Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Macbook - Guitar Rig 4

    Ik heb een Macbook pro met daarop Guitar Rig 4. Ook heb ik Garageband maar dat werkt helemaal niet als ik mn gitaar aansluit, maar ok.

    Heb mijn gitaar rechtstreeks aangesloten met een kabel zonder tussenkomst van apparatuur, enkel 6.3 mm jack to 3.5 mm jack convertor. Maar als ik nu speel dan klinkt het niet echt luid uit mn macbook. Dus ik ben op zoek naar wat oplossingen en/of andere mogelijkheden.

    Ik zou het liefst ook af en toe wat op willen nemen, met guitar rig draaiend. Maar hoe doe ik dit nu? En hoe krijg ik dit geluid harder? En zou ik de sound van GR4 ook door kunnen sturen naar mijn VOX? Met andere woorden, bestaat er iets wat dit allemaal zou kunnen doen?

  2. #2

    Standaard

    De volumeknop van Guitar Rig al geprobeerd?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    IK heb alleen met garageband wat ervaring ( alweer een tijdje niet gedaan ) maar mij staat bij dat dat geen echt standaard kabel was die ik nodig had om rechtstreeks in te pluggen .
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  4. #4

    Standaard

    Ja, maar dan gaat ie wel redelijk. Alleen hoor je harde ruis etc En op clean hoor je hem dan zacht als hij vol open staat

  5. #5

    Standaard

    dit lost al je ellende op, heb hem zelf ook en werkt 100% perfect:

    http://www.feedback.nl/shop/product/...0006223/112160
    Move to the fast paced, high income world of jazz fusion. Fusion players make even more money than yodelers! If you hate seeing girls in the audience, don't worry you'll never have to look at another one again if you become a pro fusion guy.

  6. #6

    Standaard

    Een gitaar of basgitaar is een hi-z geluidsbron, een gitaar versterker heeft dan ook een hi/z input. De line in op jouw computer is een lo/z input.

    Je hebt dus een DI kastje nodig wat het hoogohmig asymmetrisch signaal omvormdt tot een laagohmig symmetrisch signaal (zie het als een voorversterker). Eigenlijk heb je twee mogelijkheden, een DI box ertussen of een externe (usb/firewire) geluidskaart met een hi-z aansluiting .

    Het voordeel van een externe geluidskaart is vaak dat ook de latency lager ligt dan bij de ingebouwde geluidskaarten.

    Zelf heb ik momenteel een Stealth pedal, maar er zijn zat andere (goedkopere) interfaces

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spriggan Bekijk bericht
    Een gitaar of basgitaar is een hi-z geluidsbron, een gitaar versterker heeft dan ook een hi/z input. De line in op jouw computer is een lo/z input.

    Je hebt dus een DI kastje nodig wat het hoogohmig asymmetrisch signaal omvormdt tot een laagohmig symmetrisch signaal (zie het als een voorversterker). Eigenlijk heb je twee mogelijkheden, een DI box ertussen of een externe (usb/firewire) geluidskaart met een hi-z aansluiting .

    Het voordeel van een externe geluidskaart is vaak dat ook de latency lager ligt dan bij de ingebouwde geluidskaarten.

    Zelf heb ik momenteel een Stealth pedal, maar er zijn zat andere (goedkopere) interfaces
    MacBooks zijn erop gemaakt, het moet kunnen zonder extra apparatuur.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top