Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    was al op je site geweest hoor. Die Rudra Veena is idd in-druk-wekkend. Niet het gemakkelijkste instrument om mee te treinen, lijkt me

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Even op je Myspace gekeken: Wat een apart en indrukwekkend instrument! Wat zijn die grote bollen voor en achter? Is dat een soort klankkast?
    Die bollen zijn van kalebas gemaakt en idd een klankkast; het gave van die 2 klankkasten is dat je "in" het geluid zit; een soort stereo-chorus, zeg maar, je kunt echt TOTAAL verliezen in de klank.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    was al op je site geweest hoor. Die Rudra Veena is idd in-druk-wekkend. Niet het gemakkelijkste instrument om mee te treinen, lijkt me
    Die klankkasten (tumbas) kun je afschroeven, maar dan nog.. Toen ik overigens in India was en met mijn leraar naar een concert ging (met de trein) had hij slaapplaatsen gereserveerd: de veena lag op het bed en mijn leraar sliep in het gangpad.

  3. #13

    Standaard

    Overigens: ik heb ooit gelezen dat die eerste mohan-veena eigenlijk niets anders is dan omgebouwde Hofner, die indertijd werd achtergelaten in India door een duitse student. Je herkent nog wel een beetje de vorm van een Hofner (f holes en bodyvorm)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gretsch 5120 Bekijk bericht
    Overigens: ik heb ooit gelezen dat die eerste mohan-veena eigenlijk niets anders is dan omgebouwde Hofner, die indertijd werd achtergelaten in India door een duitse student. Je herkent nog wel een beetje de vorm van een Hofner (f holes en bodyvorm)
    ja, eerste was gewoon omgebouwde gitaar. Daarom datik er ook eentje es wil zien van dichtbij. als bouwer kan ik mss zelf zo'n aanpassingen maken. funny story van je leraar in de trein

  5. #15

    Standaard

    Prachtig instrument! Ik zou alleen geen antwoord kunnen geven op je vraag, ik ben ook op zoek naar een "vreemd" instrument, een hammered dulcimer en ik heb het zelfde probleem als jij. Dat instrument is in Nederland waarschijnlijk nergens te koop..

  6. #16

    Standaard Mohan Veena te koop

    Hallo, ik bracht jaren geleden een Mohan Veena mee uit Nepal, ik gebruikte hem als "sierstuk", ik kan er niet op spelen. Hij is niet gestemd.

    Te koop voor een aanvaardbaar bod, af te halen in Brugge.

    0032 499 59 38 43

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thoma Van Langenhove Bekijk bericht
    Hallo, ik bracht jaren geleden een Mohan Veena mee uit Nepal, ik gebruikte hem als "sierstuk", ik kan er niet op spelen. Hij is niet gestemd.

    Te koop voor een aanvaardbaar bod, af te halen in Brugge.

    0032 499 59 38 43
    Belg zeker?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top