Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 40 van 111 EersteEerste ... 3038394041425090 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 1109
  1. #391
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.918

    Standaard

    Ik heb dit al jaren in huis en draai het sporadisch, maar vanavond viel me ineens de gelijkenis met "Us and Them" (Pink Floyd) me op:

    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #392
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.499

    Standaard

    cover van PInk Floyd, dat kan niet anders dan verrassend zijn





    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #393
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik heb dit al jaren in huis en draai het sporadisch, maar vanavond viel me ineens de gelijkenis met "Us and Them" (Pink Floyd) me op:

    Gelijkenis? Het is bijna een 100% kopie! Dit is niet meer "laten inspireren door" maar er een eigen draai aan geven

  4. #394
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.918

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Gelijkenis? Het is bijna een 100% kopie! Dit is niet meer "laten inspireren door" maar er een eigen draai aan geven
    Zou ik ook denken. Toch staat er "Musik: Inga Humpe, Tommi Eckart, Text: Inga Humpe".
    Pink Floyd zal het toch echt niet van bovengenoemd duo hebben gecovered , die Duitse versie komt uit 2002. Dit riekt naar plagiaat.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #395

  6. #396
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Knap gespeeld! Ik heb al diverse covers van hun gehoord maar deze is toch wel een van hun mooiste, ook omdat het niet teveel ver"bluegrassed" is.

  7. #397

    Standaard

    Vraag me zelfs een beetje af of dit wel Hayseed Dixie is. Zou niet voor het eerst zijn dat er een verkeerde artiest bij een youtube filmpje vermeld wordt. Zo zou Clapton ook Classical Gas hebben opgenomen...
    En Hayseed Dixie zou denk ik de zang gewoon doen. Maar dit is gewoon een mooie versie. Zo geweldig is die tekst ook weer niet, mis je niet veel aan.

  8. #398
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.918

    Standaard

    Vanavond tijdens Balfok & Celtic Night in De Doelen te Rotterdam Ialma weer eens gezien na lange tijd. Fraaie dames en muziek. Ze hebben zich de laatste tijd kennelijk ook aan wat covers / bewerkingen gewaagd. Met een solo op pipes

    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #399
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Vraag me zelfs een beetje af of dit wel Hayseed Dixie is. Zou niet voor het eerst zijn dat er een verkeerde artiest bij een youtube filmpje vermeld wordt. Zo zou Clapton ook Classical Gas hebben opgenomen...
    En Hayseed Dixie zou denk ik de zang gewoon doen. Maar dit is gewoon een mooie versie. Zo geweldig is die tekst ook weer niet, mis je niet veel aan.
    Ik denk ook dat het Hayseed Dixie niet is.
    Dobro doet me sterk aan Rob Ickes denken en als je die, plus de titel ingeeft dan rolt er dit uit je zoekmachine:

    http://www.rakuten.com/prod/pickin-o.../60396274.html

    De mooiste cover van Classical Gas vind ik nog altijd door Area Code 615, een band van Nashville sessiemuzikanten, met Bobby Thompson -tot op de dag van vandaag een van mijn helden- op banjo.
    Ik lach me nog altijd scheef om zijn typische 'Scruggs-tag' helemaal aan het eind.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  10. #400
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top