Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 127
  1. #1

    Standaard Verschil tussen Gibson Les Paul van €700,- en eentje van €2.500,-.. Of Ibanez Iceman?

    In de laatste maanden heb ik al wat leren spelen. De Epiphone Flying V is leuk, maar ik wil heel graag een Gibson of een Iceman.

    Jullie raad opgevolgd, dus ik kijk naar de hogere prijsklasse.

    Ik heb de Iceman gecheckt in Nijmegen en ik vind het een supergitaar. Vooral de hoge klanken klinken goed, veel beter dan de Epiphone. De kop neigt inderdaad wat naar beneden, maar zittend spelende merk je er niets van.

    Dan nu even over de Les Paul. Ik zocht eerder nooit op Gibson, want ik dacht dat zij vanaf de €1000,- grens begonnen. Nu ik in de €700,- klasse zoek zag ik dat er ook Gibsons in die klasse zitten, zoals de "Gibson Les Paul Studio 60's Tribute Heritage Cherry Sunburst" en de "Gibson Les Paul Studio '50s Tribute Humbucker Worn Ebony".

    http://www.thomann.de/nl/gibson_lp_s...bute_whcsb.htm
    http://www.thomann.de/nl/gibson_les_...worn_ebony.htm

    Nu is mijn vraag, zijn deze gitaren goed? Waarom zijn ze zo goedkoop terwijl het Gibson is? Zijn ze bijvoorbeeld erlders dan in USA gebouwd? Wat is et verschil met de €2500,- modellen?

    Om zo'n Les Paul in real life te onderzoeken, moet ik naar Zuid-Holland afreizen. Daarom vraag ik alvast om jullie ervaringen en kennis zodat ik al wat weet voordat ik daarheen ga om ze te testen.

    Groeten,

    Aldin
    Laatst gewijzigd door keesss; 1 augustus 2011 om 02:05

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Andere hardware, wat minder goed hout, wat minder versiering. Denk dat dat het belangrijkste is.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Persoonlijk vond ik de verschillen tussen een Gibson Les Paul Standard van 2500 euro en een Gibson Les Paul Studio van 1000 euro verwaarloosbaar klein. Ik let dan vooral op klank en bespeelbaarheid. Het verschil tussen diezelfde Studio en de Jimmy Page signature custom shop van 6000 euro was dan wel weer immens groot, maargoed, dat mag ook wel ...

    Ik heb het al vaker gezegd: ik vind persoonlijk de Studio Faded modellen één van de beste Les Pauls die ik ooit vastgehouden heb. Vele zijn het niet met mij eens overigens, maar ik heb blijkbaar een andere smaak. De boodschap: laat je oren het werk doen. Toch naar die winkel en spelen!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Persoonlijk vond ik de verschillen tussen een Gibson Les Paul Standard van 2500 euro en een Gibson Les Paul Studio van 1000 euro verwaarloosbaar klein. Ik let dan vooral op klank en bespeelbaarheid. Het verschil tussen diezelfde Studio en de Jimmy Page signature custom shop van 6000 euro was dan wel weer immens groot, maargoed, dat mag ook wel ...

    Ik heb het al vaker gezegd: ik vind persoonlijk de Studio Faded modellen één van de beste Les Pauls die ik ooit vastgehouden heb. Vele zijn het niet met mij eens overigens, maar ik heb blijkbaar een andere smaak. De boodschap: laat je oren het werk doen. Toch naar die winkel en spelen!
    Ik heb niet echt vaak op gibsons gespeeld. Vind ze gewoon weg niet fijn spelen, maar klinken wel goed. En ja je hebt wel gelijk er zit niet een groot verschil als je er gewoon luistert.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Andere hardware, wat minder goed hout, wat minder versiering. Denk dat dat het belangrijkste is.

    Mijn studio wb van 649 € had dezelfde hardware als een standard hoor.
    Laatst gewijzigd door grayfink; 1 augustus 2011 om 10:14
    ALLES IS VERKOCHT!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    "Om zo'n Les Paul in real life te onderzoeken, moet ik naar Zuid-Holland afreizen."

    Waarom? Je zegt niet waar jij woont maar statistisch gezien wonen er vast wel wat mede-Gitaarnetters bij je in de buurt waar je even een Studio mag uitproberen.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Ik heb niet echt vaak op gibsons gespeeld. Vind ze gewoon weg niet fijn spelen, maar klinken wel goed. En ja je hebt wel gelijk er zit niet een groot verschil als je er gewoon luistert.
    Ik vind de meeste ook niet fijn spelen. De 'faded' series zijn daar een uitzondering op vond ik, dat is ook de reden dat ik die beter vind waarschijnlijk.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Mijn studio wb van 649 € had dezelfde hardware als een standard hoor.
    die van jou wel ja, maar er zijn genoeg studio´s die geen burstbuckers hebben.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ik heb een Les Paul studio (de normale)
    En een Les Paul Custom

    De ene was 2000€ duurder dan de andere. De goedkopere is even goed, zo niet beter dan de duurdere. Ik heb waarschijnlijk gewoon een minder goede dure en een goede goedkope.
    Bij Gibson zit er erg veel verschil tussen kwaliteit, zelfs binnen het zelfde model dat op de zelfde dag is gemaak. Je moet er gewoon een aantal uitproberen.

    Het wordt wel eens gezegd dat Les Paul studio's van begin jaren 90 de beste zijn. Je ziet ze vaak genoeg op marktplaats voor een euro'tje of 600 - 700. Deze zijn een stuk beter dan de nieuwe modellen die nu in de winkel hangen.

    Wat je ook doet, koop in iedergeval 2ehands. Scheelt veel geld, je kunt beter testen, en de gitaren zijn meestal ook beter.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Wat je ook doet, koop in iedergeval 2ehands. Scheelt veel geld, je kunt beter testen, en de gitaren zijn meestal ook beter.
    Hoezo kun je beter testen? Volgens mij zit de gemiddelde privé verkoper van een gitaar minder te wachten op iemand die even een uurtje een gitaar uitprobeert dan een gitaarwinkel...

    Voor de rest ben ik het best met je eens... en toch heb ik een nieuwe LP Studio WB gekocht begin dit jaar. 650 euro voor een erg prettige LP met dezelfde elementen als een Standard... ik kan ermee leven!
    Turn it up • Bring the noise

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top