Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard bijgeluiden pedalboard

    hallo,

    mijn klank krijgt na een bepaalde hoeveelheid overdrive (nog helemaal zoveel niet eigenlijk) een een bepaalde soort oversturing die bovenop de drive zelf ligt. zeker als ik twee drives stack. na een seconde of twee verdwijnt ze weer. heel vervelend vind ik dat.
    Ik heb het niet als ik clean speel. ik heb het wel getest op iedere versterker die ik heb(bassman, FAD, champ, selmer), dus ik denk dat het aan mijn pedalenbak ligt. komt dat bij iemand bekend voor? Weet je aan wat dit kan liggen? patchkabels? teveel pedalen (stuk of 10 na elkaar in dit geval)?
    merci!

  2. #2

    Standaard

    Lijkt me sterkt dat het aan je pedalboard/pedalenbak ligt.

    Ik vermoed dat de oorzaak ligt in het stacken van twee pedalen. Wellicht stuurt je eerste pedaal een frequentie uit die je tweede pedaal vreemd laat doen?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Lijkt me sterkt dat het aan je pedalboard/pedalenbak ligt.

    Ik vermoed dat de oorzaak ligt in het stacken van twee pedalen. Wellicht stuurt je eerste pedaal een frequentie uit die je tweede pedaal vreemd laat doen?
    weet niet, ik heb het ook als ik de gain van één pedaal opdrijf...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    rotte / goedkope kabeltjes kunnen meespelen, kunnen zelfs licht microfonisch zijn en een bak gain trekt dat dan flink op.

    net zelf ff gerommeld met mijn volgorde.
    er stond me iets niet aan.
    ik heb een goeiekope artec resovibe.
    zat na de tuner, voor de box of rock, maar deed twee nare dingen.
    als hij uit stond hoorde ik een soort tikje, de met de snelheid te maken had.
    en een niet malse partij ruis.

    nu de twee omgewisseld en ben ik het tikje kwijt en de ruis is een stuk minder.
    het tikje zal er vast nog in zitten maar wordt nu niet meer opgefokt door de bor.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top