Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 70
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    ehh.. ik heb nogal wat concerten gezien van vergane glorie, met hetzelfde trucje. Opvallend is dat mensen daar dus wèl op staan te wachten, de zalen zitten vol ( met andere ouwe knarren..).
    En als zo'n act dan waagt om een nieuw nummer te spelen, taait het publiek 'm naar de bar. Groot gelijk, ze betalen voor de vergane glorie en het trucje.
    Zelfs de Rolling Stones vallen in deze categorie: ze spelen nooit meer dan twee nummers van hun recente platen.
    Ik weet niet hoe FrusciantFan er naar kijkt, maar dat zie ik niet als vergane glorie, zolang het volle zalen trekt doen ze toch iets goed. En de gevestigde orde kan het niet maken tegenover de fans om bepaalde nummers niet te spelen. U2 zonder "Sunday Bloody Sunday", Slayer die "Angel of Death" niet speelt, RHCP met "Under the Bridge", dat is ondenkbaar toch?

    Het gaat ook verbazingwekkend snel, ook voor amateurbands, dat fans verwachten dat je een bepaald nummer speelt.
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Maar ik heb ook ouwe bluesmannen gezien die optraden tot ze doodvielen.
    Dat nog nét levende legendes in een incontinentieluier het podium opgeduwd worden, een kwartiertje amechtig proberen in de microfoon te hijgen of een van die ouwe licks te spelen, waarna ze weer afgevoerd moeten worden om even bij te komen. Daar werd ik niet blij van..
    Amy Winehouse is nog geen 30 en krijgt nu al dezelfde behandeling dus waar praat je over.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    Ik zag BB King bij Northsea, pijnlijk. Zijn band vond het pijnlijk en misschien BB zelf ook wel hoewel hij er een modus voor gevonden had, voornamelijk veel wijzen naar degene die het moest overnemen.

    Maar inderdaad, volle bak. En als BB het nog leuk vindt (of moet wegens ettelijke allimentaties...) Bovendien, degenererende helden is ook amusement.
    Ik hoop alleen dat wanneer ik op mijn 90ste nog op een podium klim er wel iemand in de buurt is die mij erop wijst dat het toiletpapier nog uit mijn broek hangt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    91 jaar oud. Inmiddels overleden.
    Misschien ook wel een trucje maar desalniettemin vind ik het mooi. Robert Lockwood jr.

    Laatst gewijzigd door Ike57; 15 juli 2011 om 17:42
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Ik word ook weleens met 'u' aangesproken en ik voel me weleens oud, maar volgens mij heb ik nog geen enkel recht van klagen met mijn 22 jaar


    .
    FF ( met alle respect , overigens ) , dat jij 'U' zonder hoofdletter schrijft ; ( niks mis mee hoor , ik ben me er inmiddels van doordrongen dat niet alleen mag ; maar zelfs gewenst is ) , maar ik denk dat toch een aantal van de discussievoerders in deze , dat - wellicht nog altijd niet ? - gewend is te doen .
    Ikzelf durf wel een bekentenis af te leggen : ik heb die neiging nog altijd.. ( en vind het stiekum een beetje jammer dat ook ik dat toch begin te ontwennen ... )
    gr. Job
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door INOXROX Bekijk bericht
    FF ( met alle respect , overigens ) , dat jij 'U' zonder hoofdletter schrijft ; ( niks mis mee hoor , ik ben me er inmiddels van doordrongen dat niet alleen mag ; maar zelfs gewenst is ) , maar ik denk dat toch een aantal van de discussievoerders in deze , dat - wellicht nog altijd niet ? - gewend is te doen .
    Ikzelf durf wel een bekentenis af te leggen : ik heb die neiging nog altijd.. ( en vind het stiekum een beetje jammer dat ook ik dat toch begin te ontwennen ... )
    gr. Job
    Het is zelfs correct, 'U' zeg je tegen God.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Squire heeft net een nieuwe badr hari signature voor mensen met agressieve slag.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Dat vreselijke bluesbrothers-hoedje! Dat kreng waarvan de dragers denken dat blues alleen echt is als je er een op je knar zet. Niks is zo verkeerd als het bluesbrothershoedje, het levert alleen foute blues op. Als ik een band op zie komen en ik zie hoedjes.. ben ik weg!
    Ja, hoedjes, vreselijk, weg er mee....

