Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 55
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2009
    Locatie
    IJSSELSTEIN
    Berichten
    692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Nope, Maatje van me maakt ze. Definitieve printjes (1 cm^2) is nog niet binnen. Arjen heeft een van de prototypes van mij meegekregen om te testen.
    En het resultaat is verbluffend.
    Arjans Challenger (nr1 ) heeft de CCS mod en die konden we vergelijken met Challenger nr 2 die qua klank griezelig gelijkend aan nr 1 is maar het exemplaar met mod werd nog een stuk rijker, luider en eng dynamisch.
    De standaard RI plexi die we ook meepakten is meteen gedegradeerd tot back up amp
    Laatst gewijzigd door The Running Man; 14 juli 2011 om 22:50
    You bought a guitar to punish your ma...

  2. #12

    Standaard

    OK de CCS is met Nico geregeld. Ik bouw de 18watter gewoon af en de CCS komt er later in. Kan ik meteen een soundclip van voor en na maken. Dat gebeurd trouwens in de studio van een maatje van me.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Running Man Bekijk bericht
    En het resultaat is verbluffend.
    Arjans Challenger (nr1 ) heeft de CCS mod en die konden we vergelijken met Challenger nr 2 die qua klank griezelig gelijkend aan nr 1 is maar het exemplaar met mod werd nog een stuk rijker, luider en eng dynamisch.
    De standaard RI plexi die we ook meepakten is meteen gedegradeerd tot back up amp
    Dat van die dynamiek voel ik geloof ik aan, als V1 ermee uitgerust is. Lijkt zo'n trapje niet teveel op een transistor?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Dat van die dynamiek voel ik geloof ik aan, als V1 ermee uitgerust is. Lijkt zo'n trapje niet teveel op een transistor?
    ben toch wel benieuwd waar die redenering/denkwijze vandaan komt....
    Nico


  5. #15

    Standaard

    Nou, als de biasstroom gelijk blijft, en niet inzakt bij een hard aangeslagen akkoord of noot, klinkt ie denk ik harder dan als er wel zo een compressie optreedt. Wat die transistor betreft, weet ik idd niet, geen verstand van. Een transistor klinkt in mijn optiek, hard, levenloos, recht, zwart-wit, kortom, een beetje als de pvv in de tweede kamer.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Best interessant dit eigenlijk: enorm simpel te maken ook, ga ik zeker eens proberen. Een CCS van 1mA: Gloeispanning gelijkrichten en in een adjustable current source doosje stoppen. Een LM134 is hier prima voor geschikt lijkt me.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    Harmelen
    Berichten
    2.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Dat van die dynamiek voel ik geloof ik aan, als V1 ermee uitgerust is. Lijkt zo'n trapje niet teveel op een transistor?
    Deze vorm van dynamiek heb je nog nergens gehoord, gevoeld enof ervaren..
    Het is bijna van een andere wereld.
    Risico is wel dat je echt moet gaan leren spelen, want alles wat je op de snaren doet (waar dan ook ) wordt geweldig merkbaar!!!
    Ook de hele gevoelige zaken krijgen nu wel de rijkdom van toon die je zoekt in ultiem zachte aanrakingen...!
    Om over sustain nog niet gesproken, abnormaal lang.. op clean alleen al!!
    Stevig spel is er ook mee gebaat, je gaat je EQ steeds beter afstellen, want je hoort precies wat er overdadig is en wat er tekort in zit.

    Niks geen bijwerkingen qua toon en karakter van je amp, wordt 10/15% luider, blokt voedingsruis, vergroot dynamiek en input gain ook 10/15% meer.
    Een amp met een randje op standje 10:00 uu wordt nu randje op 8:30.

    Het mooie is dat het analoge "gevoel" van je amp volledig overeind blijft staan.

    Let wel, het gaat om proto's, de productie-sets worden eerst nog in hun "behuizingen" gestopt maar komen er aan!
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Best interessant dit eigenlijk: enorm simpel te maken ook, ga ik zeker eens proberen. Een CCS van 1mA: Gloeispanning gelijkrichten en in een adjustable current source doosje stoppen. Een LM134 is hier prima voor geschikt lijkt me.
    En hoe ga je die in de anode hangen op 300V?
    Nico


  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toneblo Bekijk bericht
    .....Let wel, het gaat om proto's, de productie-sets worden eerst nog in hun "behuizingen" gestopt maar komen er aan!
    Okee, klinkt goed, ga ik zeker overwegen. Welke orde van grootte zal zo'n apperatjek gaan kosten?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    En hoe ga je die in de anode hangen op 300V?
    Ow, anode ... Verkeerd gelezen, ik dacht dat het over de bias aan de cathode ging .

    Nee dan wordt het een ander verhaal. Ook wel te doen natuurlijk, maargoed.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top