Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 75 van 75
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    En dan nog ben ik soms ineens even weg
    Herkenbaar! Eerste paar nummers sta ik altijd op scherp. Als we dan los zijn, publiek komt in beweging, sfeer is goed, ga ik helemaal als een soort trance op in de muziek totdat ik opeens denk: hoeveelste rondje was dit eigenlijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix Bekijk bericht
    Een variant daarop kan zijn: niet te veel repeteren, dan is iedereen veel scherper op het op optreden. (persoonlijk repetereer ik liever 1x goed dan 3x half en dan nog zo min mogelijk, voorbereiden doe je thuis maar).
    Herken ik dan weer niet zo. Repeteren is niet om je stukken te leren maar wel om beter te worden. Je samenspel verbeteren, samen experimenteren met andere grooves, nieuwe arrangementen te maken van nummers waarop je uitgekeken raakt, zwakke momenten in eerdere gigs analyseren en oplossen, elkaar uitdagen om in solo's verder te gaan... dat kost allemaal tijd en is bovendien heel leuk en inspirerend om samen mee bezig te zijn. Nummers even doorspelen om ze op te frissen is meer voor na een vakantie of zo, maar dat hoeft inderdaad geen tig keer.

  2. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Herken ik dan weer niet zo. Repeteren is niet om je stukken te leren maar wel om beter te worden. Je samenspel verbeteren, samen experimenteren met andere grooves, nieuwe arrangementen te maken van nummers waarop je uitgekeken raakt, zwakke momenten in eerdere gigs analyseren en oplossen, elkaar uitdagen om in solo's verder te gaan... dat kost allemaal tijd en is bovendien heel leuk en inspirerend om samen mee bezig te zijn. Nummers even doorspelen om ze op te frissen is meer voor na een vakantie of zo, maar dat hoeft inderdaad geen tig keer.
    hmm ik ben creatiever onder (niet te zware) druk. En merk vaak dat als er meerdere repetities zijn er pas de laatste repetitie echt goed wordt gespeeld (meer in de gelegenheidsbandjessfeer). YMMV in goed hollands en uitzonderingen zijn er uiteraard altijd.

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix Bekijk bericht
    hmm ik ben creatiever onder (niet te zware) druk. En merk vaak dat als er meerdere repetities zijn er pas de laatste repetitie echt goed wordt gespeeld (meer in de gelegenheidsbandjessfeer). YMMV in goed hollands en uitzonderingen zijn er uiteraard altijd.
    Ik herken dat wel een beetje, maar bij ons is het dan vaak zo dat we (onbewust?) naar die ene goede repetitie toewerken. Tijdens eerdere repetities klooien we nog wat meer, leggen we soms nummers stil om dingen te overleggen, en veranderen we wellicht nog dingen. Een laatste repetitie is dan meer geconcentreerd op het 1 of 2 keer doorspelen van de set.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2009
    Locatie
    Rotterdam, Zuid-Holland
    Berichten
    336

    Standaard

    Goed spul hiertussen... Vooral dat van 'Geen egotrippen met je eigen instrument en Dynamisch spelen.'

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Voorburg
    Berichten
    238

    Standaard

    Wees eerlijk tegen elkaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top