Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Hammered Dulcimer

  1. #1

    Standaard Hammered Dulcimer

    De laatste jaren luister ik veel naar bands die een "Hammered Dulcimer" gebruiken. Met name Dead Can Dance (http://www.youtube.com/watch?v=FafAtr-xyM0)
    Ik ben steeds meer verliefd geworden op dat instrument en zou er zelf graag ook één willen hebben. (Ook al schijnt het stemmen van dat ding een hel te zijn ) Op buitenlandse internetwinkels zijn ze wel te koop, maar ik zou er het liefst eerst op willen spelen voordat ik er één koop. Weet iemand toevallig een winkel in Nederland die dit instrument verkoopt?
    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Thumbs up

    Mijn favoriet: John McCutcheon. Het echte werk begint op 2:45

    Ooit gezien eind jaren 80 op hetzelfde festival waar wij speelden....

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Mijn favoriet: John McCutcheon. Het echte werk begint op 2:45

    Ooit gezien eind jaren 80 op hetzelfde festival waar wij speelden....
    Dat klinkt goed! Bedankt voor de tip. Ik zal is wat meer muziek van die man opzoeken. Bedankt!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2010
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frusciante250 Bekijk bericht
    De laatste jaren luister ik veel naar bands die een "Hammered Dulcimer" gebruiken. Met name Dead Can Dance (http://www.youtube.com/watch?v=FafAtr-xyM0)
    Ik ben steeds meer verliefd geworden op dat instrument en zou er zelf graag ook één willen hebben. (Ook al schijnt het stemmen van dat ding een hel te zijn ) Op buitenlandse internetwinkels zijn ze wel te koop, maar ik zou er het liefst eerst op willen spelen voordat ik er één koop. Weet iemand toevallig een winkel in Nederland die dit instrument verkoopt?
    Alvast bedankt!
    De specifieke dulcimers die Dead Can Dance gebruiken zijn Chinees, en heten Yangqins. Ik weet van een van de yangquins die Brendan Perry gebruikt dat hij hem voor 25 dollar in een chinese supermarkt heeft gekocht. Ik denk dat een meer keltische dulcimer toegankelijker is om te krijgen in nederland...

    Overigens off topic: Dead Can Dance gaat als het goed is in najaar 2011/voorjaar 2012 een nieuw album maken met aansluitende tour.... <3 Maar mis ook niet Perry's solo tour die vanaf na de zomer van start gaat, ook vanwege een solo-album dat hij 's zomers op gaat nemen. Ze zijn lekker bezig!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinne Bekijk bericht
    De specifieke dulcimers die Dead Can Dance gebruiken zijn Chinees, en heten Yangqins. Ik weet van een van de yangquins die Brendan Perry gebruikt dat hij hem voor 25 dollar in een chinese supermarkt heeft gekocht. Ik denk dat een meer keltische dulcimer toegankelijker is om te krijgen in nederland...

    Overigens off topic: Dead Can Dance gaat als het goed is in najaar 2011/voorjaar 2012 een nieuw album maken met aansluitende tour.... <3 Maar mis ook niet Perry's solo tour die vanaf na de zomer van start gaat, ook vanwege een solo-album dat hij 's zomers op gaat nemen. Ze zijn lekker bezig!
    Ik weet inderdaad dat Brendan tijdens één van de interviews op "Towards the within" heeft gezegd dat hij een dulcimer in een chinese supermarkt heeft gekocht Jammer genoeg kom ik nooit in China Maar als toevallig iemand die ik ken naar China gaat kan ik diegene altijd vragen om is rond te kijken..
    Ik ben ook heel erg blij met het nieuws dat Dead Can Dance weer gaat touren EN een nieuw album gaat maken! Ik heb Brendan Perry afgelopen zomer live gezien in Utrecht. Dat was erg mooi (Ik ben zelfs nog backstage geweest na het concert) maar mijn grootste droom is om Dead Can Dance nog eens live te zien! En die droom gaat nu waarschijnlijk uit komen!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Ik heb de mijne bij deze mevrouw gekocht.
    http://www.dizzi.co.uk/

    Prima ding. Het stemmen valt best mee, het duurt gewoon erg lang als je hem helemaal moet goed zetten. Maar hij blijft ook lang in stemming. Nieuwe snaren zetten, daar vrees ik nu wel voor
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Ik heb de mijne bij deze mevrouw gekocht.
    http://www.dizzi.co.uk/

    Prima ding. Het stemmen valt best mee, het duurt gewoon erg lang als je hem helemaal moet goed zetten. Maar hij blijft ook lang in stemming. Nieuwe snaren zetten, daar vrees ik nu wel voor
    Ik heb laatst nog een CD gekocht van Dizzi Weet je toevallig of je met haar Dulcimers nummers van Dead Can Dance kan spelen? De dulcimers op haar site zijn trouwens wel erg prijzig vind ik.. En hoe kom je aan nieuwe snaren..? Die zie ik op haar site nergens te koop staan..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2011
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    630

    Standaard

    ...tot vandaag nie eerder van zo'n ding gehoord - zeker de benaming niet . Wa'k me afvroeg : zijn die instrumenten altijd van hout of bestaan er ook bijv. stalen/blikken en/of - andere versies ?
    Voor mij voelt het als iets wat je best van e.o.a. metaalsoort zou kunnen fabriceren . Maar of dat dan ook wat oplevert ?
    Gear :Yamaha SG500B , Ibanez SX90 BK , Martin D-15
    'long as my guitar's got strings on it - I don't give a shit

  9. #9

    Standaard

    Ik heb nog nooit van een Hammered Dulcimer gehoord die niet van hout is gemaakt. Het zou vast wel kunnen, maar dan is het inderdaad de vraag of er dan nog wel een mooi geluid uit komt
    Ik heb alleen nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Weet iemand waar ik in Nederland (of anders misschien toch ergens op internet) een Hammered Dulcimer kan kopen waar ik nummers van Dead Can Dance op kan spelen??

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Misschien kun je eens contact opnemen met de Stichting Volksmuziek Nederland. Ik zag op hun website dat ze al eens een cursus hammered dulcimer hebben gegeven. Cursisten konden toen een instrument lenen.

    Misschien hebben zij adressen van leveranciers in Nederland.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top