Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard Mohan Veena, waar te koop?

    Weet er iemand of er in Nederland of België ergens winkels zijn die Mohan Veena's verkopen?

    Het is een aangepaste archtop met in totaal 20 snaren op twee niveau's en klinkt fantastisch imo


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Hier bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.com/MOHAN-VEENA-w-TU...item5198522bf6

    en anders moet je naar India misschien.

    De beste bespeler en grondlegger is trouwens Vishwa Moohan Bhatt, maar die zul je waarschijn al kennen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Ik ben ook nog even voor je aan het zoeken geweest, maar kan geen verkoper in Nederland en België vinden.

    Misschien zit er niks anders op dan de eerste Guttlin Veena te bouwen?

    Hier heb je alvast wat links met detailfoto's:
    http://www.sitar-tabla.com/mohanveena.htm
    http://www.timkillcustom.com/models/58-mohan-veena

    En hier een YouTube filmpje van iemand die iets soortgelijks heeft gebouwd:
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx ike

    ik zou zo'n MV eerst es irl willen zien/voelen, maar idd niet te vinden in de lage landen. Tof filmpje van die aangepaste gitaar. wel een serieuze verbouwing nodig als je dit wil flikken.

  5. #5

    Standaard

    De site met het beste aanbod aan Indiase instrumenten in Europa zit in Duitsland:

    www.india-instruments.de

    en inderdaad...met een pagina over de mohan-veena:

    http://www.india-instruments.de/inst...ohan-vina.html

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx Gretsch! big help!

  7. #7

    Standaard

    Moet me wel van het hart dat ik de prijs erg pittig vind. En houd er ook rekening mee dat je aan Indiase instrumenten altijd wel wat te versleutelen hebt; ze zijn zelden goed afgesteld. Mijn leraar was hier anderhalve maand uit india; die heeft dus anderhalve maand zitten sleutelen aan mijn veena. Mijn Pa heeft ook nog geholpen (de brug moest zeker 8 mm omhoog). Hetzlefde gold voor mijn overige instrumenten, is echt een ramp....

    En met sleutelen moet je echt weten wat je doet. Met name de javari, de brug, luistert HEEL nauw, om die juist "buzz" te creeeren.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gretsch 5120 Bekijk bericht
    Moet me wel van het hart dat ik de prijs erg pittig vind. En houd er ook rekening mee dat je aan Indiase instrumenten altijd wel wat te versleutelen hebt; ze zijn zelden goed afgesteld. Mijn leraar was hier anderhalve maand uit india; die heeft dus anderhalve maand zitten sleutelen aan mijn veena. Mijn Pa heeft ook nog geholpen (de brug moest zeker 8 mm omhoog). Hetzlefde gold voor mijn overige instrumenten, is echt een ramp....

    En met sleutelen moet je echt weten wat je doet. Met name de javari, de brug, luistert HEEL nauw, om die juist "buzz" te creeeren.
    wow, jij hebt er een? nice! Ja kan me voorstellen dat dat een gedoe is, die afstelling.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    wow, jij hebt er een? nice! Ja kan me voorstellen dat dat een gedoe is, die afstelling.
    Nee, ik speel op een Rudra veena, volgens overlevering het oudste snaar instrument uit India. Het is een instrument dat behoorlijk vereerd wordt door Indiase muzikanten (vanwege de speelstijl, speelwijze en de mystieke/culturele bagage zeg maar). Daarom geven de bouwers van nieuwe instrumenten vaak de naam "veena" aan hun bouwsel, om het een beetje cachet te geven.

    (ps. je kunt wat foto's/video's zien van ondergetekende op mijn myspace-pagina. Je zult zien dat het een totaal ander instrument is)
    Laatst gewijzigd door Gretsch 5120; 17 juni 2011 om 10:29

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Even op je Myspace gekeken: Wat een apart en indrukwekkend instrument! Wat zijn die grote bollen voor en achter? Is dat een soort klankkast?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top