Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 65 van 111 EersteEerste ... 1555636465666775 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 641 t/m 650 van 1109
  1. #641
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard


    Wat als Arcade Fire eigenlijk van Minnesota was...
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  2. #642

    Standaard

    Post eens een verrassende cover.

    Maar wat nou als je moet twijfelen over de vraag welk het origineel en welk de cover was?
    Geschiedenis is het hoe dan ook.

    Neil Sedaka nam overwegend eigen (of in samenwerking met Greenfield) geschreven werk op.
    Op een bepaald moment neemt hij een lied op dat door Greenfield met een ander is geschreven:
    It hurts to be in love, en hij vindt het resultaat zo leuk dat hij RCA Victor (vaste label) vraagt het te releasen. RCA stelt zich op het standpunt dat het lied niet in de RCA studios is opgenomen, beroept zich op contractbreuk en weigert het uit te geven.

    Waarop Sedaka de hele opname aan Gene Pitney geeft. Alle backing vocals, alles maar dan ook alles wordt intact gelaten en Pitney neemt alleen de lead zang opnieuw op. Hij gaat ermee naar Musicor (vaste label in handen van een musicus in plaats van accountants). Die zien een gouden kans op een prachtlied zonder de studiokosten en laat de persen snorren.

    En het wordt een wereldwijde hit. Sedaka had het goed gezien en de accountants van RCA hadden het nakijken.

    Het scheelt dat zowel Sedaka als Pitney lange tijd samen in The Brill Building hebben gewerkt en regelmatig met Carole King, Ellie Greenwich, Pomus and Shuman and the like 's avonds na het werk de kroeg indoken.

    Alors, de demo van Sedaka:



    en de versie van Pitney:



    Prachtige verhalen.
    Iedereen wil altijd fly on the wall zijn bij de Beatletjes. Ik bij de Brill Building lui.
    Ellie Greenwich had iets van 16 hits in één jaar in de hitaparade in de V.S. Dan snap je toch wel heel aardig wat je publiek wil horen.
    Maar goed. Verleden tijd dus.

    The hardest working man in showbusiness? Dat was volgens mij toch Pitney.
    Plus nog Hello Mary Lou schrijven voor Ricky Nelson. Toddy's teardrops voor Roy Orbison, Plus....., ahhhh don't start me talking.
    Vriendelijke groet, Gus



    Editje
    De heer Pitney had de eerste top 10 hit met Mick en Keef materiaal in de UK. That girl belongs to yesterday. Dat was de heren zelf nog niet gelukt. Likewise in Amerika.

    Bovendien heeft Pitney zich tijdens de opnames van de eerste LP van de Stones verdienstelijk gemaakt op piano. Little by little. Inhoeverre zijn spel te horen is op andere tracks is niet geheel duidelijk.
    Ook Phil Spector kon daar achteraf niet veel duidelijkheid in brengen.
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 14 april 2017 om 19:44

  3. #643

    Standaard

    Mooi stukkie geschiedenis, Gus.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #644

    Standaard

    Fijn je hier terug te zien Ernest.

    Nog een obscuur stukje geschiedenis dan maar?

    Het origineel:



    En de cover van een van de bands, waar John Lennon nogal gek op was, The Big Three:



    En als je goed kijkt naar de line up, kom je daarin de latere bassist van Roxy Music tegen. Helemaal maf was die Lennon niet dus. The guys with the Benzidrine beat, werd er geroepen op de live EP. Dat ze daarmee zijn weggekomen.....

    Enjoy!
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 16 april 2017 om 11:24

  5. #645

    Standaard

    Het origineel:



    En de cover (staat live ook op Showtime):





    Nice!!!
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 18 april 2017 om 09:36

  6. #646
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Maar.. het origineel is toch van The Bangles?....walking on sunshine

    De J Geils band, lange tijd die naam niet meer gehoord. Vroeger liepen ze de deur van Rockpalast plat, die producer was fan van een paar bandjes en dat moest je weten ook: Liebe freunde, heute bei uns zu gast... en dan kwam Jack Bruce und friends, Udo LIndenberg of J. Geils met zijn mondharmonica weer aanzetten.
    Ik heb die J. Geils nooit echt begrepen, net zoals bands als Graham Parker of Brinsley Schwarz.. ik snapte niet goed WAT daar nou zo precies bijzonder daar aan was. Maar ik zat ook volop in de Stranglers en Clash en J.Geils mikte niet op de angry young man natuurlijk.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #647

    Standaard

    Brinsley Schwarz ben ik altijd gek op geweest. En de Kursaal Flyers vanwege hun absurde teksten>
    Her escape was so urgent
    she forgot her detergent
    and dropped all het clean underwear

    Het verschil is naar mijn smaak, dat de J. Geils Band geen enkele pretentie hadden. Je alleen wilde laten meegenieten van de muziek die zij mooi vonden.
    Ook het gemiddelde niveau van spelen was niet echt bijzonder. Een heerlijke ordinaire feestband. Waarin alles klopt. Eerst samen zeiknat worden van het beuken en dan achter de billen aan.

    Ik mag dat wel.
    En dat je daar je boterham mee kan verdienen vind ik ook altijd wel heel erg OK. Je zult die mazzel maar hebben.
    J. Geils is net overleden, daarom vond ik het wel gepast om een mooie cover te posten. En I Do vind ik wel wat. Ook het origineel.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #648

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Fijn je hier terug te zien Ernest.

    Nog een obscuur stukje geschiedenis dan maar?

    Het origineel:



    En de cover van een van de bands, waar John Lennon nogal gek op was, The Big Three:



    En als je goed kijkt naar de line up, kom je daarin de latere bassist van Roxy Music tegen. Helemaal maf was die Lennon niet dus. The guys with the Benzidrine beat, werd er geroepen op de live EP. Dat ze daarmee zijn weggekomen.....

    Enjoy!
    Vriendelijke groet, Gus
    Niet verwonderlijk dat John Lennon daar fan van was.
    Onvervalste Merseybeat, dus kan het haast niet anders.
    (als je niet beter wist zou je/ik/we zelfs denken aan een Beatle-vertolking....)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #649
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Als ik Beatles hoor MOET ik het even hebben over Badfinger, meest tragische band van de pophistorie. Toen ik ze voor het eerst hoorde dacht ik gelijk, wat een schaamteloze Beatles jatters. Maar het zat anders, Mccartney zag het meer als overeenkomst en zag vooral hun schrijverskwaliteiten. Ik weet niet hoe lang ze precies door Apple op sleeptouw zijn genomen maar waarschijnlijk kregen de Fab4 na 1070 andere dingen aan het hoofd. Rest ons een handvol albums met prachtige songs en een dramatische biografie.

    Een onwaarschijnlijke cover want Def Leppard is een typisch jaren tachtig hardrock bandje (met hun eigen drama) maar zoals de New Wave een commerciële afsplitsing is van de punk kregen de zware metalen ook een radio vriendelijke versie waar alles happy shiny people was.

    Het origineel




    .. .en cover

    Laatst gewijzigd door Pepe; 19 april 2017 om 08:28
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #650

    Standaard

    Leuke vondst/associatie!
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top