Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    21

    Standaard Nieuwe high end versterker voor bij nieuwe Gibson es-335

    Ik ga een nieuwe Gibson es-335 halen en die moet natuurlijk ook door een goede verterker ipv mijn oude 15watt peavy versterker. Dus ik ging zoeken en zat te denken aan de mesa boogie mark V, maar die is bijna nergens te koop of alleen voor 3000+. Dus wat zouden jullie aanbevelen? Ik wil eigenlijk dat de versterker alles kan:
    1. Cleane jazztone zo warm dat je gaat zweten tot Dikke scheur om uit je plaat te gaan
    2. Switcheable naar lager wattage voor thuis oefenen.
    3. Reverb

    Budget is ongeveer 2500 euro max. Ik zie echt door de bomen het bos niet meer dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, Ik heb er zelf ook niet heel veel verstand van.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Voor iemand die niet weet wat ie moet hebben is je budget wel heel groot. Meestal weet iemand wel : welk type buizen , wat voor soort tremelo , reverb ,met of zonder master, 1 / 2 /3 of 4 speakers , 10 / 12 / 15 inch en meer van dat soort zaken. Combo of head met cabinet.
    Ga eens in een goede winkel kijken. Voor dit bedrag kun je kijken naar bv een Dr Z of andere boutique amp. Volgens mij doet Eric van de Haar veel met boutique amps.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FreddyBass Bekijk bericht
    Ik wil eigenlijk dat de versterker alles kan:
    1. Cleane jazztone zo warm dat je gaat zweten tot Dikke scheur om uit je plaat te gaan
    Hmm, ben geen groot kenner van versterkers maar dit lijkt me toch een lastige.
    Hoewel, wellicht is dit wel wat voor je:

    Filmpje

    Dan weer niet te switchen in wattage....
    succes!

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    21

    Standaard

    Ok om wat duidelijker te zijn. In ieder geval minstens twee volledig gescheiden kanalen met aparte reverb per kanaal. Tremolo is niet nodig. Master volume hoeft niet per se gescheiden te zijn. Zit zelf te denken aan Head + 2x12 en anders combo 2x12. En zoals eerder gezegd switcheable naar lager wattage, want zoveel treed ik niet op en ik wil thuis ook kunnen genieten. Clean en Blues (ongeveer zoals Clapton in Cream) zijn het belangrijkst, maar vind het leuk om te experimenteren met hogere gain settings.

    Ps Ik hoef niet 2500 euro uit te geven, als ik voor de helft een leuke versterker tegen kom koop ik die. Ik ga in ieder geval kijken wat ze bij feedback rotterdam hebben staan.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Mesa Boogie Express 5:50 (niet de 5:25, wegens mindere scheurkwaliteiten).

    Heeft wel geen aparte reverb per kanaal.
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  6. #6

    Standaard

    hmm...Fender Super Sonic 60 misschien? Is alleen niet schakelbaar in wattage...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Naar de winkel en testen. Hier valt echt niks zinnigs over te zeggen! Ik kan je aanraden naar Guitarking in Boekel te gaan kijken. Die hebben vanalles staan: één van de weinige (kleinere) zaken die ook een Mesa Mark V en veel ander high-end spul hebben staan en ze geven goed advies. Ook niet zo heel ver van Tilburg vandaan.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    21

    Standaard

    Mesa Boogie Express 5:50 had ik ook al ergens in mijn achterhoofd. Supersonic mist toch net wat gain.

    De bogner shiva moet ik zeggen dat die op demo vids goed klinkt en lees er hier goede verhalen over.

    Ik zit morgen denk ik uren lang amps te testen, daarom vraag ik er hier naar dan scheelt denk ik wel wat tijd aan zoekwerk in de winkel. Ik hoop op zo'n verliefdheids moment dat alles meteen klopt bij het uitproberen, anders ga ik natuurlijk niet zoveel geld uitgeven.

    In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    egnater ook ff checken?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    Tipje van Lordriffestein uit een ander forum: Carr amps

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...vreter!)/page3

    Ik heb het youtube filmpje bekeken en was op basis daarvan best onder de indruk.

    Alleen ik weet niet of alle modellen tweekanaals zijn en al helemaal niet of de reverb schakelbaar is op die twee kanalen.
    http://www.youtube.com/embed/gNF0I3wVRfI?wmode=opaque

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top