Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Discussie: Manager zoekt band!

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SArauna Bekijk bericht

    Alleen wat verder wel het probleem is, is dat tegenwoordig de muziek business alleen maar gaat om geld verdienen,
    dat is van alle tijden en daar speel jij straks als (tour)manager een hele belangrijke rol in.

    Practice cures most tone issues - John Suhr





  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SArauna Bekijk bericht
    Wat mij zowieso wel heel gaaf lijkt om uiteindelijk te gaan doen is tourmanager. Het lijkt me heerlijk om elke keer weer ergens anders terecht te komen, elke keer andere mensen, andere ervaringen. En op elke situatie moet je anders reageren. En zo kom je ook nog eens ergens.
    Een had vroeger een vriend die tourmanagement deed voor mojo. Als het nog zo werkt als toen (jaren 90) heb je vooral een grote eigen auto nodig (hoeft geen nieuwe/dure te zijn als er maar een band inpast) en een can-do-attitude. Als mojo je dan ziet zitten kun je acts eerst van Schiphol naar zaal/festival/hotel begeleiden en later ook langere tours. Ik kan je niet aan een ingang helpen, maar als dit je ambitie is zou ik gewoon meteen aan de deur gaan kloppen bij ze. Enig idee hoeveel artiesten er bijvoorbeeld van en naar Biddinghuizen moeten? Zijn echt wel kansen voor je denk ik als je zo ervaring op wilt doen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SArauna Bekijk bericht
    Alleen wat verder wel het probleem is, is dat tegenwoordig de muziek business alleen maar gaat om geld verdienen, en niet meer om de muziek zelf. Op die manier gaat wel het hele idee waar het om gaat verloren. Ik hoop wel dat ik dat kan doorbreken tijdens deze opleiding, om het wel te kunnen doen zoals het eigenlijk wel zou moeten. Goed overleg tussen jou en de band, over wat hun werkelijk willen en wat ze ermee willen bereiken. Zodat hun nog wel kunnen blijven doen waar ze goed in zijn en waar ze achter staan. Er zijn tegenwoordig zoveel bands die alleen nog maar spelen omdat de fans de muziek leuk vinden terwijl de band zelf het veel liever anders had gewild. Nergens zit meer boodschap in tegenwoordig...
    Tegenwoordig? Onder welke steen heb jij geleefd?

    Dat gebeurt al sinds de koning aan de componist vroeg muziek voor hem te komen schrijven.
    -

  4. #14

    Standaard

    zodra je als bijvoegelijk naamwoord "business" hebt draait het alleen maar om geld.

    muziek business is daarin niet anders dan begrafenisondernemers, verzorgingstehuizen of wat dan ook.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Voor iedereen met interesse in de muziekindustrie is het boek Appetite for Self Destruction een must. Daarin lees je ook hoe het van de commercialiteit van de 50s naar de relatieve vrijheid van de 60s en vroege 70s naar de geldgedreven maar ironisch genoeg weinig lucratieve toestand van nu is gegaan.
    Andere leestip: Doorbraak van ex Kyteman manager Niels Aalberts, en zijn blog EHPO. Niels is ook op gitaarnet weleens langsgekomen, maar kreeg helaas een beetje een ontvangst van "iedereen kan wel iets op een blog zetten", waarna hij wijslijk weer verdween.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Andere leestip: Doorbraak van ex Kyteman manager Niels Aalberts, en zijn blog EHPO. Niels is ook op gitaarnet weleens langsgekomen, maar kreeg helaas een beetje een ontvangst van "iedereen kan wel iets op een blog zetten", waarna hij wijslijk weer verdween.
    Dat boek wil ik ook nog eens hebben. Ik heb gelezen (Volkskrant volgens mij) dat hij daarin omschreef hoe ze met een budget van echt bijna niks oa. Kyteman en Caro Emerald gepromoot hebben.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Dingen die ik opgenomen/geproduceerd heb: Soundcloud

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juli 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als de managers zich al niet meer druk gaan maken om het geld maar zich liever bemoeien met het repetoire...
    Lieve help.
    Dat gaat in veel gevallen natuurlijk samen. Zat managers die zich ook met het repetoire bezighouden juist ivm verkoop/verkrijgen concerten en dus geld!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Ja maar misschien moet de manager een band kiezen waar hij zich mee kan verenigen, andersom is ingewikkelder.

    Wij hadden ooit een manager, een dame, en die riep de hele tijd.. "ik hoor geen hit, ik hoor geen hit"...
    Het was dat ze een paar goed ondersteunde argumenten had, een man hadden wij er allang uit gekegeld .
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juli 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja maar misschien moet de manager een band kiezen waar hij zich mee kan verenigen, andersom is ingewikkelder.

    Wij hadden ooit een manager, een dame, en die riep de hele tijd.. "ik hoor geen hit, ik hoor geen hit"...
    Het was dat ze een paar goed ondersteunde argumenten had, een man hadden wij er allang uit gekegeld .
    Daar heb je inderdaad weer gelijk in!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wij hadden ooit een manager, een dame, en die riep de hele tijd.. "ik hoor geen hit, ik hoor geen hit"...
    Het was dat ze een paar goed ondersteunde argumenten had, een man hadden wij er allang uit gekegeld .
    Had ze gelijk?
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top