Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    223

    Standaard

    Hallo ik zit dus met een probleempje. Ik wil een nieuwe versterker kopen, in ieder geval tweedehands, en ik heb al een paar aardige gezien. Ik weet al dat ik geen Valvestate van Marshall wil, omdat die gaan vervormen met een hoger volume.

    Ik heb een Hughes & Kettner Attax 200 gezien. Die lijkt me echt super, ik ga er waarschijnlijk zondag naar kijken en vooral luisteren. Maar het "probleem": deze versterker is niet volledig buizen.

    Een andere versterker, de Marshall TSL 60, is volgens mij wel volledig buizen, maar "slechts" 60 Watt ipv 2x100 van de H&K Attax 200, en hij is ook niet stereo. Ik hoef dat niet per se, maar het lijkt me wel een leuke feature. Bovendien wil ik met de versterker ook kunnen optreden in kleine tot middelgrote ruimtes, dus hij moet iig wel een aardig vermogen hebben.

    Maar maakt het aantal Watts in dit geval uit bij de vergelijking buizen-gedeeltelijk buizen? En zou je een duidelijk verschil kunnen horen tussen de Attax 200 en de TSL60? Want op dat gebied ben ik behoorlijk een newbie, maar ik vind alles sowieso beter klinken dan de Peavy Rage 158 die ik nu heb.

    Alvast bedankt voor de reacties!

  2. #2

    Standaard

    Als ik zou moeten kiezen zou ik voor de TSL-60 gaan. Volledig buizen en 60 watt is echt genoeg om op te treden. Die Marshall klinkt best wel vet, ik denk beter dan de HK

    Stereo geluid is volgens mij alleen leuk in de studio maar live heb je er volgens mij niet zo heel veel aan, tevens werkt het alleen op effecten (chorus, delay enz.).

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    223

    Standaard

    Hmm, maar die H&K is iets goedkoper.. en ziet er vetter uit :grin:

    Is het niet zo dat 2x100 Watt 1x60's kont zwaar kickt? Ik weet het watts zeggen niet zoveel, maar 60-200 is toch wel een groot verschil. En die H&K heeft een buizen pre amp, wat is precies het verschil tussen een volledig buizen versterker?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Mijdrecht
    Berichten
    239

    Standaard

    Hoi,

    Staar je niet blind aan wattages, om even hard te klinken moet je een transistorversterker van ongeveer 3 maal het wattage hebben vergeleken met een buizenversterker. Als ik het moest zeggen zou ik zeker voor de Marshall volledig buizen gaan!!

    p.s. dat van die Watts is echt geen bullshit!

    Greetz, Hans

  5. #5

    Standaard

    heb zelf 50w buizentop + 2 boxen(4x12"), deze heeft veel meer power dan bv 100w mosfet + 2 boxen, my 2cts

  6. #6

    Standaard

    om echt een goed verschil te horen moet er geloof k 10x zoveel wat zijn dan ben je pas een half keer sterker dus............. 60-200 valt dan nog best wel mee

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    223

    Standaard

    Hmm ben je daar heel zeker van??

    die Marshall is btw een JTM 60 ipv een TSL 60, foutje van mij.

    Ik wil er dus wel goed mee op te kunnen treden, maar hij is eigenlijk voornamelijk voor thuis.

  8. #8

    Standaard

    De versterker is 2x100 wat dat is wat anders als 1 x 200 watt.
    Als ik wat vermogen betreft moet kiezen tussen 60 watt buizen of 100 watt transistor dan heb ik liever die buizen bak, die klinkt alleen maar beter naar mate je hem harder zet.
    Die HK kun je waarschijnlijk niet helemaal open gooien, want dan wordt het geluid lelijk vervormd.

    Ik zou zeggen beluister ze, en zet ze dan ook beide erg hard zodat je het verschil op een hoog volume kunt horen.

    Om een versterker 2x zo hard te laten klinken heb je 10x zoveel vermogen nodig!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    223

    Standaard

    Maar wat ik eigenlijk wil weten is of er uit die Marshall ook veel/mooi geluid komt, omdat dat natuurlijk een "kleintje" is en ik niet zulke goede ervaringen met kleine versterkers heb.

    Want om 'm te beluisteren zullen we toch eerst "ff" naar Groningen moeten rijden. (Rotterdam)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    223

    Standaard

    Ok bedankt poeyerke, ik zal er nog ff heel goed over nadenken!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top