Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Moet het liever analoog zijn, of is digitaal ook een optie?

    Van de analoge octave dividers lijkt die TWA Great Divide me eigenlijk wel een van de beste, samen met de Foxrox Octron 2, maar die zijn beide ontzettend duur, dus dan kom ik al gauw weer uit bij de Boss OC2.
    Guyatone heeft naar ik meen nog een analoge octave divider die naast een octave down ook wel een octave up kan, evenals de al genoemde Pearl.

    De meeste digitale octave dividers/pitch shifters, waaronder de Eventide Pitch Factor en EHX Hog, vond ik eigenlijk behoorlijk tegenvallen, erg plastic die sound.
    In deze categorie zou ik zelf kijken richting de Digitech Whammy DT, Line 6 M5 of M9, T-rex Octavius en eventueel de EHX Micro Pog, Pog of Pog 2.
    Het voordeel van digitaal is dat ze strakker klinken en dat je er ook akkoorden mee kan spelen, het nadeel is dat ze wat meer plastic klinken, hoewel ik de Line 6 M9 zoals gezegd wat dat betreft wel mee vond vallen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Antwerpen, België
    Berichten
    619

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Moet het liever analoog zijn, of is digitaal ook een optie?

    Van de analoge octave dividers lijkt die TWA Great Divide me eigenlijk wel een van de beste, samen met de Foxrox Octron 2, maar die zijn beide ontzettend duur, dus dan kom ik al gauw weer uit bij de Boss OC2.
    Guyatone heeft naar ik meen nog een analoge octave divider die naast een octave down ook wel een octave up kan, evenals de al genoemde Pearl.

    De meeste digitale octave dividers/pitch shifters, waaronder de Eventide Pitch Factor en EHX Hog, vond ik eigenlijk behoorlijk tegenvallen, erg plastic die sound.
    In deze categorie zou ik zelf kijken richting de Digitech Whammy DT, Line 6 M5 of M9, T-rex Octavius en eventueel de EHX Micro Pog, Pog of Pog 2.
    Het voordeel van digitaal is dat ze strakker klinken en dat je er ook akkoorden mee kan spelen, het nadeel is dat ze wat meer plastic klinken, hoewel ik de Line 6 M9 zoals gezegd wat dat betreft wel mee vond vallen.
    Ik heb vandaag wat getest tussen de Whammy, de Boss PS-6 en de EHX POG2.
    De Whammy en de PS-6 zijn inderdaad fantastische apparaten om je solo's wat op te fokken. Maar toen dacht ik bij mezelf: hoe vaak ga ik dat gebruiken? Ik zie me wel meer een octaver te gebruiken om alles wat op te vullen, omdat ik als enige gitarist in een band speel, is die daarvoor veel bruikbaarder.
    De Harmonizing effecten van de Whammy zijn IMO bagger, ik had bij alle standen een "net-niet"-gevoel. De Boss was hierin beter, maar dan weer veel te overdreven zoals ik dat altijd ervaar met Boss pedalen.
    Toen kwam de verkoper met de POG2, die ik eigenlijk op voorhand al had afgeschreven, maar wat bleek? De POG deed wel wat ik wou!

    Zijn er nog POG2-gebruikers hier?
    It might get loud!

  3. #23

    Standaard

    Ikke niet!!
    Maar ik had er een 2 maanden terug eentje te logeren voor reparatie. Wat een gaaf ding!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Antwerpen, België
    Berichten
    619

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ikke niet!!
    Maar ik had er een 2 maanden terug eentje te logeren voor reparatie. Wat een gaaf ding!
    Vind jij het wat, Dirk?
    Ik heb hem nog niet meegenomen omdat ik graag nog wat kocht, maar dat hadden ze niet, en ik heb ze gevonden bij Andertons met een voordeel van toch om en bij de 100 euro, dat vond ik toch al de moeite! Nu wachten.
    It might get loud!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Antwerpen, België
    Berichten
    619

    Standaard

    Sorry voor de bump maar even een update.

    Ik heb na lang nadenken en testen de POG2 besteld, omdat de andere pedalen die ik wou niet binnen waren heb ik ze besteld via internet.
    Toch bleef het een beetje wringen, want ik wilde heel graag die pitch shifting capaciteiten van een Whammy.
    Dus vandaag terug naar de winkel om opnieuw wat te gaan testen, de verkoper herkende mijn probleem en had een alternatief. De Boss PS6, maar met een expressiepedaal.
    Allemaal goed en wel, maar ik wilde het toch eerst horen en inderdaad. De PS6 kan alles wat een whammy kan, maar dan beter! De voetschakelaar reageert veel sneller en de harmonieën klinken beter omdat de toonhoogte in te stellen is.
    Bij deze dus een zeer tevreden boss PS6-gebruiker (terwijl ik ooit alle boss pedalen had afgezworen omdat ze allemaal datzelfde boss-geluid hebben dat je geluid volledig verknald)
    Nu ben ik wel benieuwd naar de POG2, ik hou ze sowieso allebei, hoop enkel dat ik ze allebei ga gebruiken en dat ze niet te veel dezelfde functies gaan hebben!
    It might get loud!

  6. #26

    Standaard

    Die POG2 ga je geen spijt van krijgen! Heel handig en ook subtiel te gebruiken om je gitaar net wat meer gewicht te geven of om iets lekkerder in de mix te liggen. Ook met die attack en filter kun je hele toffe dingen doen. Ben er zelf in ieder geval erg tevreden over.
    Gibson ES335, Vox AC30HW2

    Te Koop: Marshall 6100LM Head. PM me voor de prijs.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top