Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47
  1. #1

    Standaard Fender Twin Reverb RI, bruikbaar in band (repetitie+gigs)? ervaringen?

    Van het weekend in een winkel op een Twin Reverb RI gespeeld en ben erg onder de indruk van het geluid, mooi groot en super clean. Perfecte match met m'n strat.

    Echter heb ik em nog niet in een bandsituatie kunnen proberen en vraag me af of dit uberhaubt wel kan gezien het feit dat hij 85 watt heeft. Het is namelijk wel zo dat hij lang niet zo oncontroleerbaar aanvoelt als een Deluxe of Super terwijl deze 22 en 45 watts, en je hebt een veel beter volume verloop, maar goed 85 watts blijft natuurlijk enorm veel voor een full tube amp.

    Heeft iemand ervaringen met een Twin Reverb in een repetitie omgeving? hoe hard kon je het ding daarbij zetten. Ik vond hem echt mooi beginnen te klinken zo rond de 4 - 5, terwijl dit veel minder hard aanvoelde dan bij een super of deluxe
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Ik denk dat je elke band wordt uitgekickt als je met een Twin reverb, met volume op 5 speelt
    Zo hard heb ik m'n deluxe op het podium nog niet....
    Of bedoel je dat ook juist?

    De TwinReverb's zijn één van de langst/meest geproduceerde versterkers allertijden, dat zal vast een hele goede reden hebben...
    En zolang je rug en je oren het aankunnen, is een strat/twin combinatie een hele mooie!

    Mijn SFTR destijds mocht niet harder dan 2 en een half maximaal...
    Laatst gewijzigd door steph; 19 juli 2011 om 09:11
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steph Bekijk bericht
    Ik denk dat je elke band wordt uitgekickt als je met een Twin reverb, met volume op 5 speelt
    Zo hard heb ik m'n deluxe op het podium nog niet....
    Of bedoel je dat ook juist?
    Mjah dat is dus precies wat ik bedoel, vreemd he?
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ik weet niet of een RI ongeveer dezelfde karakteristiek heeft als de oude silverface 100W Twin Reverbs, maar die ouwe bakken gaan bij standje 5 al teringhard. Nu is zo'n ding wel beter uitgebalanceerd qua geluid, het klinkt niet gauw schreeuwerig, maar toch. Dat zou je tijdens het testen toch moeten merken dat ie wel heel hard gaat. Zo niet, denk ik dat een RI toch anders reageert dan een oude TR.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Ik ben alleen blij met een Twin op een groot podium (outdoor that is). Geweldige amp dan. Maar voor alles wat indoor is: tè luid. toch als je wat randje buizencrunch van de amp wil.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Ik ben alleen blij met een Twin op een groot podium (outdoor that is). Geweldige amp dan. Maar voor alles wat indoor is: tè luid. toch als je wat randje buizencrunch van de amp wil.
    Ja, maar dat geldt voor elke Fender amp met 40 watt of meer. Mijn Vibrolux Reverb kan ik ook nergens lekker in de crunch draaien. De Deluxe Reverb is denk ik de zwaarste Fender amp waar dat op redelijk geaccepteerde volumes zou kunnen lukken. Alles wat daarboven zit (alle amps met minimaal 2 x 6L6) gaan daarvoor gewoon te hard.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Ted Nugent speelde op 6 Twins tegelijk live, maarja, die had roadies

    Er zijn ook zat gitaristen die repeteren met een 100watt top en kast, dus een twin kan ook natuurlijk. Een Twin koop je niet om z'n vervorming, blijft lekker lang clean, vooral met een vermogenzuigende dikke semi-akoustisch hondehok bijv.
    @Hans, geloof me, ook de reïs. gaan knetter hard op 5!!!
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Je kan twee buizen trekken. Heb je nog 50 watt. Op mijn The Twin zit een knop voor halvering. Dus dan heeft ie nog maar 25 watt.

    Als je de Twin neemt met een Brownie van CMATMODS en eventueel een OCD dan denk ik dat je bij elke geluidssterkte van deze versterker kan genieten.

    http://www.youtube.com/watch?v=S05J6zbPXec
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Het is een dinosaurus, en weegt evenveel.

    Maar behalve dat je na een paar keer sleuren een hernia zal oplopen; om er echt hét geluid uit te krijgen, moet ie loeihard staan, en blaas je voorbij elke veiligheidsnorm. Die twin is ontworpen en gebouwd in een tijdperk dat een PA nog niet bestond, en je zelf maar moest zorgen dat je een zaal meet een paar honderd man/een weide vol geluid kreeg. Nu is een Twin absoluut niet meer nodig.

    Beetje zoals in de stad wonen, en een ferrari aanschaffen. Ik dacht dat hier iemand ooit al eens een post gezet had met de correcte bemerking dat alles boven 50 Watt weggegooid geld is in deze tijd.

    Definitie van "te veel": neem een vrouwenborst, probeer zo veel mogelijk in jouw mond te steken. Al wat er niet in gaat, is gewoon "te veel". Wat heb je aan een versterker die tot 10 kan, als ze je aan 4 al met pek en veren besmeurd, op een rail buiten dragen .
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=4XBD5...1&feature=fvwp

    De Fender deluxe reverb wordt ook wel eens beschreven als de "smaller twin".

    Dus die kan ook en heeft 22 watt.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top