Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard Gretsch Power Jet: ervaringen?

    Hello,

    Ik heb de indruk dat er op het forum maar weinig terug te vinden is over de power jet, kan iemand me er meer over vertellen? De specs zijn makkelijk terug te vinden, maar gebruikerservaringen is wat anders. Heeft er iemand een? Hoe bevalt ie? Ik wou eerst gaan voor een ES-335, heb er vandaag ook op gespeeld, maar die viel toch een beetje tegen. Daarna op een Gretsch tim armstrong, klonk imo beter, maar ik zoek net iets stevigers, vandaar die power jet. Jammer genoeg was deze niet op voorraad in de winkel. Dus ik wil me er eerst wat in verdiepen vooraleer ik de shop vanalles laat bestellen.

    Thanks!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Gretsch Duo Jet, maar dan met een derde en vierde testikel toegevoegd, maar het zijn maar vrij kleine testikels!

    Het is dus een Duo Jet, met de brug vervangen door een Gibson-like Tune-o-Matic brug, ipv de rollerbridge of "bar bridge", en de elementen zijn de visueel identieke ThunderTron-pickups (meer output, en een agressievere midrange), locking tuners & straplocks.

    Verwacht niet dat het een rockmonster is, en dat je er zware LP-scheur uit gaat krijgen, het is een blijft een hollowbody gitaar (ja, de mahonie body is hol) met de specifieke gretsch-pickups, en dus klank, dus je blijft een beetje die karakteristieke twang behouden, maar ze werkt gewoon beter samen met een amp die zwaar over z'n nek gaat.

    Ik weet niet wat je zoekt, maar jouw muzieksmaak & gitaren kennende, zou een gewone G6128TDS (Duo Jet, met Bigsby Vibrola & 2 Dynasonic singlecoils) niet meer iets voor jou zijn?


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    De Power jet ontleent zijn naam aan de Powertrons. Ik heb er eentje op de cabronita zitten en klinkt een paar slokken rauwer en brutaler dan zijn classic broertje.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Heb ze ook in mijn Gretsch 125th annie zitten. Wat pepe en fingers zeggen, ze klinken een stuk rauwer en meer meer midrange. Wel heel veelzijdig trouwens maar wat minder 'twang'.
    spammodus: Heb trouwens nog een mooie duo jet '57 voor je te koop! zie mp
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Ik heb er een gehad, en die was toch echt wel een stuk agressiever dan de Duo Jet die ik ook een heb gehad.
    Maar niet modderig als een LP idd. Heerlijk licht was de mijne ook....hmmm, misschien toch maar weer....

    Ennuh, Episua, interesse in een P90 Wilshire

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Thanks guys,

    Ik weet eigenlijk niet wat ik zoek, dacht dat het een ES335 was, qua uiterlijk nog steeds super lekker, maar qua klank en bespeelbaarheid niet mijn ding. Ik zoek wat meer lucht in de gitaar denk ik, maar iets dat met flink wat drive of fuzz niet gaat rondzingen als een gek. Heb ondertussen een paar youtube videos bekeken en, for what it's worth, daar lijkt me een gewone duojet te braaf. Een power jet lijkt me meer te zijn wat ik zoek. Veel ballen, maar toch ook twangy. Tussen een LP en een Tele, dat straatje. Daar wil ik zitten met m'n toekomstige!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Ja, dat zie je wel goed. Schroef een Powertron of een P90 op een tele en dan zit je aardig in die richting.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Alrighty,

    dat wordt dus een serieuze kanshebber. Weet iemand een winkel waar ze ze op voorraad hebben? Liefst in België, of anders ergens tussen eindhoven en maastricht, die regio

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Zowel de versie met (zwart & rood) als zonder Bigsby (zwart) zijn in het "centraal magazijn" van Keymusic. Even een belletje plegen dat je beide wilt testen, en ze brengen het naar de winkel van je keuze.


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    oehhh, die rode met bigsby is wel instant Neil Finn!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top