Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: allround versterker

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Uiteindelijk eindigen we allemaal met een Line6 Spider, want die kan ook alles! En kost geen drol
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Of een toneport in de computer, kan je terwijl surfen..

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    marshall JVM410H...
    Geweldige versterker hoor. Ik heb hem zelf ook gehad.
    Maar all round?? Echt niet. Een helder en transparant clean zit er gewoon niet in. Een lekker drive met "belletjes" ook niet.

    Scheuren kan ie als de beste. Dat dan weer wel.

  4. #24

    Standaard

    Ik zou zeggen koop een multieffect met preamps (voorbeeld Boss GT-10 ;-) ). Sluit hem aan op een goede buizen eindtrap (zeg Mesa 20/20 ;-)) en laat het geheel klinken door een 4 x 12 cabinet (uhmmm bogner (wil ik nog steeds( heb nu zelf 2x12 me celestion vintage 30, ook niet verkeerd hoor). Dan heb je een breed pakket aan geluiden en goede sound. Alles valt en staat natuurlijk met hoe goed je met zo'n multieffect om kunt gaan.

    Gr. Rupke

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baker Bekijk bericht
    Geweldige versterker hoor. Ik heb hem zelf ook gehad.
    Maar all round?? Echt niet. Een helder en transparant clean zit er gewoon niet in. Een lekker drive met "belletjes" ook niet.

    Scheuren kan ie als de beste. Dat dan weer wel.
    blijkbaar heb je hem niet lang genoeg gehad?
    ok, een beetje flauwe reactie, geef ik toe...

    laat ik als eerste beginnen met hoe dat ding uit de fabriek komt:
    de bias is (zeker vergeleken met de JCM2000-serie) ontzettend koud te noemen... combineer dat met een inwendige spanning die je krijgt als je hem op 220Vac (230Vac is alleen officieel en ben ik nog maar 1 keer ergens tegengekomen) aansluit en het klinkt zoals de bias staat... koud dus
    in de fabriek biassen ze dat ding op 60mV op de testpunten, bij een anodespanning van 480Vdc... ik heb zelf zitten meten hoeveel anodespanning je hebt met 220Vac op de trafo en dat komt uit op 425Vdc tot 440Vdc, afhankelijk hoe de bias afgesteld staat... en dat was in mijn geval 50mV
    alles bij elkaar kom je uit op een bias van nog geen 40% van het gedissipeerde vermogen in rust, waar over het algemeen 70% als de "veilige" limiet wordt gezien...
    daar komt nog eens bij, dat de gloeispanning ook al aan de lage kant is... heb metingen verricht met 220Vac ingaande spanning en kom dan op een schamele 5.3Vac (6.3Vac is de specificatie) uit op alle buizen (op V1 na, die krijgt zijn gloeistroom van een andere bron en is gelijkstroom)

    wat ik dus gedaan heb, is de JVM voeden met een variac, ingesteld op 240Vac... op deze ingaande spanning, was de gloesapnning van V1 precies op spec (12.6Vdc)
    de anodespanning steeg natuurlijk ook mee, en daarna is de bias ingesteld op 68% (vrij heet) met de methode die op de website van nico verduin is vermeld... (die testpunten werken OK, maar er zit een kleine fout in, omdat G2-stroom meegerekend wordt)
    zit met mijn KT77's nu ongeveer op 80mV met een anodespanning van 470Vdc

    resumerend:
    gloespanning omhoog
    anodespanning omhoog
    biasinstelling FLINK wat warmer

    en ik kan je vertellen, dat dit BEHOORLIJK wat verschil maakt... je kan het er inderdaad niet uithalen als het er niet inzit... maar je moet er ook eerst wat instoppen
    Laatst gewijzigd door big dooley; 4 juli 2011 om 17:02

  6. #26
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Nee, echt, dat waren ze hoor... Je moet je welhaast vergissen Pepe...
    Kijk effe in je eigen signature
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Ja, die heeft het ook, maarja....als ik zeg dat V-Empire 1 van de meest verassende en best klinkende versterkers is waar je in 4 kanalen van serieus GOED clean naar een allesverzengende high-gain gaat, en waar een berg merken moesten hopen ooit in de buurt te komen.....tja...dan zegt men dat ik SPAM....ook al is het de waarheid...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Ja, die heeft het ook, maarja....als ik zeg dat V-Empire 1 van de meest verassende en best klinkende versterkers is waar je in 4 kanalen van serieus GOED clean naar een allesverzengende high-gain gaat, en waar een berg merken moesten hopen ooit in de buurt te komen.....tja...dan zegt men dat ik SPAM....ook al is het de waarheid...
    Helaas is de V-Empire in Nederland niet overal te testen/beluisteren...
    Mag ik vragen wat het verschil in sound is tussen een V-Empire Rumble en een Bogner XTC ?
    Heeft de V-Emire ook een laag-mid focus of een hotrod Marshall-achtige sound?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Verschillen zijn niet zo groot. De V-Empire (versie 2) heeft echter 4 kanalen en klinkt echt bijna hetzelfde als de XTC. Ik zou falen in de blinddoektest.
    Er zijn er niet zo heel veel van in Nederland inderdaad en dat is naar mijn mening jammer, wat V-Empire maakt belachelijk goede amps.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top