Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Bertman Bekijk bericht
    Het zou me niets verbazen als in die mixer gewoon dezelfde AD converter zit. Het is een interface, echt wel, maar met wat meer mixermogelijkheden.
    Ingebouwde interface van dat mengpaneeltje is max. 16bit/44,1kHz, Alesis iO2 max. 24bit/48kHz (MultiMix geeft dus minder dynamiek weer), signal to noise ratio ligt bij de Alesis iO2 ook een pak hoger dan bij de Alesis MultiMix 6 USB (20dB verschil op line, 30dB verschil op mic - minder ruis dus met de iO2).

    Preamps vind ik niet meteen terug, maar 'k vermoed dat die van de iO2 dus ook wel wat beter gaan zijn.

    Bron: http://www.alesis.com/multimix6usb & http://www.alesis.com/io2

    Cijfers zeggen niet alles, maar 't geeft wel een indicatie.
    Laatst gewijzigd door MaxVMH; 31 mei 2011 om 12:47

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Dat had ik gemist, dan heeft de losse interface idd betere specs.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    22 april 2010
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjh360 Bekijk bericht
    Oké, Maar het klopt dus dat ik een condensator mic en een interface moet kopen. Maar als je dus een stuk speelt, krijg je dat dan direct op je pc te zien, en kan je er dan ook overheen recorden?
    Even voor de duidelijkheid in jip en janneke taal (waarschijnlijk weet je dit al maar ik lees het toch niet helemaal in je post), de interface zorgt er alleen maar voor dat je signaal (van je gitaar of je mic) in een goede kwaliteit overkomt naar je computer, een soort uitgebreide externe geluidskaart. Om vervolgens dat signaal te bewerken (dus bijvoorbeeld effecten toevoegen) of meerdere takes over elkaar heen te leggen enzo heb je dus een programma nodig. Denk bijvoorbeeld aan reaper.
    Gitaren: Fender Jimmy Vaughan sig, Ibanez af 95, Taylor 110e
    Versterker: Epiphone valve jr.
    Pedaaltjes: Boss tu-2, Proco rat, EHX Holy grail +, Boss rc-20

  4. #14

    Standaard

    Beste Hugo,

    Beetje flauw wellicht om de volgende opmerking te maken maar ik doe het toch:

    Goede opnames maken is een ervaringssport. Dat vereist een hoop tijd, studie, uitproberen en (ver)prutsen. En het helpt als je een beetje kijk hebt op de zaak.

    Uit je openingspost maak ik op dat je bovenstaande niet helder op je netvlies hebt. Je zult met je eigengekochte spullen niet in de buurt komen van de geluidskwaliteit die een studio je oplevert (zolang de studio-engineer weet wat 'ie doet).

    Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven, dus denk nog even goed na over wat je wilt bereiken.
    1. Wil je een goedklinkende plaat opnemen? Huur een studio. Wees er wel zeker van dat je liedjes, je stem en je spel op peil zijn voor het kwaliteitsniveau dat je er zelf van verwacht.
    2. Wil je lekker thuis klooien met opnemen, en leren hoe je het opnameproces kunt gebruiken als creatieve tool bij het schrijven van muziek? Investeer in een geluidenkaart en zeg je vrienden op. Je hebt er nml opeens een zeer tijdrovende doch enigszins eenzame hobby bij.
    3. Ehh, ik weet het nog niet? Koop een geluidenkaart en een microfoon, en neem je liedjes / ideeën in schetsvorm op. Besteed niet te veel tijd aan het zo mooi mogelijk laten klinken, maar gebruik het om medemuzikanten te laten horen wat de bedoeling is van je liedjes.

    Tot zover wat wijze raad vanaf de zijlijn.

    Verder zou ik ook gaan voor die Alesis IO, of M-audio, Focusrite, Edirol etc. Ook allemaal goed.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  5. #15

    Standaard

    Nog één laatste vraag dan.
    Ik hoef mijn instrumenten niet te micen, is het dan wel zo verstandig om voor een condensator te gaan, of kan ik beter een ander soort kopen?

    Ik heb besloten op marktplaats voor een Tascam US-122 waar je 2 mic's in kan pluggen en 2 line-in. Precies wat ik nodig heb dus, voor maar 50 euro! =)

    alleen nog de vraag dus welke mic het meest geschikt is voor mij.

    Mijn dank is groot voor de reageerders!

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjh360 Bekijk bericht
    Ik hoef mijn instrumenten niet te micen, is het dan wel zo verstandig om voor een condensator te gaan, of kan ik beter een ander soort kopen?
    Als je niet hoeft te micen hoef je natuurlijk helemaal geen mic te kopen.

    Maw, leg eens uit wat je wel bedoelt?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #17

    Standaard

    haha, nee, ik wil ook graag zang op kunnen nemen

  8. #18

    Standaard

    Voor zang, maar zeker ook voor gitaar en veel andere dingen, is doorgaans een grootmembraan condensator zoals bijv die Studioprojects b1 een goede keus.

    Maw: die b1 wordt nu al 3 keer aangeraden in je topic...
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #19
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Geen slechte keuze, die Tascam. Ik heb hem ook en hij doet het al jaren zonder problemen.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Bertman Bekijk bericht
    Geen slechte keuze, die Tascam. Ik heb hem ook en hij doet het al jaren zonder problemen.
    Niet als je een 64-bit besturingssysteem hebt. En zet je computer in slaap- en sluimerstand. Doet hij het daarna nog zonder problemen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top