Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2008
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    528

    Standaard HNGD: Ibanez RG2570, en een kort Feedbackverslag

    Een Ibanez RG2570 Z VGD, dus! Na een ochtendje Feedback (waar ik overigens niet eens heenging met de intentie een gitaar te kopen, maar ja. Jullie weten wel hoe dat gaat) moest de Ibanez mee naar huis.

    Gelijk maar een kort winkelbezoekverslag:
    Eerst waren de Strats aan de beurt. De American Standard, American Special en Classic Player 60s deden me allemaal weinig. Het waren allemaal 'gewoon' gitaren. Niets mis mee, maar absoluut ook weinig spannends aan. Ze klonken allemaal wat vlak, ik kon er weinig mee. De Roadworn was een heel ander verhaal! De 'ingespeelde' hals voegt zeker wat toe en de hele gitaar klonk gewoon lekker. Vervolgens was nog even Jaguar aan de beurt, maar die heb ik na één akkoord heel snel weer teruggezet. Mijn eerste gitaar klonk levendiger...

    En toen hing er een groene gitaar aan de muur. Mijn aandacht was gegrepen. En na hem van de muur gepakt te hebben: oh dear... Die hals! Ik begon de hals van mijn Tele al een beetje moe te worden, maar nu snap ik waarom! Ik weet dat de halzen van Ibanez de meningen nogal verdelen, maar ik zit nu heel duidelijk in het voor-kamp. De hals is haast voor mij gemaakt.

    Toch maar even door naar de Gibsons, die ik vooral graag eens wilde proberen. En de Faded Les Paul Studio was echt wel een fijne gitaar. Akoestisch ook LUID! Wel veel lichter dan ik had gedacht. De non-Faded Studios voegden in mijn optiek niet veel aan het geheel toe, behalve dat ze beduidend mooier (maar ook duurder) zijn. Ook nog even een SG erbij gegrepen, maar de Les Paul klonk toch lekkerder. De Ibanez bleef echter toch lonken, met haar hals en gifgroene kleur. Een stuk mooier in ieder geval dan de tamelijk lelijke Brown Faded Studio. En na wat heen-en-weer-geloop en A/B-testen kon ik eigenlijk niet meer zonder de Ibanez. Toegegeven, de LP klonk wat voller. Met name akoestisch is de Ibanez wat iel. Maar de feel! Alsof 'ie voor mij gemaakt is. De Telecaster kocht ik op basis van de klank, maar is nooit helemaal naar mijn hand gaan staan Maar waar jullie eigenlijk voor komen: foto's!


    Koffer, heel leuk allemaal


    En dan de inhoud! De gitaar heeft een soort textuur-finish, het is geen ruis op de foto of iets dergelijks


    De fotot doet de kleur niet helemaal recht aan, in het echt is de gitaar een fellere kleur groen


    Een leuker alternatief op de klassieke dot-inlay

    De snaren zijn helaas antiek en het fretboard en de frets kunnen ook wel wat liefde gebruiken. Morgen dus de handel polijsten en oliën. Dat brengt me gelijk tot een vraag: gaat het alle snaren eraf halen problemen opleveren met de afstelling? of kan ik zorgeloos alles eraf halen en er weer op zetten?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2007
    Locatie
    België
    Berichten
    241

    Standaard

    Als je er dezelfde dikte snaren oplegt gaat het geen problemen geven.

    Ik heb zelf ooit een RG2550Z Prestige gehad.
    Puik spelende gitaar maar de nek was totaal mijn ding niet, ik kreeg spontaan kramp in mijn linkerhand.
    Gibson LP Classic Custom - Ebony, Tokai 'Love Rock' LS150F - Violin Burst
    ENGL Blackmore, Marshall 1960A Cab, TC Electronic G-Major, etc.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Als ze antiek zijn ga je toch wel nieuwe snaren gebruiken hè? Als je dezelfde dikte gebruikt is er in theorie niets aan de hand, maar misschien dat verschillende merken toch net iets anders trekken. Ik zou na het fretboard en de frets onder handen genomen te hebben gewoon lekker de boel helemaal afstellen (intonatie en actie bekijken).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2011
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    538

    Standaard

    Prachtig, die kleur! Ik vind de gitaar echt mooi, maar van die kleur moet ik kwijlen.

    Overigens moet je nooit de Les Paul Studio faded voor 650,- halen.

    De Studio Faded pro heeft voor 150 euro meer:

    + hard shell case
    + mahogany top (vs maple top on non-Pro faded)
    + uncovered pickups (Burstbucker Pro Alnico V)
    + coil-splitting on pickups
    + 2 volume control with push/pull for coil splitting, 2 tone controls
    + TonePros Tune-O-Matic bridge (locking)
    + TonePros stopbar taipiece
    + Kluson tuners (vs Grover on non-Pro)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2008
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    528

    Standaard

    Natuurlijk zet ik er nieuwe snaren op! Sterker nog, ik heb ze gratis gekregen omdat ik zo lang moest wachten op het vinden van de koffer . Prima service. De afstelling hoeft overigens niets aan te gebeuren, tot mijn verbazing. De actie is uitstekend en de intonatie is ook goed.

  6. #6

    Standaard

    mooie ibanez
    veel succes ermee
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Bruut om naar van die ouderwetse klassiekers op zoek te zijn gegaan en met zo'n monster thuis te komen!


    Driewerf hulde voor het schijt hebben aan imago en gewoon gaan voor wat je speelgevoel je zegt
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2008
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    528

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Bruut om naar van die ouderwetse klassiekers op zoek te zijn gegaan en met zo'n monster thuis te komen!


    Driewerf hulde voor het schijt hebben aan imago en gewoon gaan voor wat je speelgevoel je zegt
    Haha, ik was er zelf ook erg verbaasd over .

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Lekker ding hoor!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epiphoneee Bekijk bericht
    De Studio Faded pro heeft voor 150 euro meer:

    + mahogany top (vs maple top on non-Pro faded)
    Maple top vind ik juist een vereiste voor een Les Paul. Geeft een mooie "bite" aan de wat donkerdere mahonie body.

    Oh... en die Ibi is gaaf, gefeliciteerd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top