Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53

Discussie: Oplichter op MP!!!

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2010
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    162

    Exclamation Oplichter op MP!!!

    Kweet niet of dit goeie forum was hiervoor, maar ik wil jullie even waarschuwen dat er een oplichter op MP rond dwaalt.
    Ik had namelijk gereageerd op een Boss RC-2 2dehands maar de desbetreffende persoon genaamd Max de Vries ( hoogst onwaarschijnlijk zijn eigen naam) had mij het pedaaltje op moeten sturen het is nu al een goeie week geleden en nog steeds niks gehad hij zou uit Leeuwarden moeten komen en ik woon zelf in het midden van het land dus zo lang zou dat niet moeten duren.
    Khep wel via paypal een transactie gedaan maar voordat je daar je geld van terug krijgt moet je nogal wat doen !

    Dus pas een beetje op dit is voor mij zeker de laatste keer dat ik iets op laat sturen ga er liever naar toe om te checken.

    Groeten
    Belastingdienst, leuker kunnen we je niet naaien wel makkelijker

  2. #2

    Standaard

    stond er al geld op je paypal account of moest dit nog eerst van je eigen rekening af komen?
    dit duurt namelijk harstikke lang heb ik pas gemerkt, echt van 4 voor tot 12 mei ofzo
    Laatst gewijzigd door JGD; 22 mei 2011 om 09:39
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

  3. #3

    Standaard

    Ja inderdaad, kijk even op je Paypal rekening of het al overgemaakt is. Duurt meestal vrij lang.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Rekening checken idd. En heb je al contact met de verkoper opgenomen? En wat had die te melden? Om hem nu meteen al op internet een oplichter te noemen..

    Zelf koop en verkoop ik al jaren spullen via internet, nog nooit problemen gehad (afkloppen). Wel eens vertraging, dat bleek achteraf steeds aan de TNT te liggen. Heb zelf al eens een pakje na 4 dagen terug gekregen omdat ze afzender en verzendadres door elkaar hadden gehaald Was er toch niet blij mee geweest als de koper mij toen meteen aan de schandpaal had genageld.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VanDiekum Bekijk bericht
    Kweet niet of dit goeie forum was hiervoor, maar ik wil jullie even waarschuwen dat er een oplichter op MP rond dwaalt.
    Ik had namelijk gereageerd op een Boss RC-2 2dehands maar de desbetreffende persoon genaamd Max de Vries ( hoogst onwaarschijnlijk zijn eigen naam) had mij het pedaaltje op moeten sturen het is nu al een goeie week geleden en nog steeds niks gehad hij zou uit Leeuwarden moeten komen en ik woon zelf in het midden van het land dus zo lang zou dat niet moeten duren.
    Khep wel via paypal een transactie gedaan maar voordat je daar je geld van terug krijgt moet je nogal wat doen !

    Dus pas een beetje op dit is voor mij zeker de laatste keer dat ik iets op laat sturen ga er liever naar toe om te checken.

    Groeten
    Inderdaad heel kwalijk om die persoon na een week wachten al een oplichter te noemen!
    Soms duurt de geldtransactie wat langer dan normaal, of het verzenden van het pakje.
    Of misschien heeft de verkoper het wat later opgestuurd door privéomstandigheden
    Heb even geduld man, er zal heus wel een oorzaak voor zijn!!
    Laatst gewijzigd door jerome; 22 mei 2011 om 11:36

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2010
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    162

    Standaard

    Geld stond er direct al op duurt nooit zo lang en nog nooit gedaan ook.
    Persoon in kwestie reageert zelf helemaal niet meer op mijn emails terwijl hij toen nog geld van mij moest krijgen had ik al na 5-10 min contact.

    Ik kan hier niet meer van maken je kan me niet vertellen dat dat een week duurt dat is dikke #$%@ !

    Ik weet wel waar ik het over heb, want ik heb al meerdere keren via paypal iets gekocht of laten betalen.
    Belastingdienst, leuker kunnen we je niet naaien wel makkelijker

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Doe nu niet zo opgejaagd, komt heus wel goed. Ik heb ooit langer dan een maand op een pakje moeten wachten. Kwam vanuit Engeland en door een foutje op de luchthaven heeft het ding een paar weken in duitsland gebivakkeerd vooraleer ze het getraceerd hadden.

    Er kan heus wel wat mis gaan tijdens de verzending!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2009
    Locatie
    ergens in West-Friesland (NH)
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Binnen zo'n korte tijd iemand een oplichter noemen vind ik inderdaad wel erg snel. Je koopt iets bij een particulier met een prive-"organisatie" de goede man heeft misschien wel een druk gezin, werk enz. er zit geen bedrijfsmatig proces achter.

    Als het voorbij de twee weken zou uitkomen zou ik me lichtelijk zorgen gaan maken, maar ook dan zou ik ver weg blijven bij het woord "oplichter"

    Wat ik wil zeggen geef hem even de tijd, zelf verkoop ik ook wel eens wat (vinyl) en ik kan alleen maar op vrijdag pakketjes op de post doen dit ivm werktijden.

    Heb je hem al gevraagd wanneer hij het heeft verzonden of gaat verzenden?

    Het klinkt misschien gek maar ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die soms maar één keer per week hun mail checken bijvoorbeeld. (sterker nog ik ken een aardig stel mensen tussen de 40 en 50 die niet eens gebruik maken van eMail)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2010
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    162

    Standaard

    Ik heb al tig emails gestuurd een en zelfde met geen reactie helemaal niks,noppes nada.
    Hij heeft zelf nog om bevestiging gevraagd of hij het juiste adres had en dat hij het geld al had ontvangen dus wel of geen reactie ik ga morgen me geld terug vorderen via paypal dan is er al een dikke week voorbij nadat ik het had overgemaakt.
    Mocht ie wel onverwacht aan komen maak ik hem dat geld alsnog over ik kies nu alleen eieren voor me geld gaat wel om 75 euro voor jullie misschien niks maar voor mij wel aardig wat niet iets waar ik nuchter over ga doen !
    Belastingdienst, leuker kunnen we je niet naaien wel makkelijker

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2009
    Locatie
    ergens in West-Friesland (NH)
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Man man , je bent een week onderweg en je hebt al "TIG" mails gestuurd, ik zou gek worden van zo'n "zenuwelijer". Geen wonder dat de verkoper even op de rem trapt qua reageren.

    Bij Paypal houden ze hoe dan ook rekening met een levertijd van 30 dagen als ik mij niet vergis, terug vorderen binnen deze termijn zal niet lukken.

    Mijn advies: gewoon even de drie weken afwachten en dan nog eens een mail sturen naar de verkoper, dan kun je met 4 weken de terugvorder procedure ingaan.

    In een consumptiemaatschappij waar Realtime een begrip is geworden, is dit woord in de vergetelheid geraakt
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 22 mei 2011 om 14:56

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top