Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard "speciale" versterker voor 5-snarige?

    Hoi

    De bassist van onze band heeft zich een 5-snarige bas gekocht. en omdat we toch nog (ooit eens) een nieuwe versterker moeten kopen (de huidige amp is een 30 watt transistor met een 10" speaker die we uitversterken in de PA) vraag ik me af, zijn er (bas)versterkers die speciaal gemaakt zijn voor 5 snarige bassen? (met een "gewone" versterker vindt ik dat de 5e snaar niet zo goed uit de mix komt) of weet iemand toevallig een versterker die echt goed kan omgaan met die extra lage snaar?

    Grtz.
    Ijselrobo 07
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    In principe is elke basversterker geschikt voor 5 snaren. Echter is het meen ik wel zo dat lage tonen beter gehoord worden bij versterkers met meer vermogen.

  3. #3

    Standaard

    Met een 30 watt transistor bakkie verbaast het me uberhaupt dat het nog ergens naar klinkt, maar vooruit. Misschien stellen jullie andere eisen aan de klank dan dat ik dat doe als bassist.

    Maar wat arcane al zei, er zijn geen versterkers speciaal voor 5-snarige basgitaren. Je moet gewoon een forse versterker hebben als bassist. Voor een gemiddelde band is iets in de range 250-350 Watt wel prima.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wabbie Bekijk bericht
    Maar wat arcane al zei, er zijn geen versterkers speciaal voor 5-snarige basgitaren. Je moet gewoon een forse versterker hebben als bassist. Voor een gemiddelde band is iets in de range 250-350 Watt wel prima.
    En een flinke speakerkast. 4x10" Ampeg doet het altijd lekker!

  5. #5

    Standaard

    Blegh Ampeg 4x10's flubberen altijd zo in het laag. Geef mij maar een strakke moderne 4x10" kast.

    Maar je hebt wel een punt idd.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wabbie Bekijk bericht
    Blegh Ampeg 4x10's flubberen altijd zo in het laag.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    In principe is elke basversterker geschikt voor 5 snaren. Echter is het meen ik wel zo dat lage tonen beter gehoord worden bij versterkers met meer vermogen.
    Ik denk het wel.

  8. #8

    Standaard

    Strak in het laag dan zou ik qua kast een Orange OBC 4x10 aanraden.

    Ik gebruik ze zelf samen met een Orange OBC 1x15 en een ampeg SVT Vintage Reissue, en qua strak laag kan deze setup het best wel aan.

  9. #9

    Standaard

    Orange en strak in het laag? Zou kunnen hoor, maar ik associeer Orange nu niet meteen met een strak laag, eerder met dat lompe losse laag, helemaal in combinatie met een Ampeg.

    Ik gebruik zelf een Eden WT800 met een Eden D410XLT en een oude Trace 15 incher, dat is lekker strak en lomp laag

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top