Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 75 van 111 EersteEerste ... 2565737475767785 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 741 t/m 750 van 1109
  1. #741
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Geen idee wie ze is.
    Ik heb een stuk of 20/30 albums wizz en ye ye in mijn Itunes staan maar fransen zijn niet zo coverig als Amerikanen en Duitsers dus het meest mag niet in dit topic.
    Heb nog eentje van Christine, ik weet zeker dat het een cover is maar geen idee van wie het origineel.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #742

    Standaard



    Geel Aziatische karaoke watch out!

    Ietsje serieuzer.

    In Tartiflette we trust…..

  3. #743

    Standaard

    De complete Yé Yé is op covers gebaseerd. Dus met oudere opnames is het altijd raak in dit draadje.





    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #744

    Standaard

    Als je nieuwsgierig bent waarom ik barst van de bewondering voor deze mevrouw, kijk dan eens hoe hard ze heeft gewerkt van de eerste covertjes tot deze:



    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  5. #745
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Covers? Werkelijk?
    Ik zou al die albums weer eens moeten afluisteren maar ik vond het altijd juist de charme dat ze een eigen sound en vocabulaire aan het beat genre hebben toegevoegd.
    Zit die Fransen ook als gegoten, beetje brutale sjieke glitter als een Chanel reclame, niet dat zwetend langharig low life gedoe. Japanners zitten op dezelfde lijn, misschien wat meer de zuurstok tekenfilm variant er van.
    Ik heb ook Duits (hifi vierkant bij een beter woord) en wat Italiaans, dat zijn voornamelijk weer jongens op scooters muziek.
    Grappig allemaal he.
    Ik neig sterk naar Frans, misschien nog wel meer dan Engels en Amerikaans in het beat genre.

    Mevrouw Vartan zit niet op mijn netvlies. Ik doe net een search op mijn Itunes en er komen maar twee nummers van haar bovendrijven dus dat zal het zijn, ze komt nauwelijks voor op al die pop a paris albums die ik heb. Ken haar eigenlijk alleen van een triootje met Serge en Jane (muzikaal dan)
    Laatst gewijzigd door Pepe; 29 december 2017 om 05:40
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #746
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Tony Joe White zit samen met JJ Cale en Bill Withers op de porch stinkend rijk te worden van alle covers die de groten der aarde opnamen van hun nummers. Of dit veel heeft opgebracht, betwijfel ik maar Joe Dassin was blijkbaar een grote TJW fan


  7. #747

    Standaard

    Ook geinig die Dassin. Louis Neefs heeft ook heel fijne covers gemaakt.
    Blijft altijd lastig met covers. Ik weet zeker dat ik Rising for the moon ken (Sandy Denny) ken van Hillock. Maar nergens te vinden.

    @Pepe
    Naar mijn idee heeft er zich in Frankrijk eenzelfde proces van covers naar originals afgespeeld als in Engeland.
    Maar minder aansprekende componisten duo's die acuut aandacht opeisten.

    Aznavour schreef met de pa van France Gall La Mamma, iedereen kent het lied maar niemand weet wie het schreef.

    En de taal Engels tegenover Frans valt niet noodzakelijkerwijs uit in het voordeel van het Frans. Wat de Fransen ook ervan vinden mogen. Voor de rest heb je gelijk naar mijn smaak. Een heel eigen idioom ontwikkeld.

    Puur voor de kick de Liza die nog wel een figureert in mijn teksten:



    Met uitzondering van de Buckley's, Curtis en de brill building (de 61 en 66 muziek waarover ik constant zeik) geef ik de voorkeur aan de Engelse en de Franse muziek.

    Of met moet gaan om de rafels. Abby the spoonlady leeft niet zo gezond. De Hendrix van de spoons.



    Van genieten zolang het kan zeg ik dan tegen mezelf. De dame is 36.
    Ik hou mij hart vast.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #748
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Niet alleen covers maar beiden hebben ook iets te maken met Danger Mouse die maar het ene pareletje na het ander uit zijn mouw schijnt te produceren




    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #749
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Dat The Scene in de Engelstalige begintijd een cover van Borderline (Madonna) had wist ik wel:



    Maar die van The Flaming Lips & Stardeath & White Dwarfs kende ik nog niet:

    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #750
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juli 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    798

    Standaard

    Wat een feeling, wat een techniek!
    Richie Faulkner!!


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top