Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Stringbuzz op nieuwe gitaar.

    Hallo allemaal, ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.

    Ik heb kort geleden mijn nieuwe Steinberger Spirit ontvangen maar nu heb ik op alle open snaren tot de 3 fret stringbuzz.
    De gitaar heeft een zero fret i.p.v. een kam maar vergeleken mijt mijn Yamaha Pacifica is de hoogte van de snaren bij de 1e paar frets heel erg laag.
    De hoogte bij de 24e fret is 3 a 4 mm.
    Ook zit het kopstuk niet helemaal gelijk waardoor de hoge E snaar 2 mm van de rand en de lage E snaar 3 mm van de rand van de nek af zit.

    Dus mijn vraag nu: Moet ik mijn gitaar terug sturen (internet winkel) of is de nek gewoon niet goed afgesteld?

    Hier nog een aantal foto's ter verduidelijking.









  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Fijn zo`n internet handel. Gewoon terug sturen. Het instrument hoort goed te zijn. Niet aan gaan stellen of rommelen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3

    Standaard

    Lijkt wel een pijl en boog...
    Ik zou'm terugsturen.
    Dit soort zaken maakt dat ik zelf nooit ongezien en zonder te bespelen een gitaar koop...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Lijkt erop dat je hals iets holler moet worden afgesteld.

    Dat van de uiterste snaren: zolang je hoge E niet van van het de frets affloept en geen fret out heeft omwille van te kort bij de fretafwerking (uiteinde) zou ik me daar geen zorgen over maken.

    Als je in een winkel koopt, heb je normaal een afstelbeurt inclusief. via internet is goedkoper, oa omdat die daar niet in de prijs zit.
    Ik zou de gitaar gewoon laten afstellen door een kenner

    Hulde voor de duidelijke illustratie van je probleem, zouden meer mensen met vragen moeten doen
    Laatst gewijzigd door barno; 2 juni 2011 om 13:14

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Wink

    Ik zou hem sowieso terugsturen, want als je hem moeten laten repareren zou je zomaar 300, 400 euro kwijt kunnen zijn voor de kop aan te lijmen alleen al. Neen, niet mee akkoord gaan, een half afgebouwde gitaar.

    *snel maakt dat ie wegkomt voor de tomaten komen *

  6. #6

    Standaard

    Iedereen bedankt voor de reacties, ik had mijn gitaar ook liever in de winkel gekocht maar ik heb hem nog nergens in Nederland kunnen vinden.
    Ik heb gelukkig 30 dagen op zicht en 3 jaar garantie en heb ook al een mail naar de winkel gestuurd.
    Nu maar afwachten.

    Nogmaals iedereen bedankt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Thomann neem ik aan? Dan gaat het wel goed komen. Super service.
    Als praktijkvoorbeeld> ik kocht een ux2 daar, ik wist niet dat pod farm software licentie min of meer in de hardware zit. Boze mail van mijn kant dus. Hun reactie? Ze stuurden me de losse pod farm software op, zoals je die kunt kopen... Achteraf nog aangeboden het terug te sturen. Was niet nodig.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.446

    Standaard

    Ja nogal wiedes die hele kop ligt er af.
    sorry kon het laten lol

  9. #9

    Standaard

    Goed om te horen dat de service van Thomann goed is, merk trouwens wel dat Steinberger niet erg geliefd is

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top