Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.720

    Standaard Always van The Gathering

    Het album Always van The Gathering, wat ik in 1992 met ze opnam en produceerde met een oude Fostex B16 recorder en een aantal dynamische microfoons, geen topklasse maar meer dan redelijk.

    Dat album werd een klassieker en op een gegeven moment werden mij de rechten aangeboden voor heel weinig, maar ik vond dat die bij de band hoorde en hoewel ze bepaald geen vrienden waren met de platenbaas, hebben ze mede door mijn inbreng die rechten verkregen.

    En onlangs zijn de 16 sporen tapes gedigitaliseerd en heeft Guido Aalbers er een remix van gemaakt en in het digitale domein is heel veel mogelijk.
    Als je wilt horen hoe die mix is geworden, kun je naar het nummers Stonegarden en The Mirror Waters luisteren in onderstaande link.


    Always... 30 year anniversary edition, by The Gathering

    8 track album
    thegathering.bandcamp.com








    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #2

    Standaard

    volgens wikipedia is deze al twee keer eerder geremixed: " In 1994, a first remixed version of the album was released by Foundation 2000. In 1999, a second remixed version was released by Psychonaut Records. The Mexican edition was released by Scarecrow Records."

    Was jij daar ook bij betrokken Han?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.498

    Standaard

    Maar vind je de remix beter dan die van jou of niet?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.720

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    volgens wikipedia is deze al twee keer eerder geremixed: " In 1994, a first remixed version of the album was released by Foundation 2000. In 1999, a second remixed version was released by Psychonaut Records. The Mexican edition was released by Scarecrow Records."

    Was jij daar ook bij betrokken Han?
    De remix van 1994 heb ik gemaakt en in 1999, dat was volgens mij geen remix maar een remaster en die heeft Attie Bauw gedaan en die is veel harder gemaakt met compressie waardoor hij nogal plat klinkt en weinig dynamiek heeft. Ik heb hem dus ik weet waar ik het over heb.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.720

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Maar vind je de remix beter dan die van jou of niet?
    Op zich klinkt hij prima, maar wel anders en ik vind deze mix net als de eerste mix gewoon goed.
    De originele eerste mix is gemaakt in twee avonden en heeft een paar kleine foutjes, maar de sfeer vind ik geweldig.

    Het gitaargeluid heb ik nooit geweldig gevonden, Valvestate terwijl ik een JCM800 in de studio had staan met 4*12.

    Maar deze remix is gemaakt in het digitale domein nadat de tapes zijn gedigitaliseerd en in het digitale domein zijn de mogelijkheden bijna onbeperkt. Met soundreplacer kun je geluiden vervangen door andere geluiden, met beat detective kun je onstrakheden er uit halen, je hebt ontelbaar veel plugs waar je het geluid mee kunt optimaliseren en je kunt vol automatisch mixen.

    Dat wil zeggen dat je elk detail tot in de perfectie kunt tweaken, steeds kunt luisteren omdat de computer alles perfect doet wat jij hebt opgedragen en als je dan 100% tevreden bent zet je het weg en kun je masteren.

    En een fout stukje kun je gewoon vervangen door hetzelfde stukje dat goed ging verderop.

    Op dit moment is de tape van de demo voor Always ook bij de band en de tapes met de demo's voor Mandylion.
    En op die demo's voor Mandylion heeft Anneke prachtig gezongen, krijg er elke keer nog kippenvel van, dus ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.271

    Standaard

    Vond Always "wel aardig" maar Mandylion is geweldig en ik ben inderdaad benieuwd hoe die gaat klinken.





  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.720

    Standaard

    Persoonlijk vind ik Always hun meesterwerk en dat heeft niets te maken met mijn inbreng.

    Daarna kwam 'Almost a Dance'en dat vind ik helemaal niks en Mandylion was hun grote doorbraak. Ik heb daar indertijd de demo's voor opgenomen en daarop zong Anneke wat mij betreft mooier dan op de latere CD.

    Het is natuurlijk ook smaak.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.720

    Standaard

    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top