Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    vraagje Van wie heb jij het spelen geleerd ?

    Ik loop al even rond met het idee dat het misschien leuk zou kunnen blijken om te horen hoe forummers aan het spelen zijn geraakt .

    Van je vader/moeder (?) geleerd ? Kom je uit een lang geslacht-van-muzikanten of ben je misschien de allereerste in de familie die zich er mee inlaat ?

    Voor wat mezelf betreft : ik kom uit een zeer muzikale familie. M'n opa speelde viool , m'n vader gitaar en piano , m'n moeder heeft ook - althans in haar jeugd - gitaar gespeeld en over de muzikaliteit van m'n broertje wil ik het helemaal niet hebben eigenlijk : om groen van te worden ! Die kan werkelijk alles oppakken en er in no time is behoorlijk-klinkends uithalen . Van gitaren tot sax via piano ; het lukt 'm . Overigens is hij de enige die nog ooit iets van les heeft gehad . 2 jaar dwarsfluit . De rest is allemaal autodidact .
    Als je je dat allemaal bedenkt , is het natuurlijk des te opmerkelijker dat ikzelf pas 4 of 5 jaar geleden ben begonnen met spelen ( 15 jaar na m'n vaders dood , n.b. ) . Wat zou ik nu graag met 'm spelen nu maar dat is nou eenmaal niet anders .
    Het heeft dus even geduurd voordat ik er ook aan ging . Het bloed kruipt waar het niet gaan kan blijkbaar .....

    Wie heeft er een verhaal ?
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  2. #2
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Ik kom uit een niet zo muzikale familie, dus daar heb ik het niet van. Mijn neef die speelde wel een beetje gitaar, maar was vooral zanger in een erg populaire band toendertijd. Ik keek altijd naar hem op, en wilde ook gitaar leren spelen. Toen ik KoRn ontdekte was ik helemaal verzot op gitaar en moest en zou ik leren spelen op die geweldige KoRn nummers te kunnen doen.

    Na een tijdje zeuren bij mijn ouders, belde mijn vader een vriend van hem op die ook speelde en die kwam langs met een paar gitaartjes. Hij bood aan mij kennis te laten maken met zijn gitaar leraar. Dat was Henk Kowsolea, een man van dik in de 70 die klassiek les gaf. Uiteindelijk afgesproken met Henk in een gitaarzaak, Spaan gitaar gekocht en die middag meteen les! Ik heb 2 jaar klassiek gevolgd, 1 jaar pop en verder zelfstudie.

  3. #3

    Standaard Grapje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Ik kom uit een niet zo muzikale familie, dus daar heb ik het niet van. Mijn neef die speelde wel een beetje gitaar, maar was vooral zanger in een erg populaire band toendertijd. Ik keek altijd naar hem op, en wilde ook gitaar leren spelen. Toen ik KoRn ontdekte was ik helemaal verzot op gitaar en moest en zou ik leren spelen op die geweldige KoRn nummers te kunnen doen.

    Na een tijdje zeuren bij mijn ouders, belde mijn vader een vriend van hem op die ook speelde en die kwam langs met een paar gitaartjes. Hij bood aan mij kennis te laten maken met zijn gitaar leraar. Dat was Henk Kowsolea, een man van dik in de 70 die klassiek les gaf. Uiteindelijk afgesproken met Henk in een gitaarzaak, Spaan gitaar gekocht en die middag meteen les! Ik heb 2 jaar klassiek gevolgd, 1 jaar pop en verder zelfstudie.
    Als de baard van je muziekleraar soms tussen de snaren blijft hangen zit je hier goed, dan is het er een die bij ZZ Top zat in het verleden. En als je rocker wil worden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Als de baard van je muziekleraar soms tussen de snaren blijft hangen zit je hier goed, dan is het er een die bij ZZ Top zat in het verleden. En als je rocker wil worden.
    Jouw reacties laat ik inmiddels lekker links liggen . Heb je je medicatie nog niet gehad , jochie ? Tenzij je natuurlijk iets te melden hebt dat in dit topic past ...

    @Tankman - bedankt voor je reactie
    Laatst gewijzigd door INOXROX; 19 juni 2011 om 13:16
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  5. #5
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CID-Gibson Bekijk bericht
    Als de baard van je muziekleraar soms tussen de snaren blijft hangen zit je hier goed, dan is het er een die bij ZZ Top zat in het verleden. En als je rocker wil worden.
    En als je nou ZZ Top absoluut niet leuk vindt?