    Terugkruipende haargrens? Nou, jammer dan.
    Ik speel er geen noot minder door. Integendeel, ik ben nu beter dan ooit tevoren en er zit nog rek in.
    Hup, banjo om en plankgas door de bocht.....
    Soms in T-shirt en soms met een jasje, ik vind het allemaal best.

  8. #28
    Junior Member
    Geregistreerd
    13 juni 2011
    Locatie
    Omgeving Delft
    Berichten
    4

    Standaard



    Tuurlijk jongens net als ik kale kop (geen staart) lekkere krulsnor 65 jaar en heerlijk rocken op mijn strat, het gaat toch om het geluid, en om je eigen beleving en wie niet wil luisteren? dan loop je toch lekker door!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijl Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe FrusciantFan er naar kijkt, maar dat zie ik niet als vergane glorie, zolang het volle zalen trekt doen ze toch iets goed. En de gevestigde orde kan het niet maken tegenover de fans om bepaalde nummers niet te spelen. U2 zonder "Sunday Bloody Sunday", Slayer die "Angel of Death" niet speelt, RHCP met "Under the Bridge", dat is ondenkbaar toch?

    Het gaat ook verbazingwekkend snel, ook voor amateurbands, dat fans verwachten dat je een bepaald nummer speelt.
    RHCP die UTB niet spelen is niet ondenkbaar, maar realiteit. Laatste deel van hun laatste tour hebben ze dat nummer niet meer gespeeld. Erg jammer dat zo'n prachtig nummer zo uitgemolken kan worden.

    Maar inderdaad, dat is niet wat ik met vergane glorie bedoel. Het gaat er meer om dat je je naar je leeftijd gedraagt, al mag je natuurlijk nog lekker fit en fanatiek zijn. Sterker nog: ik ben ervan overtuigd dat de meeste artiesten pas rond hun 40e, 50e op hun hoogtepunt zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door INOXROX Bekijk bericht
    FF ( met alle respect , overigens ) , dat jij 'U' zonder hoofdletter schrijft ; ( niks mis mee hoor , ik ben me er inmiddels van doordrongen dat niet alleen mag ; maar zelfs gewenst is ) , maar ik denk dat toch een aantal van de discussievoerders in deze , dat - wellicht nog altijd niet ? - gewend is te doen .
    Ikzelf durf wel een bekentenis af te leggen : ik heb die neiging nog altijd.. ( en vind het stiekum een beetje jammer dat ook ik dat toch begin te ontwennen ... )
    gr. Job
    Ik dacht dat 'u' zonder hoofdletter tegenwoordig gangbaar is, en ik doe meestal mijn best om gewoon AN (en niet meer ABN) te schrijven. Voor god maak ik een uitzondering, dat schrijf ik altijd zonder hoofdletter (ook toegestaan, trouwens).

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik zag BB King bij Northsea, pijnlijk. Zijn band vond het pijnlijk en misschien BB zelf ook wel.
    De enige keer dat ik hem heb zien spelen was zo'n 18 jaar geleden, in Ahoy. Zijn band bestond voor een groot deel uit familieleden van hem.
    Mijn indruk is dat BB King al zo'n 20 jaar vooral optreedt op aandrang van die familieleden (De mensen willen je nog steeds, oom BB ...., je kunt ze toch niet teleurstellen) Met andere woorden, om die familie aan een inkomen te helpen.

    Dat die band het nu pijnlijk gaat vinden zal dan vooral zijn vanwege het vooruitzicht dat binnenkort het schip met geld echt zal zinken.
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top