Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Suzuki gitaar ?!

  1. #1

    Standaard Suzuki gitaar ?!

    Weet iemand iets meer over een Suzuki gitaar ? Meer bepaald een Suzuki Supersounds brazen picker professional. Het betreft een copy van een explorer model.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Ik weet dankzij google dat Lordbizarre er een heeft, hij heeft erbij staan 80's, made by greco. Mooi dingetje


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Dat is meestal prima spul en erg ondergewaardeerd.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    ik word nieuwsgierig nug... heb je er een? wil je er een? heeft je buurmans zwagers neef er een?

    Ik kan niet tegen halve vragen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Is dat dezelfde bouwer als de "Grand Suzuki" gitaren? Ik ken iemand die ze verzamelt. Zitten echt goeie gitaren tussen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Via de zoekfunctie moet je meer oude topics over suzuki kunnen vinden. Ik heb er zelf 2, 'n les paul model en een strat en daar eerder over gepost. Er is niet veel info over te vinden op t internet. Het zijn goede gitaren. Als je hem kunt kopen: doen, krijg je geen spijt van.
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  7. #7

    Standaard waarom vragen over suzuki ?!

    Vond het een coole gitaar en normaal is er morgen eentje van mij !
    Bedankt voor de reacties

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Bij mijn beste weten enz.

    K. (Kiso) Suzuki was(/is?) een gerespecteerde bouwer van akoestische gitaren, onder zijn eigen merk en submerken als Takeharu. Op zekere dag wilde Kiso ook wel eens wat elektrieke planken aan zijn assortiment toevoegen, daartoe vervoegde hij zich bij de beroemde Fujigen fabriek, bekend van o.a. Ibanez, Greco, de Roland GS gitaren enz.

    Vaak is de familie gelijkenis met Ibanez wel duidelijk, ik heb wel Blazer achtigen gezien. Ik heb zelf een Grand Suzuki die uit de verte wel wat weg heeft van een ST50 (Studio). Er is ook een Jarock (Jaap, Rob en Koos volgens een MP aanbieder) gitaar die er sterk op lijkt. Prima gitaar overigens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top