Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 30 EersteEerste ... 20282930
Weergegeven resultaten: 291 t/m 296 van 296
  1. #291
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Wat is een grote cap? 22uF, 100uF, groter? En even voor de zekerheid, de hete zijde van de anode weerstand is de kant van de voeding? Dus je hangt de cap als het ware parallel met de bestaande 50uF cap?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #292
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Wat is een grote cap? 22uF, 100uF, groter?
    Met een grote cap, dus geen elko bedoel ik iets tot 1uF maar 100nF zal ook al effect hebben als het probleem zou zitten in gammele voedingselko's of lange draden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    En even voor de zekerheid, de hete zijde van de anode weerstand is de kant van de voeding? Dus je hangt de cap als het ware parallel met de bestaande 50uF cap?
    Right, en dan zo dicht mogelijk bij de anodeweerstand anders is het voor een eventuele lange draad nog mogelijk om iets op te pikken.


    Nu ik er zo over nadenk zou het idd ook best wel een buisje kunnen zijn. Als er een microfonisch is kan jouw testfrequentie hem misschien net in resonantie brengen. Wat belet je om even een paar buisjes te wisselen?
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #293
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Zal eerst voor de zekerheid nog wel een keer wat buisjes proberen, heb nog een paar nieuwe liggen dus dat is een kleine moeite.

    Mocht dit niets te weeg brengen ga ik de condensator proberen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #294
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Als de oscillatie erger wordt met meer treble en presence moet er bij de eindbuizen iets zitten dat stoort en in de preamp iets dat wordt verstoord. Was het erger op het bright channel?

  5. #295
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Nou... vandaag eindelijk tijd gehad om er naar te kijken. Buisjes wisselen, geen succes... 100nf condensator op v1, geen succes, v2, geen succes. Toen raakte ik een draad die van switchboard naar de laatste 820ohm stage gaat en dat scheelde iets, als ik deze vast pakte kom ik gain net streepje hoger zetten maar daarna kwam hij weer.

    Toen prikte ik de input om naar normal channel ipv bright en voordat ik de plug eruit trok was oscilatie ineens weg. Blijkt het dus in de input te zitten.... de plug wat rommelen in de input en het was weg, weer rommelen en het was er weer. Dus wat beter gekeken en het ijzertje van de Jackinput blijkt los in het plastic te zitten. Hierdoor maakt hij of geen goed contact met plug of blijft misschien iets contact houden met aarde omdat lipje niet los komt. Geen idee, in ieder geval andere input bestellen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #296
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Geen idee, in ieder geval andere input bestellen.
    Als je input nieuw is dan eerst het schakelcontact schoonmaken. Nieuwe onderdelen hebben soms lang opgeslagen gelegen en als ze niet per stuk verpakt zijn geweest is de kans groot dat het schakelcontact vervuild is.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top