Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Schuimen oordoppen

  1. #1

    Standaard Schuimen oordoppen

    hallo,

    Ik heb net even de zoekfunctie gebruikt maar ik kon toch niet echt een duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.
    Ik heb ooit toevallig een virus in m'n oor gekregen waardoor ik links geen enkele lage toon meer kan horen, en na enkele jaren heb ik er echt genoeg van en wil ik goede oorprotectie. Maar de op-maat-gemaakte zullen pas voor mijn verjaardag zijn over enkele maanden.

    Zijn die oordopjes van schuim (die je eerst moet samenduwen enz...) in de tussentijd goed genoeg of zou ik me een stel partyplugs aanschaffen van 15 EUR??

    joost
    oh ö

  2. #2
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Ik zou een stel Alpine Music Safe doppen aanschaffen voor 20 euro. Dan heb in feite zo'n party plug, maar met 3 verschillende filters, zodat je zelf kan kiezen welke voor jou het beste is. Ik gebruik ze nu ook al een tijdje en ze zijn gewoon waanzinnig goed.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Welke filters gebruik jij, Tankman?

  4. #4

    Standaard

    Ik heb nu zelf gelukkig op maat gemaakte doppen (Exinore)en had dat veel eerder moeten doen, kun je die niet alvast regelen voor je verjaardag, dan heb je er al eerder profijt van.

    Voor de Exinores heb ik van alles geprobeerd waaronder ook de party plugs en de Alpines. Voor het geld zijn me de Alpine's absoluut het beste bevallen, ik gebruikte zelf altijd het meest dempende filter aangezien ik in een redelijk kleine ruimte op niet al te grote afstand van de drummer oefen, dan is dat wel zo fijn.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Ik zou een stel Alpine Music Safe doppen aanschaffen voor 20 euro.
    Een maat van mij is z'n Exinores kwijt en heeft die Alpine Music Safe's doppen ook gekocht om toch iets te hebben.

    Op gegeven moment dat die dop zo ver in z'n oor dat hij er door iemand anders met een tang uitgetrokken is. Zeker het "weerhaakmodel" werkt dan nogal tegen bij het verwijderen!

    Hij heeft inmiddels nieuwe Exinores aan laten meten. Klinken ook vele malen beter.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Die Alpines hebben inderdaad geen "steeltje" om ze aan te duwen/los te halen, daar heb je een apart dingetje voor. Best onhandig. Ik heb deze, vergelijkbaar maar met steeltje. En ik denk iets heftiger demping (24/26 db staat erbij)

    http://www.thomann.de/nl/millenium_m...hoerschutz.htm

    Die Exinores lijken me wel wat. Ik heb ooit doppen op maat gehad, die keihard waren en ken iemand die daarmee zijn oor beschadigd heeft (klap tegen oor bij concert), wat ik een eng idee vind. Ook ben ik benieuwd hoeveel db die exinores dempen, zie dat niet op hun site.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Die Exinores lijken me wel wat. Ik heb ooit doppen op maat gehad, die keihard waren en ken iemand die daarmee zijn oor beschadigd heeft (klap tegen oor bij concert), wat ik een eng idee vind. Ook ben ik benieuwd hoeveel db die exinores dempen, zie dat niet op hun site.
    Exinores zijn van zacht materiaal gemaakt en zijn ook hol.

    Je kunt het filter kiezen: weinig, 15dB en 25dB. Ik (en mijn vrienden) gebruiken 15dB.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Exinores zijn van zacht materiaal gemaakt en zijn ook hol.

    Je kunt het filter kiezen: weinig, 15dB en 25dB. Ik (en mijn vrienden) gebruiken 15dB.
    Exinore's zacht materiaal? In vergelijking met Alpine's zijn die dingen vrij hard ...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arvoitus Bekijk bericht
    Exinore's zacht materiaal? In vergelijking met Alpine's zijn die dingen vrij hard ...
    In vergelijking met een kuikentje zijn Alpine's ook vrij hard.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Hoeveel dB is nu eigenlijk goed? De meeste podia willen dat je onder/rond de 100 blijft met je band, en da's soms best lastig, dus zeg dat ons beschaafde bandje 105 produceert. 80 is het maximum wat je oren lang kunnen verdragen, heb ik wel gelezen. Dus dan kom je toch op een 20-25 dB minimaal uit?

    Ik ga sowieso maar eens door de zure appel heenbijten en mijn oren professioneel laten testen. Vanaf mijn 15e én wekelijks geoefend met veelal harde rockbands én opgetreden én naar veel (te) harde concerten geweest én veel uitgeweest op drum n bass feesten én geDJ'd op krankzinnige volumes. Meestal zonder doppen natuurlijk. En uitgerekend nu ik een ouwe jazzlul ben, begint mijn linkeroor me zorgen te baren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top