion pedaaltjes. Helaas is het nogsteeds zo dat ik niet altijd in de gelegenheid ben om mijn eigen versterker naar de oefenruimte of een optreden mee te nemen. Soms hebben podia het zelfs liever niet ivm snel op en afbouwen. In deze gevallen krijg je soms de meest beroerde versterkers voorgeschoten.

    Ik was dus op zoek naar een distortion pedaal die over mindere versterkers, versterkers die ik minder vind en over willekeurige transistor versterkers ook nog redelijk klinken. Dat de Blackstar en de Hardwire over buizen versterkers met een goede clean te gek klinken wist ik al. Dit had ik al vaker getest.

    De Blackstar klink uiteindelijk gewoon iets warmer en iets natuurlijker dan de Hardwire over de mindere versterkers. In de oefenruimte heb ik hem over wat oude Randalls en een Valvestate getest en het geluid kan ik mee leven. De Hardwire was in deze gevallen mij iets te schel.

    De Hardwire over het cleane kanaal van een koch Twintone is wel echt te gek! Hij klinkt gewoon goed! Het is maar net wat je er precies mee wilt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Almere
    Berichten
    406

    Picker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Ik speel normaal over een Peavey 6505+ combo die verbouwd is tot head waar ik al mijn drives ook uit haal. Ik speel dus niet met drive of distortion pedaaltjes. Helaas is het nogsteeds zo dat ik niet altijd in de gelegenheid ben om mijn eigen versterker naar de oefenruimte of een optreden mee te nemen. Soms hebben podia het zelfs liever niet ivm snel op en afbouwen. In deze gevallen krijg je soms de meest beroerde versterkers voorgeschoten.

    Ik was dus op zoek naar een distortion pedaal die over mindere versterkers, versterkers die ik minder vind en over willekeurige transistor versterkers ook nog redelijk klinken. Dat de Blackstar en de Hardwire over buizen versterkers met een goede clean te gek klinken wist ik al. Dit had ik al vaker getest.

    De Blackstar klink uiteindelijk gewoon iets warmer en iets natuurlijker dan de Hardwire over de mindere versterkers. In de oefenruimte heb ik hem over wat oude Randalls en een Valvestate getest en het geluid kan ik mee leven. De Hardwire was in deze gevallen mij iets te schel.

    De Hardwire over het cleane kanaal van een koch Twintone is wel echt te gek! Hij klinkt gewoon goed! Het is maar net wat je er precies mee wilt.
    Okej, bedankt.
    Mja ik vind de Blackstar een bietje groot.
    Maar ik ga kijken of ik op beiden kan spelen.

    Volgens mij zijn het allebij wel pedalen die vooruit gang bieden op mijn MI-AUDIO Crunchbox.

  7. #7
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tias Bekijk bericht
    Okej, bedankt.
    Mja ik vind de Blackstar een bietje groot.
    Maar ik ga kijken of ik op beiden kan spelen.

    Volgens mij zijn het allebij wel pedalen die vooruit gang bieden op mijn MI-AUDIO Crunchbox.
    Vooruitgang zou ik niet meteen zeggen. De Crunchbox is een prima pedaal. Ik vind de Hardwire en de Blackstar wel veelzijdiger, warmer en geschikter voor mijn soort muziek.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Almere
    Berichten
    406

    Picker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Vooruitgang zou ik niet meteen zeggen. De Crunchbox is een prima pedaal. Ik vind de Hardwire en de Blackstar wel veelzijdiger, warmer en geschikter voor mijn soort muziek.
    Hmm das waar.
    Net ook even op men boxje gespeeld.

    Maar ik zoek zegmaar iets voor erbij.
    Dat ik gewoon overdrive/distortion heb en iets voor mijn solo's.
    Dus moet even kijken wat ik als basis neem en welk pedaal mijn solo pedaal wordt.

    Tis lastig, der is namelijk ZOVEEL XD.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    En als eens nagedacht over een booster dan voor de solo's?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    In de oefenruimte heb ik hem over wat oude Randalls en een Valvestate getest....
    Wow, staan die dingen er nog steeds?? (tijdje niet geweest)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top