Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard Serienummer Epiphone

    Hallo heren,

    Poosje geleden dat ik hier op het forum ben geweest zeg! Toch maar weer eens actiever worden ipv. van mee lezen hehe. (op een of andere manier kan ik niet wennen aan de nieuwe lay out... :S )

    Mijn vraag, ik wil een Epiphone ES335 kopen maar nu zit er op de gitaar geen serienummer. Ik heb hier al een ES335 staan en een Sheraton en die hebben beide netjes op de achterkant van de headstock het serienummer staan. Maar op de ES die ik wil gaan kopen staat deze niet op de achterkant van de headstock maar ook niet in de body, in de F holes
    verder ziet er ES er ook uit als een Epiphone, dus een kopie sluit ik eigelijk uit. Gezien de stand van de knoppen en de headstock.

    heeft iemand van jullie hier misschien een logische verklaring voor waarom er geen serienummer te vinden is? Ik heb een oude Epiphone superstrat hier staan, en die heeft een serienummer op sticker zitten op de achterkant van de headstock,mogelijk dat deze ES dat ook heeft gehamd maar een of andere onverlaat het stickertje heeft verwijderd?

    Alvast bedankt voor jullie hulp
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Misschien zitten de originele elementen er nog in en kun je daar nog wat wijs uit worden?

    Heb je er foto's van?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Hee Mac,

    Dat is inderdaad ook nog een idee! Thanks.

    Ik heb hier 2 foto's van de gitaar:




    Wel typisch, op de tweede foto is goed te zien dat de headstock overeen komt met een SG headstock...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist Bekijk bericht
    Hee Mac,

    Dat is inderdaad ook nog een idee! Thanks.

    Ik heb hier 2 foto's van de gitaar:




    Wel typisch, op de tweede foto is goed te zien dat de headstock overeen komt met een SG headstock...
    Je gaat geen serienummer vinden.

    Dit is een vroege Koreaanse Epi van Samick en die hadden het serienummer met een sticker op de headstock staan, die uiteraard door veel mensen eraf werd gepurkt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Ha zie, dat dacht ik al!Thans Geert, top!

    Zo heb ik een ander Epiphone model en die heeft dat ook inderdaad. Een heb ik nog met sticker op de headstock en de ander hebben ze helaas eraf gehaald.

    Maar dan nog een vraagje he, op mijn ES335 en Sheraton zitten in de F holes nog een sticker van Epiphone Guaranteed blabla... maar die zie ik ook niet zou gauw zitten op deze rode ES335. Is dat ook typisch voor een vroege Koreaan en die headstock a la Epiphone SG400?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist Bekijk bericht
    Ha zie, dat dacht ik al!Thans Geert, top!

    Zo heb ik een ander Epiphone model en die heeft dat ook inderdaad. Een heb ik nog met sticker op de headstock en de ander hebben ze helaas eraf gehaald.

    Maar dan nog een vraagje he, op mijn ES335 en Sheraton zitten in de F holes nog een sticker van Epiphone Guaranteed blabla... maar die zie ik ook niet zou gauw zitten op deze rode ES335. Is dat ook typisch voor een vroege Koreaan en die headstock a la Epiphone SG400?
    Vroege Samick Epi's hadden allemaal dezelfde hals, dus ook dezelfde headstock, die stickers werden in het begin ook niet in de Fuckholes geplakt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Aha okee, thnx!
    Dus ik kan met een gerust hart deze ES kopen?

    Oh en trouwens over die halzen gesproken, ik heb eigelijk nooit vroege Koreaanse LP's gezien met zn hals als dit?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist Bekijk bericht
    Aha okee, thnx!
    Dus ik kan met een gerust hart deze ES kopen?

    Oh en trouwens over die halzen gesproken, ik heb eigelijk nooit vroege Koreaanse LP's gezien met zn hals als dit?
    Ja hoor, niets mis mee.

    Hoe bedoel je met deze hals?

    Hals is tweedelig trouwens, headstock is erop gelijmd, je zult de rechte lijmrand wel zien, aan de achterzijde

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Hallo Geert,

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Vroege Samick Epi's hadden allemaal dezelfde hals, dus ook dezelfde headstock.
    Daar mee bedoelde ik dus dat ik nog nooit een Epiphone Les Paul had gezien uit Korea met deze headstock

    Headstock gelijmd? Oei, is dit niet een beetje breekbaar dan? Gezien het feit hoeveel spanning er op komt te staan...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robert-gitarist Bekijk bericht
    Hallo Geert,



    Daar mee bedoelde ik dus dat ik nog nooit een Epiphone Les Paul had gezien uit Korea met deze headstock

    Headstock gelijmd? Oei, is dit niet een beetje breekbaar dan? Gezien het feit hoeveel spanning er op komt te staan...
    Nee, gebeurd niets mee

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top