Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard Gigantische Tonesuck

    Net heerlijk gerepeteerd, wat spelen betreft zat ik helemaal goed. Echt balen dan als je problemen met het geluid krijgt en daarna als een natte krant staat te spelen omdat je de hele tijd zit te bedenken wat het zou kunnen zijn.

    Allereerst mijn Setup:

    Mijn gitaar is in mij pedalboard geprikt en gaat van Tuner, wah, bad monkey naar de amp. Dan vanuit de FX loop amp uit naar chorus, ISP noisegate, delay en dan weer FX in. Ik heb aan de achterkant van mijn pedalboard (showmastercase) een plaatje gemaakt waarin ik alles kan inpluggen, ik hoef dus niet in de pedalen in te pluggen. De ISP decimator G string zit zowel tussen gitaar en amp in als in de FX loop, maar staat meestal gewoon uit.

    Nu mijn probleem:

    Ik kreeg mijn geluid maar niet in orde, het leek op sommige momenten alsof mijn volume knop van mijn gitaar half dicht stond. Ik had dus wel geluid, alleen behoorlijk dun. Een gitaarwissel hielp niet, dus lag het niet aan de gitaar, op en gegeven moment aan het einde van de repetitie haalde ik mijn hele board ertussen uit en plugde direct in de amp, meteen was mijn geluid vol, precies zoals het moest klinken. Even later toch weer met het pedalboard ertussen geprobeerd en er was helemaal niks aan de hand, gewoon goed geluid.

    Herkent iemand dit probleem? Als een van de contacten van mijn pedal board niet in orde is lijkt het mij dat het signaal helemaal weg valt en niet zoals bij mij lijkt alsof de volume knop van de gitaar half dicht staat.

    Alvast bedankt....
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Ik zou beginnen met afstrepen. 2 Kabels los testen. Alletwee goed? Dan een voor een je pedaaltjes af. Is dat goed? 2 pedaaltjes en je patchkabels aflopen. Een wah kan goed zuigen trouwens, daar kwam ik vandaag met een A-B test achter. Hoe dan ook, succes en hopelijk vind je het probleem!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Ik heb het nog wel eens als de batterij van m'n wah bijna leeg is: valt het volume weg, maar niet helemaal; een dun en zeer zacht geluid.

    Dus check ook de batterijen en/of voeding van je pedalen.

    (mijn wah zit niet op de voeding omdat ik die op de één of andere manier mooier vind klinken met batterij)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Het probleem is eigenlijk dat het zich niet altijd voor doet. Testen en zoeken kan zo een lang verhaal worden ben ik bang.

    Voor de voeding gebruik ik een stekkerdoos die ik van stroom voorzie middels een eurostekker die ik achter in mijn bord prik. IK heb vervolgens 2 One spots die alles van de nodige power voorzien middels 2 daisy chains.

    Heb dit probleem nooit eerder gehad.
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBuell Bekijk bericht
    Het probleem is eigenlijk dat het zich niet altijd voor doet. Testen en zoeken kan zo een lang verhaal worden ben ik bang.
    Grapjurk. Tenminste, je maakt een grapje? Toch?

  6. #6

    Standaard

    Als een van de contacten van mijn pedal board niet in orde is lijkt het mij dat het signaal helemaal weg valt en niet zoals bij mij lijkt alsof de volume knop van de gitaar half dicht staat.
    Hoeft niet altijd zo te zijn, kan ook zijn dat slecht contact overgangsweerstanden produceren.
    Die krijgen dan invloed op de totale impedantie en daardoor je volume.

    Zitten er pluggen in met schakellipjes die het signaal doorlussen als je er geen plug in hebt?
    Anders even wat contactspray in de pluggen en een stuk of 10x de pluggen in en uit.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SantaX Bekijk bericht
    Grapjurk. Tenminste, je maakt een grapje? Toch?
    Was maar waar dat het een grapje was....
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBuell Bekijk bericht
    Was maar waar dat het een grapje was....
    Goed ik zal je dan even uitleggen waarom ik daar moeite mee heb.
    Je komt hier op het forum en dat is verstandig. Veel kennis hier, en ik ben zeker niet de meest begaafde hier, anders zat ik hier niet. Ik leer hier ook. Dan stel je een vraag. Prima. Daar is het forum voor. Vervolgens neem ik (en anderen) de moeite om je advies te geven en dan kom jij aan met: neuh kost me teveel tijd....

    Dat vind ik een foute instelling. Als jij niets wil testen, en daar kan inderdaad best een uurtje of twee tijd in gaan zitten, waarom verwacht je dan dat ik (of anderen) de moeite doen je advies te geven?

    En hoe denk je erachter te komen wat het dan wel is? Je zult toch iets moeten doen om oorzaken uit te sluiten en uiteindelijk bij de bron van je probleem te komen. Ik heb het idee dat je het allemaal zo slecht niet bedoelde, vandaar ook dat ik nog de moeite doe dit bericht te tikken, maar normaliter als iemand zegt dat ie daar geen zin in heeft is het voor mij einde verhaal. Daarin ben ik niet de enige hier, en volgens mij is dat ook niet meer dan normaal.

    Wij kunnen je probleem hier niet voor je oplossen, je hooguit op methodes wijzen waarop je er zelf achter komt. Dus, nogmaals het advies, ga dingen uitsluiten. Want je komt nu hier met: ik heb een hele keten apparatuur en soms heb ik tonesuck wat is dat? ......

    Edit nog: je zei niet letterlijk er geen zin in te hebben, maar je post komt wel over als: kost me teveel tijd/moeite.
    Laatst gewijzigd door SantaX; 3 juni 2011 om 09:54

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nak Bekijk bericht
    Hoeft niet altijd zo te zijn, kan ook zijn dat slecht contact overgangsweerstanden produceren.
    Die krijgen dan invloed op de totale impedantie en daardoor je volume.

    Zitten er pluggen in met schakellipjes die het signaal doorlussen als je er geen plug in hebt?
    Anders even wat contactspray in de pluggen en een stuk of 10x de pluggen in en uit.
    Er zit niks ingeplugd als hem niet in gebruik heb. Ik heb wel voor een een Jamsessie alleen mijn tuner van mijn bordje gehaald, en weer even later terug geplaatst. Ik heb ook wat problemen gehad met de footswitch van mijn amp, eigenlijk van dezelfde aard. De ene keer kon ik er wel mee schakelen en de andere keer niet.

    Ik zal de boel eens goed inspuiten met contact spray en kijken hoe de boel dan reageert..., anders zal ik de boel maar geheel opnieuw gaan solderen want zoeken naar een probleem dat zich niet altijd voordoet is monniken werk..
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    En die switch er eens tussen uithalen dan? Gewoon een paar dagen, weekje ofzo.
    Edit: al moet ik zeggen, dat een footswitch voor een amp in principe gewoon een kanaal doet schakelen en volgens mijn beperkte kennis niets met je tonepath te maken heeft en dus ook geen toon zou mogen zuigen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top