Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1

    Standaard Is dit inderdaad een 'Lawsuit' Ibanez les paul Goldtop uit 1975?

    Volgens de verkoper een Ibanez 'Lawsuit' les paul Goldtop uit 1975.

    Ben meteen even wezen googlen

    Wat me opviel:

    - ik zie nergens een Ibanez les paul Goldtop met dat logo op de headstock. (zie foto's)

    - Ik vind het bridge element wat te ver van de brug afstaan? M.a.w: afstand tussen nek en bridge element is kleiner dan op een echte GIBSON les paul.

    - Op de gitaar staat geen serienummer, ook geen 'made in Japan' of iets dergelijks.

    - Verder kwa specs: super klinkende Super 70 elementen, bolt on neck, originele potmeters.

    Iemand ideeen over deze gitaar?

    Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=SNYLQEVK

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Niet alleen het bovenstaande, maar het brugelement staat scheef, er is geen binding te zien, de neckplate staat er scheef op... Het geheel ziet er gewoonweg heel sneu uit. Het logootje is meen ik wel eens gebruikt op Custom kopieën, maar ook die zitten degelijker inelkaar dan dit exemplaar.

    Als er werkelijk Super70 pups inzitten, dan zou de gitaar daar op zich nog wel wat voor mogen kosten.

    Maar allee, ik denk dat Geert Willem er nog wel meer over weet te vertellen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Olivier Bekijk bericht
    Volgens de verkoper een Ibanez 'Lawsuit' les paul Goldtop uit 1975.

    Ben meteen even wezen googlen

    Wat me opviel:

    - ik zie nergens een Ibanez les paul Goldtop met dat logo op de headstock. (zie foto's)

    - Ik vind het bridge element wat te ver van de brug afstaan? M.a.w: afstand tussen nek en bridge element is kleiner dan op een echte GIBSON les paul.

    - Op de gitaar staat geen serienummer, ook geen 'made in Japan' of iets dergelijks.

    - Verder kwa specs: super klinkende Super 70 elementen, bolt on neck, originele potmeters.

    Iemand ideeen over deze gitaar?

    Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=SNYLQEVK

    Alvast bedankt!
    Jawel, model 2351 en 2351 DX zijn Goldtop modellen.
    Maar dit lijkt wel een refin en alles lijkt wel scheef gemonteerd te zitten op deze gitaar.

    Overigens is dat "Lawsuit" verhaal gebakken lucht, vooral als het om deze betreffende gitaar gaat.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Overigens is dat "Lawsuit" verhaal gebakken lucht, vooral als het om deze betreffende gitaar gaat.
    Gebakken lucht bestaat trouwens wel degelijk hoor. Ga maar eens boven een aktieve vulkaan hangen .

  5. #5

    Standaard

    Brugelement zit wat scheef maar voor de rest vind ik em er gaaf uitzien! Maar dat logo in de kop vind ik zo vreemd en die afstand tussen het bridge element en de brug vind ik gewoon eh...GROOT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Don Olivier Bekijk bericht
    Brugelement zit wat scheef maar voor de rest vind ik em er gaaf uitzien! Maar dat logo in de kop vind ik zo vreemd en die afstand tussen het bridge element en de brug vind ik gewoon eh...GROOT
    Nou, ik heb zonet een leuk Les Paul project op eBay op de kop getikt én die ga ik in goudfinish doen, maar reken maar dat die er stukken beter uit gaat zien dan deze. Brrrr. Ik vinnut niks, alleen de pickups zouden me boeien.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    De reden dat die humbucker ringen scheef zitten, komt omdat het volgens mij niet de originelen zijn en de standaard ringen die je nu in de winkel koop passen niet lekker om de Maxon's, vandaar dat scheeftrekken.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Jawel, model 2351 en 2351 DX zijn Goldtop modellen.
    Maar dit lijkt wel een refin en alles lijkt wel scheef gemonteerd te zitten op deze gitaar.

    Overigens is dat "Lawsuit" verhaal gebakken lucht, vooral als het om deze betreffende gitaar gaat.
    Hoezo een refinish?

    Trouwens...zijn die Super70's zo goed dan? PAF achtig toch?
    Nu maar hopen op zebra's! Alnico 8 magneet he?

    Over die binding, die zit er wel op, maar aan de zijkant

    Wat is zo'n gitaar waard?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_l Bekijk bericht
    Gebakken lucht bestaat trouwens wel degelijk hoor. Ga maar eens boven een aktieve vulkaan hangen .
    Nee dank u, niet fijn voor de longen

  10. #10

    Standaard

    En o ja, zo'n type headstock besaat dus op een Ibanez Gold Top?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top