Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Boss ME-25

  1. #1

    Standaard Boss ME-25

    Beste vrienden
    Ik was een tijdje terug in de gitaarwinkel, en heb daar een (Roland) Boss ME-25 gezien.
    Zijn hier mensen die dit ding gebruiken en wat zijn je bevindingen, is de klank goed en ben je er tevreden over, is mijn eerste effecten pedaal die ik wil kopen.
    Ik heb ook gezien dat er nog een model zwaarder is dus met 4 pedalen en de prijsverschil is niet zo groot.
    Kan mij iemand er wat meer over vertellen?.

    Groetjes.

  2. #2

    Standaard

    Als je wilt weten hoe die klinkt en wat de verschillen zijn met de ME70 kan je het beste even op Youtube wat demo's bekijken. Of proberen in de winkel natuurlijk. Ik heb de Boss GT-10 en die bevalt goed.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Martijn- Bekijk bericht
    Als je wilt weten hoe die klinkt en wat de verschillen zijn met de ME70 kan je het beste even op Youtube wat demo's bekijken. Of proberen in de winkel natuurlijk. Ik heb de Boss GT-10 en die bevalt goed.
    Bedankt voor de reactie, maar heb ik al gedaan had graag van de gebruikers zelf wat ervaring informatie en wat ze er van denken.
    Maar toch bedankt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Thumbs down

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -Martijn- Bekijk bericht
    kan je het beste even op Youtube wat demo's bekijken.
    Voor het eerst dat ik youtube aangeprezen zie worden als de beste referentie...

    Had m even uitgeprobeerd toen je hem in de winkel zag liggen!
    -

  5. #5

    Standaard

    In dat kwartiertje dat je hem in de winkel test kan je echt niet het maximale eruit halen, en zeker niet als je nog nooit een effectenpedaal hebt gehad. Op Youtube daarentegen staan duizenden filmpjes van gebruikers waarop te horen is wat voor een klank ze eruit kunnen halen, zowel van de ME-25 als de ME-70. Dus ja, Youtube is dan een hele goede referentie.

  6. #6

    Standaard

    Misschien heb ik nog wel een interessante opmerking over de ME-25. Ik heb er namelijk niet zo’n goede ervaring mee gehad…

    Ik heb een hoop multi-effecten gehad, ( Korg, Zoom, Digitech RP, Line6 Pod ) vooral de prijsklasse tussen 100 en 300 euro. ( Niet de hogere klasse effecten zoals de GT10 )
    En uiteindelijk vond ik persoonlijk de Boss effecten het beste klinken en koos ik voor de ME-50

    Na een lange tijd de ME-50 gebruikt te hebben, wilde ik wel iets nieuws. En ik zag ook de ME-25 staan. Is een stuk compacter dan de ME-50, nieuwe effecten/ functies en een USB uitgang!
    Leek mij een prima opvolger…

    Maar uiteindelijk bleek ik veel last te hebben van “compressie” in mijn sound. Dit probleem had ik ook al bij mijn ME-50. ( Ik weet niet of meer Boss multi-effecten gebruikers dit is opgevallen? ) Maar zodra ik een bepaald effect wil opslaan als preset en daarna weer terug wil halen, blijkt het effect ineens heel anders te klinken? ( Je hoort minder toon? Je bent een aantal bas, mid of hoog gebieden kwijt ) Op zich is dit niet erg bij de ME-50. Je kan hem namelijk ook in stompbox modes gebruiken en dan heb je er geen last van.
    Maar de ME-25 werkt alleen met opgeslagen presets ( memory buttons ). En dat is een ramp!?
    Je hebt geen controle over je sound, en dat wil je niet?

    De USB optie viel me ook een beetje tegen, het idee is leuk. Maar ik had vooral veel problemen met de response. Het voelde niet echt aan zoals bijv bij een transistor of buizen versterker.
    ( Als je een simpele opname wilt maken kun je wat dat betreft beter gaan voor bijv een zoom recorder. )

    Ik zou zelf eerder gaan voor een 2de hands ME-50. Of doorsparen voor de Me-70 als deze ook de stompbox mode heeft?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Als het toch een multi van Boss moet zijn, ga dan voor een tweedehands GT6 of GT8. Zijn volop te vinden voor nette prijzen.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  8. #8

    Standaard

    Ik heb al een tijdje een ME-25 en ben er best tevreden over. Ik moet erbij zeggen dat ik alleen het geluid goed vind als ik de koptelefoonuitgang gebruik, ook naar het cleankanaal van mn versterker. Als ie kapot zou gaan zou ik zo weer een nieuwe kopen. Andere multi-effecten ken ik niet dus daar kan ik geen oordeel over vellen. Verschil tussen een zojuist gemaakte toon en een opgeslagen toon is me nog nooit opgevallen.

    Hoi,

    Aad.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2011
    Locatie
    Kampenhout
    Berichten
    288

    Standaard

    (even topic weer oppikken)

    Ik heb thuis ook een Me-25. In het begin best leuk maar nu gebruik ik hem eigenlijk niet meer omdat ... Als ik hem op clean zet haar ik niet het mooie buizengeluid van m'n Vox. Waarschijnlijk een domme vraag maar weet iemand hoe ik dit kan verhelpen of ligt dit gewoon aan mij ?

    Voor de rest ben ik er wel tevreden over.
    Die USB uitgang is idd lage kwaliteit van je opname. Ben je echt niet veel mee.

  10. #10

    Standaard

    Hallo, ik ben net nieuw op dit forum en heb sinds een week de ME-25. Ik krijg er geen geluid uit via de koptelefoon. Eerst dacht ik dat het te maken had omdat ik geen actief gitaar heb, (Jackson DK-MG Dinky) maar ook geluid wat ik in de audio-in stuur (vanaf telefoon of PC) hoor ik niet terug op de koptelefoon. Iemand een idee wat ik fout doe?
    Vandaag bezig geweest met de bijgeleverde software om te zien hoe je presets kan laden vanaf PC en omgekeerd. Ik krijg het niet aan de gang en vind ook geen NL documentatie. Heeft iemand een hint voor mij waar dat te vinden of kan iemand mij op weg helpen?
    Bij voorbaat dank.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top