Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Ruinerwold
    Berichten
    609

    Standaard straplocks bevestigen op draagriem

    Ik gebruikte zelf eigenlijk nooit straplocks, maar ik kocht een tijd geleden een gitaar tweedehands die ze had. Ik wilde daar een andere riem bij gaan gebruiken, dus moest ik die riem van de straplockbevestigingen voorzien. Daarvoor moet het gat in de riem echter groter zijn. Hebben jullie daar ervaring mee? Hoe maak ik dat gat in de riem iets groter? Ik heb wat zitten klungelen met schaar. Ik heb wel een gaatjestang voor leer, maar die kan geen groot genoege gaatjes maken.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Tot nu toe heeft hard drukken altijd gewerkt, maar als je echt stevig leer hebt werkt dat misschien niet.

    Ik heb weleens gezien dat gitaristen de straplock niet aan de strap hadden bevestigd. Dan hebben ze de strap gewoon op de gitaar gezet (zoals normaal) en daar overheen nog de straplock vastgeklikt.

    edit: als je geen behoefte hebt aan straplocks kun je de huidige knoppen natuurlijk ook gewoon gebruiken zonder van de locks gebruik te maken. Hangt wel af van het precieze model - bij de standaard Dunlops zou ik het niet doen.
    Laatst gewijzigd door FruscianteFan; 3 augustus 2011 om 15:04

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.486

    Standaard

    Met schaar / stanleymes is inderdaad een heel geklungel.

    Ik heb al een paar keer een goed resultaat behaald met een boormachine (bij leren draagband), door de draagband te klemmen tussen twee houten blokjes, en dan door het houten blokje + de band heen te boren. Doordat de riem geklemd zit tussen het hout, hapt de boor niet, en krijg je een redelijk fatsoenlijk gat.

  4. #4

    Standaard

    de ultieme straplock is nog altijd het Grolsch rubbertje van de beugelflessen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jahallozeg Bekijk bericht
    de ultieme straplock is nog altijd het Grolsch rubbertje van de beugelflessen.
    yup
    geniaal die dingen

    heb er nog wat te koop

    slechts 5 euro per paar !!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2009
    Locatie
    Daar ergens
    Berichten
    130

    Standaard

    Misschien kan je bij de lidl kijken, soms hebben ze van die apparaatjes, om een extra gaatje in je riem te maken.
    You do not have to be old to be wise!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Music

    Ik denk dat je echt gewoon hard moet doordrukken. Probeer een heel klein beetje schroefdraat tepakken te krijgen en draai hem vervolgens met 2 steeksleutels vast. Gaat ie nooit meer los (Behalve als je dat wilt).

    Nog een tip, als je de nieuwe bevestigingen op je gitaar gaat schroeven doe dan eerst een paar splinters van een lucifer in het gat.

    Ohja, heb je wel echte schallers? Die Bostons zijn kut dingen

    Succes!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Ik denk dat je echt gewoon hard moet doordrukken. Probeer een heel klein beetje schroefdraat tepakken te krijgen en draai hem vervolgens met 2 steeksleutels vast. Gaat ie nooit meer los (Behalve als je dat wilt).

    Nog een tip, als je de nieuwe bevestigingen op je gitaar gaat schroeven doe dan eerst een paar splinters van een lucifer in het gat.

    Ohja, heb je wel echte schallers? Die Bostons zijn kut dingen

    Succes!
    Ik vond die bostons anders net iets minder kutdingen dan schallers.

  9. #9

    Standaard

    ik druk ze altijd heel goed aan, t leer past zich na een tijdje vanzelf aan.
    En dan gewoon een paar keer extra aandraaien.

    anders als je t gat echt even groot wilt hebben zou ik niet snijden, dan krijg je een inconsistente cirkel die kan gaan scheuren, maar met een pons apperaat of zon ding waarmee je een groter gat erin slaat weet neit meer hoe zon ding heet, maar is t zelfde principe alleen dan handmatig
    Epiphone Les Paul Standard plus '07
    Ibanez GAX 70 '03
    Ibanez MC924 '85 Bas
    Marshall JCM 900

  10. #10

    Standaard

    Het uiteinde even in heet water leggen? Door de hitte zal het leer uitzetten, en heb je even de tijd om hem erop te zetten. Vervolgens zal het leer weer krimpen, en er dus perfect omheen zitten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top