Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 83 van 111 EersteEerste ... 3373818283848593 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 821 t/m 830 van 1109
  1. #821
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ja ik ben een zeikert
    Inderdaad en met een "d"

  2. #822
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Lijkt me leuk of zelfs te gek in die band te spelen, maar vind er als luisteraar weinig aan. Ja goede muzikanten maar naast een goede uitvoering en af en toe wat leuke, bescheiden eigen inbreng (en best smaakvol), voegt t niets toe. Het is eigenlijk vooral zo goed omdat de songs die ze coveren zo verdraaide gied zijn.

    Ja ik ben een zeikert
    Oh.... dat ben je ruim....!!! Maar je hebt wel een punt. Ik ben vooral zo'n fan van hen omdat ze het zo onbevangen neerzetten, het zo fantastisch klinkt en de speelvreugde er vanaf spat.

    We zitten nog steeds met smart te wachten op jouw kerkbandje.... mijn bandjes zijn/waren al kut.

  3. #823
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Oh.... dat ben je ruim....!!! Maar je hebt wel een punt. Ik ben vooral zo'n fan van hen omdat ze het zo onbevangen neerzetten, het zo fantastisch klinkt en de speelvreugde er vanaf spat.

    We zitten nog steeds met smart te wachten op jouw kerkbandje.... mijn bandjes zijn/waren al kut.
    Geen idee hoe sarcastisch die laatste alinea is bedoeld.












    Maar wat ik aan bandjes van jou ken is idd vrij kut






  4. #824
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik vind deze nog wel verbluffend in meerdere opzichten. De timing in de solootjes, het geluid bij benadering...
    Nee, het voegt niks toe maar kom op, Queen zelf speelde het hele nummer nog niet live:

    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #825
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ja goede muzikanten maar naast een goede uitvoering en af en toe wat leuke, bescheiden eigen inbreng (en best smaakvol), voegt t niets toe.
    Ik snap de gedachtengang wel, maar voor mij is muziek puur entertainment.
    Bij coverbands wordt er vaak door eigen-werk-mensen minderwaardig gedaan over het coveren, maar als ik hier in het centrum kan kiezen tussen een fijne coverband, of een band met van die trekezels die weliswaar hun eigen muziek spelen, maar waar verder geen hol aan is, dan weet ik het wel.
    Nee, als je het mij vraagt zijn er maar weinig bands die met hun eigen werk wél wat toevoegen.
    Wat is toevoegen eigenlijk?

    Wel leuk trouwens, ik heb vroeger wel eigen muziek gemaakt (oa hardcore, death metal, en van die gothic meuk, en nog wat stevige rock en zo), was leuk, een jaar ploeteren om een cd bij elkaar te hebben aan repertoire, dan ergens kunnen spelen (voor niks of heel weinig), en je repertoire moeten aanvullen met 1 of 2 covers.
    Met die gothic achtige band, aanvullen met oa een cover van Strange Machines van the gathering, vonden mensen fantástisch, en die eigen nummers "ook wel leuk".
    Doet u mij maar covers (wel het liefst wat verbouwd), al zal ik op dit forum hiermee niet tot de meerderheid behoren

  6. #826
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Geen idee hoe sarcastisch die laatste alinea is bedoeld.












    Maar wat ik aan bandjes van jou ken is idd vrij kut





    Ik ben totaal niet/nooit sarcastisch en kom qua spelen niet eens in de buurt van Brad, die je blijkbaar verwisselde met iemand anders.

  7. #827
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik vind deze nog wel verbluffend in meerdere opzichten. De timing in de solootjes, het geluid bij benadering...
    Nee, het voegt niks toe maar kom op, Queen zelf speelde het hele nummer nog niet live:

    Dat was ook mijn gedachte. Natuurlijk kun je beter scoren met eigen muziek maar als je zo goed iets van een ander neer kunt zetten..... Ik heb daar respect voor!

  8. #828
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik ben totaal niet/nooit sarcastisch en kom qua spelen niet eens in de buurt van Brad, die je blijkbaar verwisselde met iemand anders.
    Dit wordt te ingewikkeld nu voor mij

  9. #829
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik snap de gedachtengang wel, maar voor mij is muziek puur entertainment.
    Bij coverbands wordt er vaak door eigen-werk-mensen minderwaardig gedaan over het coveren, maar als ik hier in het centrum kan kiezen tussen een fijne coverband, of een band met van die trekezels die weliswaar hun eigen muziek spelen, maar waar verder geen hol aan is, dan weet ik het wel.
    Nee, als je het mij vraagt zijn er maar weinig bands die met hun eigen werk wél wat toevoegen.
    Wat is toevoegen eigenlijk?

    Wel leuk trouwens, ik heb vroeger wel eigen muziek gemaakt (oa hardcore, death metal, en van die gothic meuk, en nog wat stevige rock en zo), was leuk, een jaar ploeteren om een cd bij elkaar te hebben aan repertoire, dan ergens kunnen spelen (voor niks of heel weinig), en je repertoire moeten aanvullen met 1 of 2 covers.
    Met die gothic achtige band, aanvullen met oa een cover van Strange Machines van the gathering, vonden mensen fantástisch, en die eigen nummers "ook wel leuk".
    Doet u mij maar covers (wel het liefst wat verbouwd), al zal ik op dit forum hiermee niet tot de meerderheid behoren
    Iederzijn heug. Ik vind covers spelen leuk (alhoewel nooit een kopie, meestal slechts zo'n euh 60% origineel), heerlijk, doe t eens in de zoveel weken in de kerk. Maar er naar luisteren? En zeker naar dit zoort bijna letterlijke versies? Nee, niets aan. Leuk om te spelen, niet om aan te horen. Ieder zijn ding.

    En qua eigen shizzle heb ik te veel eigen ideeën om zelfs maar aan covers te denken haha

  10. #830
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hmm, ja, wat mij betreft zit er wel verschil.tussen thuis muziek op zetten, of ergens naar bandjes kijken.
    Als ik hier in "de scene" rond mijn woonplaats kijk, zie je een groepje "eigen werk" figuren. In de meeste gevallen gitaartechnisch zwak, veelal compositorisch ook niet zo sterk vind ik.
    Sommigen daarvan spelen dan nog muziek die ik leuk vind, dus dan vind ik de eerste twee makken al minder erg. Maar dan zijn er ook nog die ronduit kutmuziek spelen. Eigenlijk muziek die gericht is op muzikanten, muziek waar normaal publiek echt niet op zit te wachten, en die zichzelf als superieur vinden tov de coverbands, maar tegelijkertijd niet bepaald virtuoos zijn.
    En die lui heb ik de schurft aan.
    Helemaal prima als iemand liever eigen werk maakt (anders valt er ook niks te coveren), maar ik houd niet van dat verheven gedrag. Dat mág wel, maar alleen als je het dan ook waar maakt. En dat zijn er hier lokaal niet zo geel. Kapsoneslijers wel.

    Wazig verhaal in het kort: live zie ik liever een vakkundige coverband dan een middelmatige eigen werk band.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 27 juli 2018 om 11:19

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top