Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 84 van 111 EersteEerste ... 3474828384858694 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 831 t/m 840 van 1109
  1. #831
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    In de kroeg wil je een feestje en herkenbaarheid, zelfs liever een middelmatige coverband dan een vakkundige eigen werkband als je dat eigen werk niet kent. Maar als je jong bent zou je dat niet moeten ambiëren, gewoon lekker creatief zijn en mooie muziek verzinnen die vroeger niet bestond. En als je dan niet beroemd word ga je op middelbare leeftijd covers spelen.
    Nou ja, in theorie. In de praktijk is er steeds minder vraag naar coverbands en meer naar DJ's. Dat is goedkoper.
    Gebrek aan optredens heeft mijn bandje ook de das omgedaan. Nu lag dat misschien ook aan de kwaliteit van het bandje, maar goed.
    Dat ene optreden die we een maandje geleden konden doen werd afgezegd door meneer de zanger die het te druk had met zijn single en 'solocarriere'. Nou ja, laat maar zitten.
    ALLES IS VERKOCHT!

  2. #832
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Ik heb dan liever een DJ die de originelen draait

  3. #833

    Standaard

    Precies, als er iets mateloos ergerlijk en na decennia onuitroeibaar is, is het wel de gedachte van sommigen dat niet het collectief maar zijzelf het bandje zijn.

    Natuurlijk speelde de diefstal van mijn complete podium apparatuur een rol, maar als ik genoeg gemotiveerd was geweest was daar wel een mouw aan te passen geweest.

    De doorslaggevende factor is het constante gezeik geweest. Gitarist eruit, gitarist erin, gitarist besluit dat ie meer ruimte wil binnen de band (lees meer een sterrenrol - nou graag, als ie dan ook maar de sterren van de hemel speelde).

    Precies @Grayf hetzelfde geneuzel als decennia geleden. We zijn zo crea als de pest, maar dit punt laten we liever hetzelfde kennelijk.
    Ik ben pas bakken gaan schrijven toen ik niet meer in een bandje zat. Het bandje-bijelkaar houden kostte kennelijk vrij veel energie.

    Ach, don’t Look back in anger....
    Maar wel jammer dat dat kennelijk moeilijk uit te roeien is.
    Vriendelijke groet, Gus



    Editje
    Je kan niet even thee zetten zonder dat Fu (Hi Fu) er tussen door komt?
    Was bedoeld voor Grayf.....
    In Tartiflette we trust…..

  4. #834
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Hi Gus! Hi Grey!

  5. #835

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dat was ook mijn gedachte. Natuurlijk kun je beter scoren met eigen muziek maar als je zo goed iets van een ander neer kunt zetten..... Ik heb daar respect voor!
    Zeker, ik ook. Puike versie en inderdaad Queen deed deze nooit helemaal live....maar wat wel pijnlijk naar voren komt is het verschil van uitstraling...Freddy Mercury mag dan niet de allerbeste zanger ter wereld geweest zijn...hij vulde in zijn ééntje al wel bijna 80 procent van het podium...Gelijk ook bijvoorbeeld Eddie van Halen alle aandacht weet te trekken op het podium, hoe gek de zanger ook zijn best doet om de aandacht te vragen...Uitstraling mensen, dat is het...uitstraling..

    Wist u dat Jimi Hendrix, ik meen bij Little Richard uit de band is gezet omdat hij veel te veel de aandacht van Little Richard weg lokte?
    Ik bedoel maar.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  6. #836
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Ach, ik speel liever goed gejat dan slecht verzonnen. En de nummers die wij doen met mijn bands, zo goed zal ik nooit zelf nummers kunnen maken. Wel geprobeerd, maar dat verzand(t?) dan weer in onbedoeld slecht gejat. Dus doe ik er ook geen moeite meer voor, hooguit een eigen twistje. En in de tijd die hierdoor over blijft zit ik af en toe ook nog eens lekker in de zon.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  7. #837
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nog een stel pareltjes dan....





  8. #838
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Toevallig vorige week wat Hall & Oates hier gepost, how rare is that.
    Daarna ga je geluidloos over in Todd Rundgren maar dat terzijde.
    Maar eerlijk gezegd, het is een goede cover maar verrassend? hardly.
    Hij KLINKT zelfs als Daryll.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #839
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    En deze.....




    of deze



  10. #840
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    ok

    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top