Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2005
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.458

    vraagje Informatie gevraagd over J.Watson & co gitaar

    Hallo Allemaal,

    Via familie van mij heb ik een tip gekregen over een J.Watson & co gitaar(type slecht leesbaar W 150, of W 450). Nu probeer ik wat meer info over de gitaar te vinden via internet, maar kan er helaas weinig over vinden.

    Kunnen jullie mij misschien iets meer vertellen over deze gitaren? Is het wat, wat kan ik er van verwachten, enz.

    Hopelijk kunnen jullie mij hier op weg helpen.

    Groeten Tim

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2005
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.458

    Standaard

    Kan misschien een een mooie ruil maken met deze gitaar, dus alle info is welkom.

  3. #3

    Standaard

    Lijkt erop dat het een van de Suzuki gitaren is (geweest).
    Hieronder de link naar een site waar ook mensen info vragen over deze gitaar. Misschien dat het antwoord er tussen staat.... is nogal een puzzle, die site nl.

    http://www.guitarsite.com/database/T...comment-459728

    Succes !

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het is waarschijnlijk een Kiso Suzuki, vaak herkenbaar aan het driedelige achterblad met contrasterend middendeel. duurdere modellen zijn vaak ingelegd met een apart soort snotgroene abalone ( moet je van houden.. )
    En als het een Suzuki is heb je een goede kans dat het een prima gitaar kan zijn.Toevallig ben ik net weer hevig onder de indruk van twee ouwe Suzuki's die ik nu hier in huis heb. een ervan durf ik gerust naast dure gitaren te houden, hij klinkt als een klok. Of als een kanon, want hij gaat keihard..
    'Nadeel' van Kiso's gitaren uit de 70'er en 80'er jaren is dat ze licht gebouwd zijn - daarom klinken ze zo goed. Maar de tand des tijds kan er aardig vat op krijgen, met name door bolle bovenbladen ( en dus moeilijk bespeelbare en slecht intoneerbare gitaren..). Vandaar dat ze nog steeds geen prijzen opbrengen die in verhouding staan tot de klank. Ik zou er zeker kritisch naar kijken, of ie nog goed is, en er niet teveel voor betalen. Gitaren die niet Kiso's eigen merk dragen brengen meestal minder op..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  5. #5

    Standaard

    Hallo , omdat dit een oud topic is heb ik een nieuw topic gemaakt... Toch ook even via deze weg.. Is er intussen meer geweten over de W150 gitaar, deze morgen eentje gekocht op de rommelmarkt.. met nylonsnaren, nieuw setje goede snaren opgelegd en klinkt heel goed!! is het type met een streepje op de rug met blokjes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top