    Maar even serieus. Stop nou maar met die flauwe opmerkingen, want ze zijn absoluut niet grappig. Ga nou eens wat serieus posten of post dan liever niet. Als je perse nonsens wilt posten, ga je lekker in off topic rondstruinen.

    @INOXROX: Graag gedaan!

  6. #6

    Standaard First

    Ik ben de eerste in de familie die zich op een instrument heeft gestort. Ontstaan bij een concert van U2 in de Kuip 1987. Daar werd iemand uit het publiek getrokken die "People get Ready" mocht meespelen. Kijk, dat wilde ik ook wel, 4 akkoorden zouden mij dichter bij Bono brengen :-)

    Verder autodidact en geleerd door te spelen in een aantal fun-bandjes.

    Mzzl. Dennis
    Ibanez LP 1971 - Variax 700 - Takamine - Yamaha - Pod X3 Pro - Alesis Microverb 4 - Mesa Boogie Fifty-Fifty - FBV MK2 - Rocktron S112 - Emu XBoard - Cubase 5 - Steinberg CC121 - Emu 0404USB - Fender G-DEC 3 Thirty - KRK Rokit 6 - Ibanez AK95 DVS - Rocktron Hush Super C- Egnater IE4 - Roland MC808 - Fender Strat Pink Paisley

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    Ik zal ook maar even inhoudelijk reageren dan

    De familie aan mn moeders kant is echt niet muzikaal te noemen. Daarentegen speelt mn vader al eeuwen gitaar, dus ik had ook wel eens een gitaar vast als kind (gescheiden ouders, dus niet al te vaak helaas). Toen ik 8 was wilde ik op gitaarles, kon mn vader regelen, maar mocht niet van mn moeder. Wel op pianoles gegaan toen, een jaar of twee. Later op school nog eens wat gespeeld, en bij mn pa wel eens wat akkoorden geleerd. Maar het is pas echt begonnen een jaar of drie/vier terug toen ik het serieus oppakte. Grotendeels zelfstudie, met af en toe wat bijsturing van mn pa en andere gitaristen. Nu sinds een jaar ongeveer ook in een leuk funkrock bandje, waar ik nog steeds veel van de andere gitarist leer, en hij weer andere dingen van mij! We spelen beide heel anders, hebben een andere achtergrond, en andere kwaliteiten. Erg leuk om zo je muzikaliteit te verbreden! Kortom: ik leer nog elke dag van mijn omgeving ^^
    Gitaren: Skervesen Swan Fanned 7
    Gear: Laney Ironheart Studio/TC-GMajor/Mesa5050/CarvinLegacy2x12
    Band: Progressive metal in aanbouw..
    Te koop: Carvin Legacy 2x12 V30 - PM voor info

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DennisvandenHeuvel Bekijk bericht
    Ik ben de eerste in de familie die zich op een instrument heeft gestort. Ontstaan bij een concert van U2 in de Kuip 1987. Daar werd iemand uit het publiek getrokken die "People get Ready" mocht meespelen. Kijk, dat wilde ik ook wel, 4 akkoorden zouden mij dichter bij Bono brengen :-)

    Verder autodidact en geleerd door te spelen in een aantal fun-bandjes.

    Mzzl. Dennis
    He Dennis ! Bracht die gozer (?) het er nog goed vanaf ? En dichter bij Bono is natuurlijk ook dichter bij The Edge
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Music

    opgegroeid in een warm nest waar altijd een piano was waar moeders heel af en toe op speelde en wij regelmatig op pingelden.
    10 jaar oud, half jaar les, kampvuur liedjes, eko staalsnarige van 65 gulden.
    13 of 14 ofzo oud aan elektrisch begonnen.
    15 a 16 op bas gaan klooien.
    niet snel daarna toch weer 6 snaren.
    op dat moment waren mijn inspirators keith richards en mick taylor.
    en kwam clapton erbij via oude vriend piet van buiten die daar veel van speelde in de band waar mijn broer in drumde.
    ergens tussendoor nog een half jaartje klassiek spaans les gehad maar dat was nix voor mij.
    that's it en dat is ook te horen want ik pruts maar wat

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Noten lezen kon ik al, want ik ben op m'n 9de begonnen met pianoles. Maar ik wilde gitaar. Toen ik voor m'n 12de verjaardag een gitaar kreeg, kreeg ik ook van een oudere neef wat lesboeken met klassieke methode. Daar liep ik na een tijdje op vast. Daarna overgestapt op gitaarles (van dezelfde leraar).
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top