Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Als mensen echt te hard willen blijven gaan, zou ik al snel ook voor m'n eigen hachie gaan.

    Niet door mee te gaan in de volume-strijd. Die eindigt namelijk nooit.
    Maar bijvoorbeeld door een plekje op 't podium op te eisen waar je minimale last van andermans monitor of amp heb en je eigen amp lekker op jezelf kan richten.

    Ik zou alvast geen dure shit gaan kopen, puur omdat anderen te verrot zijn om de knop een tandje terug te draaien, zodat de hele band zichzelf beter hoort (en waarschijnlijk meteen ook een prettiger volume voor de geluidsman heeft).
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Als je overstemd wordt door bas én toetsen is er een dodelijke combinatie. Die cocktail overleeft niemand op een podium, tenzij je dan zelf wer achterlijk hard gaat. Als de toetsenist wél aanspreekbaar is zou ik 'm vragen zijn monitor anders te gaan plaatsen omdat jij er gek van wordt.

    Nee, als je met ego-trippers op het podium staat is de meest sociale degene met het slechtste geluid.
    *zoekt Delfts blauw tegeltje*
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Begrijp dat de TS een 2x12 heeft. Heb zelf ook een 2x12 met een 50W buizenamp. Dat gaat naar mijn idee teringhard. Ofwel als je jezelf niet kan horen in jouw band dan is je amp te licht (20W is te weinig) of de anderen spelen idd veeeeel te hard.

    Wat nog wil helpen is een amp standaard zoals deze. Ik heb er zelf een van Quiklok, de BS-619. Voldoende stevig voor een 212 met head.

    Daarmee zet je je amp op ca. 1 m boven de grond en dat scheelt al heel veel. Ook qua geluidsbalans. Het is te overwegen...

    Verder eens een goede babbel maken in de band. Ik weet dat is lastig maar het zal uiteindelijk je spel als band verbeteren als de zaak niet vol wordt gebrast.
    Me Crapton, you ...

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaxVMH Bekijk bericht
    Eerder werd aangehaald dat de geluidstechnieker dan gewoon een XLR'tje moet pluggen, maar uiteindelijk heeft een microfoon ook gewoon een XLR-plug, en gitaarversterkers geven vaak totaal geen problemen qua monitoring & feedback.

    't Is simpel: smijt alle technische brol weg, en zorg dat je op die manier al een goede 'monitoring' hebt. Als je bassist te luid staat, is hij 't probleem.
    Probleem is dat een microfoon op duizend verschillende plekken kan staan, en een technici zet 9/10 keer een microfoon op zicht/gevoel er neer.

    Het ging er eigenlijk over uit dat zijn gitaargeluid de ene keer kut op de monitor klinkt en dan weer matig etc. Met speakermodeling heb je een veel constanter geluid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hallie Bekijk bericht
    waar kan ik dit terug vinden? klinkt wel erg interessant.

    @eroosch. nee ik heb een 2x12 combo.
    Het was deze post: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2639852

    En hier is een foto van zijn gear:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2619199

    Misschien moet je hem even een PM sturen met zijn ervaring.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hallie Bekijk bericht
    ik denk dat het grootste probleem ligt bij de rest van de bandleden. We hebben een bassist van de rock academie die zichzelf kennelijk te goed vindt.. wat we ook zeggen, hij blijft te hard gaan..
    Als het echt zo is als hierboven beschreven, is het, als je er goed over nadenkt van de zotte dat zo'n gast niet beter weet. En je zou zeggen, wat is zo'n rock academie dan nog waard, als het al schort aan dergelijke basis principes. Of heeft In Holland tegenwoordig ook een rock opleiding? Want dat zou een hoop verklaren.

  6. #16

    Standaard

    bedankt voor alle tips, beste mensen!

    Ik heb niet veel geld, dus de oplossing moet ik eerst maar eens gaan zoeken binnen de band.

    ik ga als eerste een flightcase aanschaffen, dan sla ik 2 vliegen in 1 klap; vervoer, en hoogte van het plaatsen.

    Ik heb afgelopen optreden geprobeerd om de amps aan de zijkant te zetten, dus naar ons gericht..ipv naar het publiek. Maar dat beviel me nog minder om eerlijk te zijn.

    Toch maar eens collectief de bassist gaan straffen, hehe. het valt mij wellicht het meeste op. Maar sinds de rock academie staat ie toch altijd te blazen, verschrikkelijk. En toch maar uit de buurt van de toetsen monitor.
    En mezelf op elk podium een "hot" spot zien te vinden.

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ja, daar moet je echt aan werken hoor. Ik meen het dat het meest sociale bandlid het slechtste geluid heeft. Daar moet je gewoon niet intrappen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hallie Bekijk bericht
    bedankt voor alle tips, beste mensen!

    Ik heb niet veel geld, dus de oplossing moet ik eerst maar eens gaan zoeken binnen de band.

    ik ga als eerste een flightcase aanschaffen, dan sla ik 2 vliegen in 1 klap; vervoer, en hoogte van het plaatsen.

    Ik heb afgelopen optreden geprobeerd om de amps aan de zijkant te zetten, dus naar ons gericht..ipv naar het publiek. Maar dat beviel me nog minder om eerlijk te zijn.

    Toch maar eens collectief de bassist gaan straffen, hehe. het valt mij wellicht het meeste op. Maar sinds de rock academie staat ie toch altijd te blazen, verschrikkelijk. En toch maar uit de buurt van de toetsen monitor.
    En mezelf op elk podium een "hot" spot zien te vinden.
    Dat vind ik raar, want bij ons op school is het eerste waar het over gaat als docenten een repetitieruimte binnenkomen de onderlinge balans. In welk jaar zit die jongen?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  9. #19

    Standaard

    je hebt daar natuurlijk ook minder goede leerlingen, en eikels. Balans op het podium moet goed zijn, als je dat al niet voor elkaar over hebt wordt het niks.
    Het zou op zijn minst bespreekbaar moeten zijn, en als dat ook al niet kan zou ik lekker een ander bandje zoeken....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top