Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Discussie: Nieuwe strat

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard Nieuwe strat

    Na een Blade Texas en en Fender Classic Player strat, meende ik het gehad te hebben met strat, todat ik deze Roger by Duesenberg tegenkwam en inplugde.
    (vanzelfsprekend veel beter dan welke strat dan ook ) Waarom nu deze wel. Ten eerste de hals !!!, de pups, en last but not least: de afwerking is gewoon top.









    The SC models of Roger (by Duesenberg) are unique re-designs of the guitar classics. Highlights of these guitars are the alder body with its beautiful shaping, the flat rosewood neck with specially designed headstock, the vintage alnico pickups with open nickel covers, and the vintage-style tremolo with steel block. The guitar is equipped with a 3-way-switch (neck / neck-bridge / bridge), the middle pickup can be added by the middle-pot. tricky and good!
    Specifications:
    • American red alder body (2-piece)
    • Maple neck with rosewood fretboard, 10" radius
    • 21 jumbo frets (2,7mm x 1,1mm)
    • Headstock-adjustable truss rod
    • Nickel plated Kluson Vintage Tuner
    • Vintage tremolo with steel block
    • Duesenberg 3-Step-Knobs, nickel plated
    • Vintage white pickguard
    • Duesenberg singlecoil pickups (Alnico 5), with open nickel cover (reversed middle pickup)
    • 3-Way-Switch (Neck / Neck-Bridge / Bridge)
    • Middle pickup can be added by pot

    Kortom, toch weer aan de strat (en er hoeft niet altijd beslist Fender op te staan) en ik ben er dit keer ook nog eens super blij mee.
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    469

    Standaard

    Ziet er lekker strak uit, vooral met die knoppen en pups.
    Dikke duim omhoog
    Gitaren: Ibanez SZ520-QM / Ibanez RG570 / Ibanez v302
    Effecten: Dunlop Crybaby / Marshall Regenerator / SHO&OCD / Ehx Metal Muff Nano / Ibanez FL-9 Flanger
    Amp: Vox Ac4tv / Blackstar HT5-H + HB 1x12"

  3. #3

    Standaard

    Gefeliciteerd man!
    Ziet er goed uit.
    Vooral die pick-ups vind ik mooi.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Hey Jan , mooi ding. Wat is er speciaal aan de hals?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Hey Jan , mooi ding. Wat is er speciaal aan de hals?
    Die ligt in de hand als je eigen lul . Die heb je ook al jaren vastgehouden en ken je als je broekzak. (en Henk jij als geen ander weet hoe belangrijk het is als de hals je goed ligt. Deze is voor mij perfect. Radius 10 trouwens)

    Edit: Thnx all for the compliments
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Is de hals wat dikker (D,C,U)?
    Ik vind het een mooie strat om te zien , lekker eigenwijs (helemaal Duesenberg) en de kwaliteit zal ook wel ok zijn , ik denk wel dat ik er een 5 weg schakelaar op zou zetten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Stikel,

    Gefeliciteerd! Toch weer terug aan het stratfront?! Maar hoe heb je dat nou gedaan? Ik bedoel heb je in de winkel je lul uit je broek gehaald en hem vergeleken met deze hals???

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Stikel,

    Gefeliciteerd! Toch weer terug aan het stratfront?! Maar hoe heb je dat nou gedaan? Ik bedoel heb je in de winkel je lul uit je broek gehaald en hem vergeleken met deze hals???
    geweldig , ik probeer het niet voor mij te zien.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Is de hals wat dikker (D,C,U)?
    Ik vind het een mooie strat om te zien , lekker eigenwijs (helemaal Duesenberg) en de kwaliteit zal ook wel ok zijn , ik denk wel dat ik er een 5 weg schakelaar op zou zetten.
    Moet ff de deur uit (sorry afspraak) De hals laat ik nog weten, maar is voor een ieder persoonlijk natuurlijk. Ik laat de schakeling lekker zo. Je kunt in alle standen de middelste pup bijzetten dus (neck alleen en met midden, neck/brug tegelijk en met midden, en brug alleen en met midden) met wat Duesenberg een speedknob noemt (max. bereik 90 graden). Een mogelijk nadeel zou kunnen zijn dat de middelpup niet separaat te gebruiken is. De hals ga ik nog nader voor je onderzoeken en de dikte meten.
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Stikel,

    Gefeliciteerd! Toch weer terug aan het stratfront?! Maar hoe heb je dat nou gedaan? Ik bedoel heb je in de winkel je lul uit je broek gehaald en hem vergeleken met deze hals???
    Dat heb ik maar niet gedaan. Maar de hals had verloren

    Laterzzzzzzzzz
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top