Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 66 van 111 EersteEerste ... 1656646566676876 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 651 t/m 660 van 1109
  1. #651

    Standaard

    Soms pakt het begrip cover ineens anders uit.
    Del Shannon schreef 'I go to pieces'. Wilde dit ook opnemen, maar met een paar andere liedjes was de drie uur (!) studiotijd die geboekt was te kort.

    Het lied werd door Peter and Gordon opgenomen in het arrangement van Peter Asher. Die heeft die kwaliteit van arrangeur/producent vaker bewezen.
    Del Shannon was wel onder de indruk van dat arrangement, en nam dat over voor zijn eigen opname.

    Peter and Gordon waren eerder en hadden er een wereldwijde hit mee. En Del Shannon maakte een cover van zijn eigen lied.

    Uit het mapje: "Nieuwtjes waarop je niet zat te wachten'.

    Peter and Gordon:



    Del himself:



    Vriendelijke groet, Gus

  2. #652

    Standaard

    Een van de vreemdste vind ik nog wel de covers die The Who maakten naar aanleiding van het arresteren van wat Stones voor cannabisbezit.
    Uit protest namen zij de wrakke versie van Under my thumb:



    en wisten daarvan iets te maken dat nog wrakkiger was:



    De heer Moon met van alles bezig, behalve met drummen denk ik zo.
    Maar een apart verhaal vinnik het zeker.

    Vriendelijke groet, Gus

  3. #653
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ja, ik zit wel op leuke Leo Blokker weetjes te wachten, het zijn de strips van de ochtendkrant.

    Nou MOET ik weer ook wat vertellen over de Stones maar nu even geen tijd. Rare single van de Who trouwens, een thumbs up actie met een under my thumb titel.
    Je weet trouwens nooit in hoeverre zo iets is ingegeven door sympathie of gewoon ordinair een graantje meepikken is.
    Doet me aan denken, Bob Geldof...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #654
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    En van een graantje meepikken is het een kleine stap naar.....:


  5. #655

    Standaard

    Het origineel is nauwelijks te evenaren maar maar deze uitvoering van Kevin Gilbert is ook niet verkeerd.

    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #656

    Standaard



    en worden gecovered door Al Kooper? Hoe cool is dat?



    Voor Donny kennelijk niet cool genoeg. Jammer genoeg.

    Leo Blokhuis? Lijkt me wel wat. Een avond muziek maken met Ricky Koole, wijn drinken en dan met Ricky.....
    Zal ook wel dik in de 40 zijn ondertussen.
    Ik wil wel Leo zijn voor een paar dagen. Als ik maar niet zo'n Daltons hoofd krijg.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #657
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Interessant tremolo gebruik



  8. #658
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    En van een graantje meepikken is het een kleine stap naar.....:
    https://www.youtube.com/watch?v=EaZ_j4oGCzM
    Volgens mij heeft de maker willekeurige liedjes waar het dalende lijntje g-f#-e-d in voorkomt achter elkaar gezet en als 'rip offs' voorgesteld.

  9. #659

    Standaard

    Arthur Alexander. Gecovered door de Beatletjes. Die Anna deden. Maar omdat ze ook A Taste of Honey (a waste of money) hebben gedaan zijn ze volgens het reglement op serieuze gronden gediskwalificeerd.



    En de man die heeft gezorgd voor een aantal van de mooiste optredens in Paradiso:



    Smaak, geef ik toe; maar wel mijn smaak.
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #660
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    De grap is, ik heb lange tijd gedacht dat Willy de song min of meer gejat had van Ry Cooder's Go Home Girl tot ik erachter kwam dat het wel degelijk 2 verschillende songs zijn en wel van dezelfde schrijver ook nog eens (en van jezelf jatten, dat kan dus niet).

    Ook opmerkelijk: Deep Purple covert een Beatles song in een rooftop scenario (eenzaamheid, I get it) en de Beatles moeten gedacht hebben, rooftoop.... da's een idee wellicht...

    Laatst gewijzigd door Pepe; 23 april 2017 om 14:06
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top