Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    It is CHINA. I ve found out.

  2. #12
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2013
    Locatie
    Landgraaf
    Berichten
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vs_difer Bekijk bericht
    Thanks a lot!
    But the main question is - WHERE THEY PRODUCE those guitars? China or what? there is no any information.... i want to sell my guitar here in Russia, but everyone want to know the country of this brand
    Hi this guitars are made in the USA, there is not mutch info about this guitar
    But i have also a Motion guitar This guitar was baying in Luxembourgh
    Greatings
    Geluk is hoe je in gedachte bent.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Waarschijnlijk issie er na 2,5 jaar wel achter en is de gitaar waarschijnlijk al in het haardvuur gegooid in de koude Russische winter...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Daarbij worden Motions niet in USA gemaakt. Hoe kom je daarbij?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Waarschijnlijk door te googlen en op deze advertentie uit te komen.
    Op de foto van het label in de klankkast zie ik nog wel iets van 'supervised' en 'USA' staan en de verkoper beweert dan ook meteen dat de gitaar daar gemaakt is.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Ik zal eens in de kast van mijn eigen Motion kijken vanavond. Misschien is die ook wel made in USA.

    En voor wat het waard is: ik ben gek op mijn Motion. Ooit gekocht voor 345 gulden bij Big One in Zwolle. Wat mij betreft een topgitaar. Goed zuiver, ontstemt nauwelijks en heeft een mooi vol en rijk geluid. Veel voller dan de Ashton die ik deze zomer kocht. Die klinkt veel doziger en is veel meer mid-geörienteerd.

    Ook is mijn Motion een heel degelijke gitaar. Hij gaat al jaren mee op vakantie en naar verjaardagen en zo. Ik heb er ook geen tas of koffer bij, dus hij gaat altijd naakt mee in de auto. Hij zit vol butsen en gaten, want hij is al een paar keer flink over de keien gezeild, en ik heb er een keer een kinderwagen in geparkeerd. Maar desondanks is ie nog prima bespeelbaar en gaat ie nog gewoon mee naar optredens.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17

    Standaard Motion Gitaar

    Ik heb de discussie over de Motion Gitaar een beetje gevolgd. Was van 2001, hop er nog iets aan toe te voegen. Ikheb zelf een MotionWM-1005-ASME, classical guitar met Fishman EQ. Gekocht als nieuw product op een veiling. Ben erg tevreden over deze gitaar. Was ook nieuwsgierig naar de herkomst. Ben bij de importeur voor NL in Bunschoten langs geweest, toonden mij een identieke gitaar. Wilde de herkomst niet vertellen. Op mijn opmerking dat dit merk totaal onbekend is vertelden ze mij dat zij leverden aan muziekscholen en professionele muzikanten. Ik heb ook ergens op interenet een label van Motion gezien, daar stond bij "Supervised bij USA" de gitaar komt dus niet uit de USA. China zou dus kunnen. Wie weet het laatste stukje van de legpuzzel?

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frijnders Bekijk bericht
    Was ook nieuwsgierig naar de herkomst. Ben bij de importeur voor NL in Bunschoten langs geweest, toonden mij een identieke gitaar. Wilde de herkomst niet vertellen.
    Ik heb twee 'Motion' gitaren in mijn bezit waarover ik heel tevreden ben. Beide zijn dreadnoughts (grote westerngitaren, zoals door Martin begin 20e eeuw op de markt gebracht). Een eenvoudige TD-187S met massief bovenblad en (wellicht gelamineerd) palissander zij- en achterblad, herringbone binding, gesloten stemmechanieken, prettig bespeelbaar. Een (nogal slechte, want via de laptop) opname vind je hier:
    https://www.youtube.com/watch?v=7WngDCILVs0 . De gitaar was een impulsaankoop (vakantiegitaar) van 200 euro in een Amsterdamse, nu opgedoekte gitaarwinkel in De Baarsjes.

    De andere is een prachtige Taylor imitatie van het model W-810 met een cutaway en een transparante slagplaat. Heel mooi Engelman sparren bovenblad en ook palissander zij- en achterblad; toets, roset en headstock fraai parelmoer ingelegd; luxe houten (!) bindingen, ook van de toets. De gitaar heeft een schoonheidsfout: een 'vlek' in het bovenblad dat de gitaar visueel minder aantrekkelijk maakt. Daarom kon ik deze fijne gitaar voor een schijntje (140 euro) kopen via Gitarendump.nl.

    Waarom schrijf ik dit zo uitgebreid? Om te laten zien dat zogenaamde 'Motion' gitaren niet allemaal troep zijn. En om een verklaring daarvoor te geven.

    Vier dingen zijn namelijk nogal raar aan Motion gitaren:
    1. dat er zowel brandhout wordt verkocht onder die naam als heel mooie gitaren met luxe afwerking;
    2. dat er nauwelijks een 'vaste reeks modellen' is die onder die naam wordt geleverd, of een normale website met info;
    3. dat 'Motion' gitaren vrijwel alleen in en om Nederland op de markt zijn;
    4. dat het moeilijk is contact te krijgen met de makers van 'Motion' gitaren, of überhaupt de herkomst te achterhalen.

    Toen ik een jaar of tien geleden die eerste Motion kocht, en nieuwsgierig werd, ben ik eens gaan bellen met de leverancier aan die - nu opgedoekte - winkel. Het was een Nederlandse importeur. Een grote Nederlandse importeur van allerhande muziekinstrumenten en meer (misschien wel die van jou uit Bunschoten, dat herinner ik me niet meer). Deze importeur bleef ook erg vaag over de herkomst ('ja, die worden aan ons geleverd en wij verkopen ze dan door'). Duidelijk was dat het om Chinese of althans Oost-Aziatische gitaren ging. De Amsterdamse winkelier (een jonge knul) vertelde me dat ze al jaren contact hadden met deze Nederlandse importeur en dat die af en toe een onduidelijk assortiment gitaren leverde onder de naam 'Motion', maar dat de importeur die benaming zelf had 'geregeld'.

    Het is dus niet uitgesloten dat 'Motion' een fantasienaam is die deze importeur (of een tussenpersoon) voert, en diverse Chinese leveranciers verzoekt die naam op hun merkloze gitaren EN/OF op hun b-gitaren (afgekeurde exemplaren van goede merken) te plakken. Zonder dat er sprake is van een echte 'Motion'-fabriek of een vaste producent c.q. leverancier in China. De Nederlandse importeur speelt dan gewoon handig in op wat de Chinese markt in de aanbieding heeft.

    'Supervised by USA' (let op: 'by', niet 'in') is een volkomen loze toevoeging. 'USA' is een land en een land houdt geen toezicht op de productie van gitaren, zeker niet in China. In het beste geval heeft ooit een Amerikaan ergens een handtekening onder gezet ter 'goedkeuring' van enig productieformat, of transport, of afstelling, of wat dan ook. De toevoeging garandeert helemaal niets.

    En eerlijk gezegd kan me dat weinig schelen. 'Motion' is geen merk dat wat-dan-ook garandeert. Zoals ik het zie, is het een fantasiemerk dat door een Nederlandse importeur (met eventuele partners) op mazzelpartijen Chinese gitaren wordt geplaatst. Je kunt er hier en daar tegenaan lopen, en moet dan vooral zelf je ogen en oren de kost geven, om te zien of de toevalstreffer je geld waard is.

    En dat laatste kan zeker het geval zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top