Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 30 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 296
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Gloiedraden geven geen noise..... wel wat ze noemen "ratel" (50hz). Goed te voorkomen door de draden goed in elkaar te twisten. En die draden liggen toch niet tegen de potmeters aan? Anders maak je ze zwevend ala fender.
    Bedankt nico, de draad komt idd niet direct tegen de pots aan de liggen maar wel tegen het chassis onder de pot. Ik dacht dat dit misschien invloed zou hebben op bijgeluiden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Leuk plan maar als je hem volgens dit schema maakt gaat er helemaal geen geluid uitkomen.
    haha oke, altijd fijn om zulke dingen te weten voor ik ga bouwen. Buiten dat de uitgangstrafo nergens op aangesloten is nog andere dingen die niet gaan werken? (de anode resistor switchen laat ik overigens vervallen, dit gaat garant staan voor pops).
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    ......Buiten dat de uitgangstrafo nergens op aangesloten is .....
    Die is toch aangesloten of zie ik nu iets niet?

    Ik bedoel je bias circuit, ik schat een paar honderd negatief wat je eindbuisjes helemaal dicht zal knijpen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    De berekeningen van de bias kloppen inderdaad niet. Je moet sowiezo een weerstand van 100K in serie met D1 zetten naar de hoogspanning. Daarnaast is R36 wel erg hoog Of moet dat 47K zijn en staat er dan 38V op dat punt?
    En 1mH voor de choke heeft ook weinig effect.
    Nico


  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    De berekeningen van de bias kloppen inderdaad niet. Je moet sowiezo een weerstand van 100K in serie met D1 zetten naar de hoogspanning. Daarnaast is R36 wel erg hoog Of moet dat 47K zijn en staat er dan 38V op dat punt?
    En 1mH voor de choke heeft ook weinig effect.
    Ik was inderdaad een 220K weerstand in serie met D1 vergeten. R36 is inderdaad 47K en het is draadnummer 38.. Ik moet nog even een keer zoeken waar ik die draadnummers uit kan zetten in multisim.

    De choke wist ik toen nog niet welke waarde die zou worden. Inmiddels heb ik een drake choke uit een 1987 marshall gevonden. Deze is volgens specs 5H.

    Bedankt voor de tips, ik zal binnenkort nog eens het hele schema een keer nalopen.

    Edit: met de uitgangstrafo bedoel ik overigens dat er geen jacks aan de trafo zitten Dan wordt het lastig om een speakerkast aan te sluiten en zal er dus ook weinig geluid uit de versterker komen.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 10 juli 2012 om 11:09
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #25

    Standaard

    Dat ziet er prima uit Thiez , zelf maken is veel leuker dan iets bestaands kopen . Die Benjamin Fargen is 12 jaar geleden ( of wat langer) ook als amateur op Ampage begonnen en bouwt nu geweldige amps.


    Succes .

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik ben ook benieuwd hoe het afloopt, en als het gelukt is, mag je er ook één voor mij maken, deal?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik ben ook benieuwd hoe het afloopt, en als het gelukt is, mag je er ook één voor mij maken, deal?
    haha, dat is wat voorbarig hoor. Eerst deze maar eens tot een goed einde brengen. En als er al geluid uitkomt natuurlijk ook vergelijken met de real deal van marshall. Wanneer je het in 1 head wilt bouwen krijg je toch vaak wel een soort van compromis tussen de twee real deal modellen. Maar goed, we zullen het gaan zien en beleven (ergens over een half jaar ofzo met een beetje geluk :P).
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Ik heb nog even wat dingen aangepast in het schema.
    - Ik heb de JCM-style master volume schakelbaar gemaakt met de JCM. Op deze manier heb ik geen hem niet in mijn plexi schema en wel in mijn JCM800 schema zoals het origineel ook is, plus als voordeel dat ik het verschil in volume tussen de plexi en de JCM800 (wat er uiteraard zal zijn door de extra versterkingtrap) gelijk kan trekken.
    - In de feedback loop heb ik bovenaan in het schema een resonance knop opgenomen.
    - Schakelbaar de Josemaster ingevoegd. Heel misschien gaan er nog twee diodes bijkomen schakelbaar. bijvoorbeeld 2x16v en 2x12v clipping of iets dergelijks.

    Verder had ik nog even een vraag aan de meer ervaren ampbouwers hier. Ik heb vooraan in het schema een schakelaar getekend achter de eerste gainstage om mijn JCM800 circuit in- en uit te schakelen. Door het verschil in koppelcondensatoren in JCM800 en Plexi circuit zit de schakelaar dus voor de condensator. Dit heeft natuurlijk als nadeel dat er een grote spanning op de schakelaar komt te staan, wat het lastig maakt een schakelaar te vinden en wat waarschijnlijk ook voor pops gaat zorgen bij het schakelen?
    Nu vroeg ik me af of je twee condensatoren in serie kan zetten als koppeling. Op deze manier kan ik de 22nF voor de schakelaar halen en zet ik in het plexi circuit een 2.2nF wat er voor zorgt dat ik een vervangingswaarde krijg van 2nF totaal (wat dus aardig in de richting van de 2.2nF zit die standaard in een plexi circuit zit). Echter weet ik niet wat dit met het amp circuit zal doen. Ga ik problemen krijgen met condensatoren in serie?

    Hier het schema zover:
    http://db.tt/t0lBZ1HP
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Je kan ook het volgende doen:
    - Na C6 en na C28 schakelen. Ik zou dan wel een 10m weerstand altijd aan die C's hangen naar GND zodat ze goed ontladen zijn bij schakelen.
    - Eventueel VACtrols gebruiken voor het schakelen dan heb je minder last van ploppen
    Nico


  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Als ik na de condensatoren schakel heb ik twee relias nodig, of ik moet J8 laten vervallen en de schema's daar gewoon samen laten komen. Maar dit heeft weer gevolgen op de ingangsimpedantie van gainstage U8B als ik me niet vergis?

    Als ik het goed zeg zijn VACtrols hetzelfde als optocouplers toch? Daar heb ik eigenlijk niet zo veel verstand van. Ik begrijp dat het een LED en een LDR samen zijn? Dus je krijgt dan eigenlijk een schakelbare weerstand?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top