Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 55
  1. #1

    Standaard CCS Constant Current Source

    Zoals eerder gezegd ben ik het net aan het afstuinen om leuke mods voor mijn 18watter te bedenken kwam ik dit tegen : De CCS Constant Current Source. Komt uit de audio wereld maar wordt soms ook in gitaar versterkers gebouw.
    De Amp wordt stiller en dynamischer volgens zeggen. Nou.. aangezien mijn 18watter in wording het huis niet verlaat spreekt dat stiller mij wel aan aangezien ik op lage volumes ga spelen.
    De CCS zorgt voor een hoge mate van ongevoeligheid voor de voeding en een constante belasting voor de buis.

    Na wat rondvragen begreep ik dat Nico verduin maar ook Toneblo van Giablo met deze techniek bezig zijn. Op het net vindt je er bitter weinig over terug. Wel in de audiohoek dus.
    Wie o wie kent dit en wat zijn de ervaringen in gitaar versterkers en is dit een intressante mod voor mijn 18watter

    Shoot

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Zoals eerder gezegd ben ik het net aan het afstuinen om leuke mods voor mijn 18watter te bedenken kwam ik dit tegen : De CCS Constant Current Source. Komt uit de audio wereld maar wordt soms ook in gitaar versterkers gebouw.
    De Amp wordt stiller en dynamischer volgens zeggen. Nou.. aangezien mijn 18watter in wording het huis niet verlaat spreekt dat stiller mij wel aan aangezien ik op lage volumes ga spelen.
    De CCS zorgt voor een hoge mate van ongevoeligheid voor de voeding en een constante belasting voor de buis.

    Na wat rondvragen begreep ik dat Nico verduin maar ook Toneblo van Giablo met deze techniek bezig zijn. Op het net vindt je er bitter weinig over terug. Wel in de audiohoek dus.
    Wie o wie kent dit en wat zijn de ervaringen in gitaar versterkers en is dit een intressante mod voor mijn 18watter

    Shoot
    Je weet niet wat je overkomt Toneblo heeft er nu een prototype in zijn Challenger zitten. En wil hem niet meer teruggeven...
    Volle gain van de de buis (dus van de gemiddelde 65 naar 100), ruis vanuit de voeding volledig geisoleerd en veel meer dynamiek.
    Nico


  3. #3

    Standaard

    Hebben we het dan over een stroombron, i.p.v. een weerstand, in de "tail" van een phase-inverter trap, of iets anders?

    Linkje a.j.b?
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2009
    Locatie
    IJSSELSTEIN
    Berichten
    692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Je weet niet wat je overkomt Toneblo heeft er nu een prototype in zijn Challenger zitten. En wil hem niet meer teruggeven...
    Volle gain van de de buis (dus van de gemiddelde 65 naar 100), ruis vanuit de voeding volledig geisoleerd en veel meer dynamiek.
    En The Running Man (hehe) heeft ge A/B'd met Toneblo's Challenger en no 2, doorontwikkelde Challenger voor Ome Keith krijgt hem ook (gaat er nooit meer uit). Dynamiek is niet normaal meer
    Hulde

    Mijn eigen 18 watter krijgt eerst betere trafo's en daarna mag er accuut een CCS mod op gebotvierd worden
    Laatst gewijzigd door The Running Man; 14 juli 2011 om 19:37
    You bought a guitar to punish your ma...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flo123 Bekijk bericht
    Hebben we het dan over een stroombron, i.p.v. een weerstand, in de "tail" van een phase-inverter trap, of iets anders?

    Linkje a.j.b?
    CCS komt op V1 en dan in de plaats van de anode weerstand. Het is inderdaad een stroombron. 1mA voor een ECC83. Gevolg is :
    - Isolatie van de ruis op de voedingslijn
    - door de extreem hoge impedantie van de ccs heb je alleen nog de interne weerstand van de buis over. Er vloeit geen signaal weg door de anode weerstand en de voedingslijn
    - Doordat de stroom constant is gaat alleen de interne weerstand van de buis varieren waardoor de dynamiek toeneemt.
    - De voedingspanning is ontkoppelt dus heb je minder ontkoppel elco's nodig in de voedingslijn.
    Nico


  6. #6

    Standaard

    Volgens mij zijn er heel wat positieve ervaringen en reactie te verwachten. Ik haal mijn schema maar weer een tevoorschijn.

    Ik heb mezelf weer een MOOIE mod gevonden. Ik zal Toneblo eens contacten. Ik begrijp van Nico dat Toneblo de CCS niet terug wil geven? Hoe zit dat: Is het in kit vorm te koop of is het een doorontwikkeling op de challanger van Giablo. Dit wordt intressant !

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Volgens mij zijn er heel wat positieve ervaringen en reactie te verwachten. Ik haal mijn schema maar weer een tevoorschijn.

    Ik heb mezelf weer een MOOIE mod gevonden. Ik zal Toneblo eens contacten. Ik begrijp van Nico dat Toneblo de CCS niet terug wil geven? Hoe zit dat: Is het in kit vorm te koop of is het een doorontwikkeling op de challanger van Giablo. Dit wordt intressant !
    Nope, Maatje van me maakt ze. Definitieve printjes (1 cm^2) is nog niet binnen. Arjen heeft een van de prototypes van mij meegekregen om te testen.
    Nico


  8. #8

    Standaard

    Aha nico,
    Je ziet me vandaag of morgen verschijnen. Vandaag niet meer want ik ben nog met mijn andere hobby bezig: werken.

  9. #9

    Standaard

    Ah, CSS als vervanger voor de anode weerstand.
    Zoiets als "HV PNP CCS" op blz 5 in:
    http://homepage.mac.com/tlinespeaker...-CCS-beta3.pdf
    ?

    Ik ben benieuwd naar het schema!
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flo123 Bekijk bericht
    Ah, CSS als vervanger voor de anode weerstand.
    Zoiets als "HV PNP CCS" op blz 5 in:
    http://homepage.mac.com/tlinespeaker...-CCS-beta3.pdf
    ?

    Ik ben benieuwd naar het schema!
    Vergelijkbare schema. Wel eenvoudiger en zeker veel kleiner (SMD).
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top