Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Peavey Classic 20 ?

  1. #1

    Standaard Peavey Classic 20 ?

    Ik was op zoek naar een kleine oefenamp met hoofdtelefoonuitgang en kwam uit op een Peavey Classic 20. (Niet de 30 dus)
    Het is een kleine buizenamp met hoofdtelefoon uitgang.
    Heeft er iemand ervarinng met deze kleine amp?

  2. #2

    Standaard

    ik heb er tien jaar terug een tijd met twee live in stereo opgetreden.
    Met een dimension c en een tubescreamer en een supergeluid.
    eentje heb ik daarna verkocht
    ik gebruik de overgebleven sindsdien in de homestudio. Klinkt super.

    Geniale amp voor weinig geld destijds. Maar tweedehands zelfde prijsklasse als de fenders waar hij op moet lijken.

    Het is wel nadrukkelijk eenkanaals laagvermogen. Dus met tubesceamers enzo wordt ie alleen smeriger niet harder.
    Dus live niet zo handig als je veel solo's doet.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Heb er ook eentje gehad, heb nu nog een Classic 30.

    De 20 is een leuk versterkertje, koptelefoonuitgang is niks omdat er geen speakersimulatie op zit, dus overstuurde geluiden krassen alle kanten uit. Het eigen 10 inch speakertje klinkt niet geweldig, beetje dozig, weinig hoog en laag. Verder zit er op de ingang een condensatortje die het hoog tempert waardoor het ding wat muf klinkt, haal die condensator eruit en hij klinkt een stuk helderder. Het lekkerste klonk die van mij over mijn 4*12 kast. Achteraf vond ik zowel het clean als de scheur van de 20 beter dan die van de 30. Er zitten wel ondermaatse trafo's in, da's dan weer jammer.

    De Peavey zit vervormd veel meer in de (oude) Marshall hoek dan in de Fenderklanken.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    koptelefoonuitgang is niks omdat er geen speakersimulatie op zit, dus overstuurde geluiden krassen alle kanten uit.
    Is het zo erg dan?
    Zou een compressor pedaal helpen?

    De Fender Vibrochamp heb ik ook gezien, vond ik beter, maar veel te duur voor hetgeen ik het wil gebruiken.

    Hoofdtelefoon uitgang is toch een pluspunt voor een oefenamp.
    Misschien beter uitkijken naar wat anders ofzo.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Een overstuurd gitaarsignaal heeft de filterwerking van een gitaarspeaker nodig om fatsoenlijk te klinken. De speaker filtert de onprettige hoge tonen eruit. Zonder klinkt het echt kut. Is mij ook altijd een raadsel geweest waarom zo'n koptelefoonuitgang zonder filter er dan op zit. Als je alleen clean speelt kan het wel.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6

    Standaard

    Het is 150-200 Euro voor de Peavey CL20.
    Zijn er betere oefenamps in die prijs categorie te vinden?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reckless_life Bekijk bericht
    Het is 150-200 Euro voor de Peavey CL20.
    Zijn er betere oefenamps in die prijs categorie te vinden?
    Ja, ik denk het wel (en ben op zich een liefhebber van de Classics van Peavey)!
    Misschien toch een Fender Mustang II proberen. Redelijk veelzijdig, ik was behoorlijk verbaasd wat ik op YouTube hoorde. 40 W, incl hoofdtelefoonuitgang e.d, veel fx en simulaties en een 12" speaker. De II kost iets van 180 of zo.
    Ik ga niet in discussie over deze of andere merken (Cubes, Vypyrs, Line 6-en etc), maar een vergelijkbare amp lijkt me interessanter als "oefenamp" dan een Classic 20!
    Ik ga 'm in ieder geval ook even aan de tand voelen en evt. gebruiken als gemakkelijk mee te nemen allround ampje voor specifieke klusjes. Voor dat geld.....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top