Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24

Discussie: Granada

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    356

    Standaard

    @wietse. Klopt! Enkhuizen. Lekker ritje!

  2. #12

    Standaard

    Ik heb er twee gehad, beide naturel én van hout, een soort essen. De eerste kocht in in 1981 ofzo, maple hals, zwarte slagplaat en vaste brug; per element een on/off schakelaartje erin gemaakt, maar al met al was dat a) niet veel soeps en b) wist ik nog niet zoveel van het afstellen van een gitaar.
    Nummer 2 op Koninginnedag 1998 ofzo gekocht met de bedoeling op te knappen, maar uiteindelijk toch vrij vlot doorverkocht wegens gewoon 'geen zin'. Ik zou er zelf niet zogauw meer voor in de auto stappen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard



    Dit is de mijne, door Wietse geherfret. Inderdaad multiplex. Gekocht uit nostalgische overwegingen, omdat ik 30 jaar geleden op precies dezelfde gitaar begonnen ben!
    Laatst gewijzigd door roger; 16 juni 2011 om 23:59

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    356

    Standaard



    Dus waarschijnlijk Ome Matso! Maar eerlijk gezegd; of het nu een Matsumoko, Matsoe Matsoe of een Sudoku is...Dit is een van de lekkerste gitaren die ik ooit gehad heb! Tering wat klinkt ie lekker, zelfs onversterkt klinkt hij al prima. De elementen (lijken humbuckers, heb het kapje er nog niet afgehaald) klinken ook heerlijk. Ik ben heel blij met deze gitaar!!!!

    Morgen even een nieuwe tuner halen, er zaten er maar 5 op. Ik heb wel een setje liggen, maar heb niet exact dezelfde en wil liever niet gaan boren.

    Hier nog wat foto's;
    Binnenin:



    Ik wil alleen nog een slagplaat erop en andere knoppen.

    @geert; komt hij voor in een van je catalogi?

  5. #15

    Standaard

    duidelijk een betere granada, haal de kapjes er maar niet af, met een schroevendraaier of een schroefje merk je snel genoeg of het nepperds zijn of niet, als het een nepperd is dan blijft de boel eigenlijk alleen goed kleven bij de polepieces.
    ik denk dat dit echte humbuckers zijn matsumoku was niet zo van de nepperds.
    ik zou het onderste element wel effe een slag draaien, dit lijkt zo raar.
    maar hier ga je veel plezier aan beleven.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    duidelijk een betere granada, haal de kapjes er maar niet af, met een schroevendraaier of een schroefje merk je snel genoeg of het nepperds zijn of niet, als het een nepperd is dan blijft de boel eigenlijk alleen goed kleven bij de polepieces.
    ik denk dat dit echte humbuckers zijn matsumoku was niet zo van de nepperds.
    ik zou het onderste element wel effe een slag draaien, dit lijkt zo raar.
    maar hier ga je veel plezier aan beleven.
    Thanks Wietse! logisch eigenlijk van de magneten in bucker vs. nepperd. Ik heb de onderste een slag gedraaid inderdaad. De foto is van toen ik hem net thuis had. Als je de Ford nog kwijt moet, weet je waar hij bij past!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    356

    Standaard

    Alleen morgen even andere knoppen hale, want deze zijn een beetje lelijk...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    het is een Matsumoku plank die in 75-76 is gebouwd, als het goed is zijn het normale humbuckers, van Maxon.

    Ik zal vanavond de catalogus nakijken.

    Deze gitaren zijn ook onder de merknaam Custom verkocht.
    Hier het exemplaar die ik heb gehad uit 1977, toen niet meer met de open boek headstock:

    EDIT: ik zie dat jij er andere elementen in hebt zitten als de mijne.










  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    356

    Standaard

    Klopt. Volgens de magneettest van Wietse zijn het nepperds. Geeft niet. Humbuckers maak ik zelf, dus kan naar eigen specs maken. Het blijft een wereldplank!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Die multiplex plank met nep humbuckers waar ik het over had kwam uit de Rokkoman hoek. Ik heb nog nooit een Mat gitaar gezien met nep humbuckers. Mooie gitaar man, errug 60s !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top